ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fader okänd.... hur letar jag vidrae  (läst 749 gånger)

2010-10-28, 21:44
läst 749 gånger

Utloggad Jenny Ceverinsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2014-08-27, 09:21
    • Visa profil
Hej
 
har en ensam mor och hennes dotter (min fars mormor) som 1886-10-22 lämnar Skara stadsförsamling för Uppsala.  
Mamman heter Anna Charlotta Granquist f 1858-11-03 i Lerdala o dottern Cecilia Elisabet oä f 1883-03-14 i Skara. Cecilia står som Granquist men byter någon gång innan 1900 efternamn till Österberg, därför försöker jag följa henne. Kan det vara hennes riktiga fars namn....
 
I Skara, vid dotterns födelse, finns en Otto Filip Österberg två rader under Anna Charlotta o Cecilia Elisabet i Husförhörslängden, Kan detta vara hennes riktiga far??  
(Han flyttar till Adolf Fredrik 1883 enligt husförhörslängd, men samtidigt står det gäfvle i utflyttslängd.)
 
Finns det någon som har en ide om hur jag kan gå vidare, domstol el liknande, så är jag väldigt tacksam.
 
Hälsningar
Jenny Ceverinsson

2011-08-24, 09:33
Svar #1

Utloggad Camilla Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-02-15, 17:17
    • Visa profil
Vad har din farmors mor för relation till denne Otto, bor de i samma hushåll eller är de grannar? Egentligen är det kanske irrelevant, men jag tycker du ska följa denne Otto och se vad som händer, om Cecilia Elisabet kanske ärver något eller om han med tiden helt enkelt tar på sig faderskapet, eftersom hon får samma efternamn.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna