ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: CD´n Falbygdsrötter....  (läst 1183 gånger)

2007-01-18, 12:38
läst 1183 gånger

Utloggad Anders Bäckström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2011-03-19, 12:03
    • Visa profil
Hej alla som forskar i Falbygden! Ett litet tips bara för er som använder CD´n Falbygdsrötter. Den är verkligen ett bra hjälpmedel för att hitta personer som gift sig och flyttat etc. men den innehåller en hel del fel! Åtminstone för min släkt...)) Det kan vara fel födelsedatum, dödsdatum, fel föräldrar osv. så lita inte på den till 100% utan jämför uppgifterna med HFL, f-böcker osv. Det var allt från mig! Anders Bäckström med rötterna runt Falköping på farssidan!

2008-01-05, 23:46
Svar #1

Utloggad Åke Abrahamsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 136
  • Senast inloggad: 2015-06-26, 14:03
    • Visa profil
Hej och god fortsättning på er. CDn Falbygdsrötter ja. Var finns den i nuläget ? Har för en bekant lovat att skaffa denna CD,men har gått bet på att få tag på den. Våren -07 fanns den till försäljning, men nu finns den inte bland materielerbjudanden. Säljs den inte mer ? Med tanke på föregående brev om felaktigheter, så är den kanske under omarbetning ? Vet någon vad som gäller är jag tacksam för en kommentar.  Mvh Åke Abrahamsson

2008-01-06, 09:15
Svar #2

Utloggad Lilian Janson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2011-07-10, 19:47
    • Visa profil
Hej Åke Abrahamsson!  CD-skivan Falbygdsrötter är slutsåld, men vi hoppas på en nyutgåva, tyvärr vet jag inte när den kan bli färdig, hade fått löfte om nytryckning under hösten, men av olika anledningar har det inte blivit så. Vi kommer att meddela på vår hemsida när den åter finns att köpa. MVH Lilian Janson/ ordf, Falbygdens släktforskarförening.

2008-01-06, 15:27
Svar #3

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Åke,  Jag har skickat dig ett mail

2011-02-08, 16:48
Svar #4

Utloggad Marian Oliv

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 718
  • Senast inloggad: 2022-05-03, 10:02
    • Visa profil
Jag är inte alls bevandrad i Falbygden, det är som ett svar hål för mig och jag stöter hela tiden på problem men socknar som flyttar och folk som flyttar och män med bara förnamn som får barn. Hörde med Falbygdens forskarförening att det kanske kommer en ny version av CDn till hösten. För mig är det sent med tanke på att jag försöker sammanställa en 95-årings släkt i just Falbygden. Han vet inget om sin släkt, var t o m osäker på vad fadern hette. Det skulle glädja mig mycket om jag kunde få fram lite om hans släkt och ge till honom. Min fråga: Är det någon som har den äldre CDn och kan tänka sig att sälja den till mig? Eller om jag skulle kunna få låna en? Ytterligare en fråga, finns det någon bok som behandlar Falbygdsrötter?  Mejla mig gärna!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna