ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Auktioner  (läst 518 gånger)

2013-01-22, 20:47
läst 518 gånger

Utloggad Anders Jinnestål

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 68
  • Senast inloggad: 2013-11-09, 20:42
    • Visa profil
Hej!
 
Det vanligaste är väl att man har en auktion efter att en person har avlidit. Vad kan annars tänkas vara orsaken?  
Min fråga är pga av ett auktionsprotokoll jag tagit del utav från min farfars farfar. Han hade ett torp och en ramsåg i Odensåker Matsgården Rör, men flyttade till Nolgården Rör 1891. Det har jag lagfart och köpebrev på. Han köpte det för 8000 kr. Men auktionsprotokollet är ifrån april 1888. Först tänkte jag att han kanske sålde sågen med tillbehör, men det är andra ateraljer med också såsom kreatur tex. Han kan ju haft ont om pengar också, men bara 3 år senare köper han en gård för 8000 kr.  
 
Tacksam för tankar över detta. Protokollet finns i pdfformat om någon skulle vilja se detta.
 
//Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna