Forum > Anbytarvärden meddelar

Äldre inlägg (arkiv) till 2006-06-20

(1/6) > >>

Håkan Skogsjö:
Som sagt, Anbytarforum engagerar. Den andra omröstningen gav nästan 300 röster på knappt ett dygn. De fördelade sig så här:
 
Förbli stängda: 15%
Förhandsgranska: 30%
Fortsätta som tidigare: 53%
 
Åtminstone för mig är resultaten i de två enkäterna något svåra att förena. Först säger 52% att det var rätt att stänga, sedan vill 53% fortsätta som tidigare. Vi får väl förmoda att det inte är samma personer som röstat i de båda enkäterna och att det är förklaringen. Vill ni se resultatet i dessa helhet, klicka här.
 
Nåväl. Nu får framtiden utvisa vad som händer med Anbytarforum. Jag återkommer med information på denna sida när jag har någonting att berätta.

Håkan Skogsjö:
En fråga: Vad är rimligt att man ska behöva tåla som redaktör för Anbytarforum: »Därför är parallellen till Slobodan Milosevic och hans regering inte alldeles långsökt att dra», skriver John Sidén och menar - tydligen på fullt allvar - att mitt agerande på något vis kan jämföras med Europas mest avskyvärda ledare som startat flera krig under 90-talet.
 
Det är så horribelt att jag nu kommer att ta mig en allvarlig funderare på om jag tycker att det är tillräckligt kul att sköta det här jobbet längre. Det finns säkert andra som känner lusten dallra över tanken att få sköta Anbytarforum och RÖTTER.

Håkan Skogsjö:
Rubriken »Pröva att skicka inlägg» har nu i en veckas tid använts till helt andra saker än vad den är avsedd till, och tonen också där blivit allt mer hätsk och oförsonlig. Jag har därför tyvärr nu tvingats stänga också den rubriken. Det har skett efter uppmaning från läsare, som börjar bli rejält trötta på den utveckling som pågår i Anbytarforum.
 
Vi får se vad som händer nu. Själv lämnar jag förmodligen redaktörssysslan inom kort. Det här är faktiskt inte alls roligt längre, utan bara sorgligt. Men förhoppningsvis finns någon entusist som vill bygga vidare på den grund jag förhoppningsvis lagt när det gäller Internet för släktforskare. Om tjafsdiskussionerna skulle sprida sig till de andra rubrikerna i Anbytarforum, kommer hela forumet att stänga.
 
Jag beklagar verkligen detta. Men mot den klick som nu driver Anbytarforum mot ett totalt haveri står jag tyvärr maktlös.  
 
Förhoppningsvis kan ur askan - som en Fågel Fenix - ett nytt och tekniskt sett mer sofistikerat Anbytarforum resa sig, som bättre kan stå emot den typ av attacker som vi nu utsätts för.
 
Forska väl, alla vänner!
Håkan Skogsjö
redaktör

Håkan Skogsjö:
Förbundsstyrelsen sammanträdde i fredags-lördags i Linköping, och då togs frågan om RÖTTER och Anbytarforum upp. Med anledning av den turbulens som varit i forumet under våren vill förbundsstyrelsen klargöra att den har förtroende för mitt arbete som redaktör genom följande uttalande:
 
Förbundsstyrelsen finner att Håkan Skogsjö sköter Nättidningen Rötter med Anbytarforum helt i enlighet med tryckfrihetslagstiftningen, god publicistisk sed och sitt uppdrag.
 
Förbundsstyrelsen uttalar sitt fulla och oreserverade stöd och uppskattning för utvecklingen och handhavandet av Rötter med Anbytarforum.  
 
Krister L:son Lagersvärd
 
Britt Hagman, Jan Appelquist, Carl-Olof Sahlin, Marianne Söderfjäll, Kjerstin Olofsson, Sigurd Nygren, Ragnar Fornö, Annika Otfors
 
(Ingrid Nilsson och Thord Bylund frånvarande)
 
Detta uttalande betyder konkret att arbetet med RÖTTER och Anbytarforum fortsätter på den inslagna vägen. Vi kommer dock att göra tekniska förändringar för att bättre kunna försvara oss mot marodörer och personer som skadar den goda stämningen i forumet. Min egen roll i den framtida utvecklingen står skriven i stjärnorna. Jag tänker nu ta en välbehövlig vila under sommaren (juni-augusti), vilket blir den första semestern från Nättidningen som jag haft sedan den startade i maj 1996. Men de automatiserade avdelningarna kommer förstås att rulla på som vanligt, så länge ordningen är god.
 
Jag vill här också tacka alla som gett mig uppskattande ord under de senaste veckorna. Jag har fått kanske ett hundratal mejl, vilket är den i särklass största »opinionsyttring» jag fått ta emot under min tid som RÖTTERredaktör i någon fråga. Det värmer!

Håkan Skogsjö:
Jag har tyvärr tvingats stänga avdelningen Länktips eftersom den klick personer som i våras fick delar av Anbytarforum att haverera nu åter börjat härja i forumet. De följer tyvärr inte de regler som gäller och bryr sig inte om de bedömningar som jag som redaktör gör, utan skickar de inlägg som jag har tagit bort på nytt.  
 
Personligen tycker jag det är egendomligt att de inte lämnar Anbytarforum i fred med sitt gnällande, eftersom de nu har satt upp ett eget forum (med det positiva namnet www.nog.nu).
 
Jag beklagar att jag måste stänga avdelningen Länktips. Förhoppningsvis kan den öppna senare i höst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion