ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 26 januari, 2011  (läst 1215 gånger)

2010-10-20, 18:19
läst 1215 gånger

Utloggad sverker_i

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 537
  • Senast inloggad: 2019-04-25, 17:51
    • Visa profil
Hej Rune
 
Jag har försökt att följa en Nils Andersson som föds 1798-11-06 u Lilla Täppan i Hangelösa (Hfl AI:1, sid 40). Denne Nils flyttar flera gånger mellan Hangelösa, Västerplana och Skånings-Åsaka.
Går bra att följa fram till 1821 då han först flyttar till Bestorp, Skånings-Åsaka (Hfl AI:4, sid 9 o sid 62). Därefter flyttar han till Källby pastorat samma år.
Kan inte hitta honom i flyttlängden för Hangelösa.
De platser som han har bott på i Hangelösa är Lilla Täppan o Lilla Djupedal.
Platser som Nils Riol också har bott på.
1825 bör Nils Riol på under Lilla Djupedal. Eftersom vid vigseln 1825-07-10 med första hustrun Cajsa Andersdotter bor han där (Källby E:1, sid 59).
Cajsa med dotter flyttar in dit 1825 (Källby B:1, sid 247).
Det skulle kunna vara samma peroner och prästen vid något tillfälle skrivit fel datum i någon bok.
Nils Riol finns noterad i personalförteckning för Göteborgs Garnisonsförsamling (AIa:4, sid 78).
Ingen uppgift om födelseår.
 
Mvh Sverker

2010-10-21, 19:02
Svar #1

Utloggad tapp

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2011-09-07, 12:20
    • Visa profil
Hej Sverker!
 
Stort tack!! Jag tror att du hittat rätt person, men han flyttade inte till Källby 1821, utan till något jag måste ha hjälp med att tyda. Ser ut som Widing, men jag kan inte hitta någon socken med detta namn. Prästen har dock gjort en notering att han utfärdat betyg d 10/8 för att bliva artillerist. Då har jag ju fått svar på min fråga! Riol var inget släktnamn. Han har säkert fått namnet i samband med inskrivnigen till Göta Artilleriregemente. Det finns tyvärr inga inskrivningsrullor för det året kvar, men han finns upptagen i mönstringrullorna fram till 1828, då får avsked pga frivillig capitulation.
Svårigheten har varit att hans födelsedatum har angetts till 6/4 1898. Det var nog en slarvigt skriven 11, som blev en 4 någonstans.
 
mvh Rune

2010-10-22, 08:04
Svar #2

Utloggad Eagle

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6091
  • Senast inloggad: 2019-09-01, 05:23
    • Visa profil
Rune,
 
I utflyttningskolumnen för 1822 N(orra) Ving, men där flyttade han aldrig in, det blev nog Göteborg direkt.
 
Christina
Eagle

2010-10-22, 16:43
Svar #3

Utloggad tapp

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2011-09-07, 12:20
    • Visa profil
Tack Christina!
 
Jag hade den tanken också. Jag fick också lära mig en ny socken.
 
mvh/Rune

2011-01-01, 20:18
Svar #4

Utloggad tagesdotter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2019-05-04, 11:50
    • Visa profil
    • www.emigrant.se
Hjälper en svensk-amerikan att hitta sina rötter.
 
Det gäller en Peter H Anderson D 19430528 i Minneapolis, Hennepin Co, MN. Enligt hans Death Certificate ska han vara född i Västergötland men det är osäkert i vilken socken. Har även här födelseuppgift 18631209.  
 
Efter sökning i Emibas hittar jag en Lars Peter Nylin född just det datumet och i Älvsborg, men han återinvandrade och dog i Sverige, så den personen kan det inte vara.
 
Föräldrarna heter Anders Sjult och Anna. Osäker om vad detta Sjult egentligen ska vara, möjligt att det ska vara Spjut.
 
/Annelie

2011-01-01, 21:31
Svar #5

Utloggad kaprifol

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Annelie, vet du vilket år han kom till Amerika?

2011-01-01, 21:47
Svar #6

Utloggad tagesdotter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2019-05-04, 11:50
    • Visa profil
    • www.emigrant.se
Ingen aning Hanne. Men det står på Death Certificatet att han varit

52 years in this community
. Och det menas väl att han kom 1891?? till Amerika eftersom han är död 1943.
 
/Annelie

2011-01-02, 14:13
Svar #7

Utloggad nelamlill

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 954
  • Senast inloggad: 2019-09-05, 12:15
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Hej Annelie, jag har hittat en tänkbar kandidat.
 
I folkräkningen 1880 för Skaraborgs län och Älvsborgs län finns bara en Peter född ca 1863 med en fader Anders och moder Anna. Visserligen stämmer inte initialerna, födelsedatum och tiden för emigrationen, men denne Peter och hans föräldrar emigrerade till Amerika.
 
Din Peter har initialerna Peter H.Andersson och ska vara född 1863-12-09 och emigrerade möjligen 1891, i varje fall inte senare.
 
Den jag har hittat:  
Peter August Andersson, född 1863-03-14 i Dals-Ed, Älvsborgs län
(Dals-Ed C:7, s.26), emigrerar till Amerika 1882-04-15 (Dals-Ed AI:17, s.264)
Föräldrar:  
Anders Svensson född 1818 Ed
Anna Maja Svensdotter född 1824 Gesäter
Bosatta på Näs, Dals-Ed, Älvsborgs län

2011-01-02, 16:58
Svar #8

Utloggad tagesdotter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2019-05-04, 11:50
    • Visa profil
    • www.emigrant.se
Tack för hjälpen!
 
Har framfört dina uppgifter till frågeställaren. Jag återkommer med vad han kommer fram till därborta i Minnesota.
 
/Annelie

2011-01-02, 17:04
Svar #9

Utloggad kaprifol

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Källa: www.familysearch.org
 
Name: Peter H. Anderson  
Gender: Male  
Burial Date:  
Burial Place:  
Death Date: 28 May 1943  
Death Place: Minneapolis, Hennepin, Minnesota  
Age: 79  
Birth Date: 1864  
Birthplace:  
Occupation:  
Race:  
Marital Status: Married  
Spouse's Name: Anna A. Anderson  
Father's Name: Anders Sjult  
Father's Birthplace:  
Mother's Name: Anna  
Mother's Birthplace:  
Indexing Project (Batch) Number: B02561-0  
System Origin: Minnesota-EASy  
Source Film Number: 2243475  
Reference Number: 20391  
 
 
Annelie, frågeställaren kanske vet när han kom till Amerika ?  
.

2011-01-02, 20:37
Svar #10

Utloggad tagesdotter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2019-05-04, 11:50
    • Visa profil
    • www.emigrant.se
Du har lyckats hitta rätt Peter H Anderson, för det är så där det står på Death Certifcatet som jag fick. Förutom då att födelseplatsen är satt till Västergötland, Sweden.
 
Enligt frågeställaren ska han ha kommit till USA runt 1886 och uppgiften ska ha kommit från Census. Ev ska han visst också redan ha varit gift när han kom till USA. Hon hette Anna Johnson.
 
/Annelie

2011-01-04, 08:10
Svar #11

Utloggad tagesdotter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: 2019-05-04, 11:50
    • Visa profil
    • www.emigrant.se
Tyvärr Anneli så stämmer inte din framforskade person Peter Anderson med nya uppgifter jag har fått från USA. Min frågeställare har lyckats få fram fler uppgifter om personen ifråga.  
 
Peter Hilding Anderson, emigrated in 1887, married in USA in 1889, four children: Harry, William, Edwin, Mabel. Wife's name - Anna Johnson, also from Sweden.  
 
Möjligt att mamman också immigrerade eftersom i Census 1895 finns uppgift på en modern vid namn Cari el Kari. Mitt tips där är att modern hette Cajsa eller Caroline.
 
/Annelie

2011-01-05, 01:54
Svar #12

Utloggad danne70

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2011-01-06, 15:44
    • Visa profil
Hej! Jag söker mor och far till:
Ingeborg f. 1920 17/11. Jag vet inte vart hon är född, men troliga platser är: Mariestad, Lugnås, Holmestad, Götene.  
 
Modern kan heta Asta Anderson. För mig låter Asta som en förkortning av Astrid?

2011-01-05, 13:45
Svar #13

Utloggad annalena_lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Hej Daniel!
Kan detta stämma?
Ingeborg Maria Cecilia 17/11 1920 i Mariestad
Far: Karl Axel Andersson 13/4 1878 Bruksarb. från Sandbäcken
Mor: Augusta Cecilia Nyman 16/5 1888. De gifte sig 27/11 1914
Ingeborg M C avled i Mariestad 14/7 1993, hon blev änka 28/3 1992
Skaraborg, Mariestad SCB Fö 1898-1920, Sv Dödbok
Mvh Annalena

2011-01-06, 11:48
Svar #14

Utloggad danne70

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2011-01-06, 15:44
    • Visa profil
Annalena: Jättebra, det är mitt i prick! Tack så mycket!

2011-01-06, 11:52
Svar #15

Utloggad danne70

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2011-01-06, 15:44
    • Visa profil
Annalena: Du har inte födelseplats för Augusta?

2011-01-06, 13:23
Svar #16

Utloggad annalena_lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Hej Daniel!
Enl. SB 1900 är Augusta oä. dotter till
Emma Karolina Nyman.
Sv Dödbok
Emma Karolina Nyman 19/1 1859 Ekby, död 23/3 1908 Ekby. Ogift kvinna.
Augusta Cecilia Andersson f. Nyman
F. 16/5 1888 Ekby, Skaraborg, änka 13/6 1928, död 24/1 1961 Skövde.
Karl Axel Andersson  
F. 13/4 1878 Ullervad, Skaraborg, död 13/6 1928 Mariestad, Skaraborg
Mvh Annalena

2011-01-06, 15:44
Svar #17

Utloggad danne70

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2011-01-06, 15:44
    • Visa profil

2011-01-16, 16:33
Svar #18

Utloggad janj

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4732
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Skarke eller Skarkie, vad är det för ortsangivelse. Jag har två personer som ska vara födda här. Dels Stina Larsdotter 1739 och så hennes dotterdotter Lena Winter, född 1794-04-12.
Jag har kollat på Skarke i Varnhem, men där finns de inte.  
 

Skärmklippet är från Lerdala AI:1 sidan 125
 
(Meddelandet ändrat av janj 2011-01-16 16:34)

2011-01-16, 17:00
Svar #19

Utloggad mariej

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 867
  • Senast inloggad: 2018-08-02, 23:02
    • Visa profil
Är det inte så att de inte finns i födelseboken, och att detta är orsaken till att du inte hittar dem?
 
Vänliga hälsn. Marie

2011-01-16, 19:56
Svar #20

Utloggad habobo

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 315
  • Senast inloggad: 2018-10-16, 13:03
    • Visa profil
Hej Jan!
 
Skarke finns i Varnhem, och i AD Varnhem C:2 sid. 27 finns en Cathrina som är född 2 nov. 1764, vars föräldrar heter Jonas Svensson och Stina.
Kanske detta är din familj.
 
Anders

2011-01-16, 23:29
Svar #21

Utloggad janj

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4732
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Anders,
 
Vad skulle man göra utan alla sina uppmärksamma vänner?
 
Kan du hjälpa mig att hitta Stina Larsdotter också? Deras dotter Lena (Magdalena), född 1769 på Lilla Högen i Lerdala gifte sig 1792 med soldaten?/arbetaren Anders Ericsson Winter. Deras dotter Stina skulle vara född 1794-04-12 i Skarkie.

2011-01-23, 20:02
Svar #22

Utloggad krille85

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 472
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 00:41
    • Visa profil
Hej! Jag söker Soldaten Pär Eliasson Forsås f 1786?, ska ha flyttat från Nor 1809 enligt Silbodal AI:10 (1810-1815) Sid 22  
Vore kul att veta var han föddes (Står bara Västergötland bakom hans namn) och vad hans föräldrar hette och när de föddes/dog.
 
Tack på förhand / Krister

2011-01-24, 22:42
Svar #23

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Senast inloggad: 2019-09-20, 11:09
    • Visa profil
Hej Krister!
 
Inte hela vägen, men kanske en bit på väg.
 
Inflyttningsländ saknas ju för Silbodal för aktuell tidsperiod och han saknas också i Nors utflyttningslängd. Däremot finns där hans hustru Stina Andersdotter. Hon flyttade från Ris i Nor i januari 1809 och finns i husförhörslängden. Men där finns också Pär Eliasson med! Han sägs vara född i Göthened (=Götene) 1786 och kommit från Västergötland 1805. I Nors inflyttningslängd är detta närmare angivet som Råda, Westergötland.
De hade gift sig i Nor 7/2 1808. Pär säges då ha bott i Snarberg, Nor, men där har jag inte funnit honom.
I Råda (R) utflyttningslängd finns han också med, utflyttad till Värmeland 1805. Men denna längd omfattar hela pastoratet och jag fann honom i Bjärby Carlsgård i Mellby förs. Även här sägs han ha fötts i Götene.
Detta är det tidigaste fyndet jag har gjort. Götene var moderförsamling i Götene, Holmestad, Vättlösa och Ledsjö pastorat och dessvärre förstördes stora delar av arkivet i en brand 1807, och jag har inte kunnat finna någonting i det lilla som finns kvar.  
 Jag har inte lusläst inflyttningslängd eller husförhör för Mellby före 1805. Han var ju bara 19 år när han flyttade därifrån, kanske finns det en liten chans att även föräldrarna finns där någonstans.
 
Källor:
Silbodal AI:10(1810-1815), sid 22.(SVAR-id: C0038707_00033; AID: v13147.b28.s22)
Nor B:1, utflyttn.(1805-1831), sid. 103. (sist på sidan) (SVAR-id: C0038323_00062; AID: v5100.b56.s103)
Nor AI:4  hfl (1804-1810), sid. 160, Ris. (SVAR-id: C0038305_00173; AID: v12178.b166.s160)
Nor C:1, vigsel (1779-1822), sid. 216, #2. (SVAR-id: C0038325_00122; AID: v5105.b115.s217)
Nor B:1, inflyttn. (1805-1831), sid. 1, #16. (SVAR-id: C0038323_00009; AID: v5100.b4.s1)
Råda C:3, utflyttn.  (1768-1843), sid. 656, #59. (SVAR-id: C0052127_00333; AID: v56176.b333.s657)
Mellby AI:6 (1782-1809),  sid. 115, Bjärby Carlsg.  (SVAR-id: C0051762_00066; AID: v55941.b61.s115)
 
mvh
Stefan
Stefan Dake

2011-01-24, 23:18
Svar #24

Utloggad sverker_i

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 537
  • Senast inloggad: 2019-04-25, 17:51
    • Visa profil
Hej Krister
 
Ser att du tidigare under kvällen har fått ett svar.
Här kommer ytterligare lite mer fakta.
Jag har inte rensat i mitt inlägg utan en del saker finns med två gånger.
Samtliga uppgifter är hämtade från AD-online
Han flyttar in till Ris, Nor (S) 1805 från Bjärby Karlsgården, Mellby (R) i Västergötland.
Här anges födelseorten Göthened dvs. Götene.
Källa: Hfl Mellby AI:6, sid 115, Råda födelsebok C:3, sid 656, Nor flyttlängd B:1, sid 1 och hfl AI:4, sid 160.
Innan dess flyttade han 1802 från Rås kvarn, Kinne-Vedum (R) till Mellby (R).
Källa: Hfl Kinne-Vedum AI:4, sid 92 och Råda  födelsebok C:3, sid 651.
Hans föräldrar var Elias Carlsson, född 1760 i Lyrestad och Brita Nilsdotter, född 1764 i Götene pastorat.
1760 föds ingen Elias i Lyrestad som stämmer in här. Däremot föds det en 1761-07-22 som son till soldaten Carl Kiempe och Annicka Pehrsdotter.
Källa: Födelsebok Lyrestad C:2, sid 27.
I vilken församling Brita är född går inte få fram med hjälp av födelseböcker. En del böcker för Götene pastorat saknas efter en brand 1807.
Jag har delvis kunna följa mjölnaren Elias Carlsson med familj. Fortfarande finns det en del hål att stoppa igen.  
I början hade jag ingen aning om var jag skulle leta efter Elias. Därför fick jag börja försöka leta efter en möjlig Elias. Började i bouppteckningsregistret för Kinne häradsrätt och valde som första namn att kontrollera Elias Karlsson, Råss kvarn i Kinne-Vedum.
Källor: Kinne häradsrätt BouReg:1, sid 358 som hänvisar till 1822:285 (Bouppteckningar FII:19, sid 285).
Enligt bouppteckningen fanns det bland efterlevande, en son som hette Petter.
Detta visade sig lyckat. Jag hade valt rätt person redan från början.
Elias avled 1822-08-10 enligt födelsebok Forshem C:5, sid 673.
Familjen finns med i hfl Kinne-Vedum AI:6, sid 114.
Inflyttad 1823 från Biskops kvarn, Saleby.
Källor: hfl Saleby AI:7, sid 116, flyttlängd Saleby B:2, sid 47
Går man sedan bakåt så finns familjen med i hfl Saleby AI:6, sid 191.
Står här som inflyttad från Bällefors.1818.
Flyttar från Forsa, Skallmeja. Familjen finns inte med hlf Skallmeja AI:4, sid 36.
Här blev jag tvungen att gå från ett annat håll för att hitta tillbaka in i sökandet.
Kontrollerade födelsenotiser för andra barn i familjen.
Sonen Lars föds 1795-11-16 i Dala, Ova (R). Källa: Födelseboken Ova C:2, sid 19
Dottern Anna Maria föds 1797-09-19 i Dala, Ova (R). Källa: Födelseboken Ova C:2, sid 21
Sonen Anders föds 1799-05-03 i Dala, Ova (R). Källa: Födelseboken Ova C:2, sid 23
Familjen finns i hfl Ova AI:2 1795-1799, bild 47, sid 7 och 1799-1800, bild 58, sid 13.
Familjen flyttar 1800 till Rås kvarn, Kinne-Vedum (R).
Källa: Flyttlängd Forshem B:1, sid 8 och hfl Kinne-Vedum (R) AI:4, sid 92.
I den sistnämnda hfl nämns Britas moder Christina som var född 1748 i Björsäter. Hon avlider i Kinne-Vedum 1807.
Familjen flyttar 1808/1809 från Rås kvarn till Sällagårds kvarn, Saleby (R).
Källa: Flyttlängd Forshem B:2, sid 43, flyttlängd Saleby B:2, sid 12 och hfl Saleby AI:6, sid 192  
Jag har inte hittat någon källa som har med vigseln mellan Elias och Brita.
 
Att det är rätt Per/Petter som jag har funnit är ju otvetydigt sant.
Däremot finns det ett visst mått av osäkerhet att kunna säga att det är den Elias som föddes i Lyrestad 1761-07-22 som var blivande mjölnaren Elias Carlsson.  
             
Mvh Sverker

2011-01-25, 07:58
Svar #25

Utloggad sverker_i

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 537
  • Senast inloggad: 2019-04-25, 17:51
    • Visa profil
Hej Krister!
 
Några rättelser:
Jag noterade fel om Brita Nilsdotters moder.
Hennes mor, Christina Nilsdotter, avled 1801-01-22 i Rås kvarn, Kinne-Vedum.
Hon var vid frånfället 60 år.
I källan står hon felaktigt som ogift. Men enl hfl från Ova 1799-1800 var hon änka.
Källa: Födelsebok Forshem C:5, sid 603.
 
I mitt förra inlägg har jag två felaktiga källhänvisningar.
Där det står hänvisat till hfl Ova AI:2 skall det vara hfl Ova AI:1.
 
Mvh Sverker

2011-01-25, 20:01
Svar #26

Utloggad krille85

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 472
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 00:41
    • Visa profil
Stefan och Sverker, stort tack för den tid ni lagt ner för att hjälpa till.
 
Ett par funderingar om dessa personer, vet ej om det går att lösa men vi får se  
 
När dog Britta Nilsdotter? Stod fattigstugan 1823 efter att hennes man Elias hade gått bort 1822.
Brittas fader och Christina Nilsdotters man vem var det?
Finns det någon möjlighet att få fram födelse datum och död på Carl Kiempe och Annicka Pehrsdotter?
 
Mvh Krister

2011-01-25, 22:26
Svar #27

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Senast inloggad: 2019-09-20, 11:09
    • Visa profil
Carl (Persson) Kempe dog i Lyrestad 10/4 1795. Enligt dödboken var hans föräldrar Per Kempe och Maria Svensdotter.
[Lyrestad C:2 (1746-1855) Bild 187 / sid 361]
 
Per (Persson) Kempe dog i Lyrestad 11/1 1760. Hans föräldrar: Per och Maria.
[Lyrestad C:2 (1746-1855) Bild 156 / sid 299]
 
Se Centrala soldatregistret (stavning: Carl Kiempe i Lyrestad resp. Per Kämpe i Fredsberg).
 
Per Persson Kempe blev antagen 1709 i Skaraborgs regemente, Norra Vadsbo kompani, rote Nohlgården Riksberg i Fredsberg. Regementsnummer: 1120; kompaninummer: 70.
Han erhöll avsked  1/6 1741.
[Skaraborgs regemente GMR 442 (1714-1714) Bild 233]
[Skaraborgs regemente GMR 453 (1744-1744) Bild 321 / sid 318]
 
Carl Persson Kämpe blev antagen 29/4 1747 i  Skaraborgs regemente, Norra Vadsbo kompani, rote Östergården Rånglanda i Lyrestad. Regementsnummer: 1140; kompaninummer: 90.
[Skaraborgs regemente GMR 454 (1749-1749) Bild 311 / sid 307]
Därefter följer rullorna GMR 455-457 som alla gäller kommenderingen i Pommern och där finns han inte med.  
I rulla 458 (1767) dyker rotenumret upp igen och då är noterat att den varit vakant sedan 1763.
[Skaraborgs regemente GMR 458 (1767-1767) Bild 283 / sid 276]
 
mvh
Stefan
Stefan Dake

2011-01-25, 23:37
Svar #28

Utloggad sverker_i

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 537
  • Senast inloggad: 2019-04-25, 17:51
    • Visa profil
Hej Krister!
 
Brita Nilsdotter avled 1830-06-16 i fattigstugan, Kinne-Vedum. Dödsorsak: vattusot
Födelsebok Forshem (C:5, sid 695) och hfl Kinne-Vedum (AI:6, sid 91).
 
Mvh Sverker

2011-01-26, 19:57
Svar #29

Utloggad krille85

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 472
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 00:41
    • Visa profil
Tack igen Stefan och Sverker  
 
/ Krister

 

Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna