ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Härene - se Norra / Södra Härene  (läst 695 gånger)

2001-03-17, 12:23
läst 695 gånger

Berith Svantesson

Jag söker uppgifter om Stina Beata Larsdotter född 1795-12-19 i Härene. Hennes föräldrar heter Lars och Kerstin. Hon hamnar så småningom på Torsö och gifter sej med Elias Ramberg.
 
Tacksam för all hjälp!
 
MVH
Berith, Mariestad

2001-03-18, 16:55
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6912
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 18:29
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det finns två socknar med namnet Härene i Västergötland:
 
Norra Härene i Kinnefjärdings härad vid Lidköping, Skaraborgs län.
 
Södra Härene vid Vårgårda i Kullings härad, Älvsborgs län.
 
Jag missade denna efterlysningen i går, när jag svarade på den under Tunhem.  
 
Att de efterlysta personerna har anknytning till både Härene och Tunhem är dessvärre ingen ledtråd, eftersom  de båda Härene ligger på lika långt avstånd från de båda Tunhem.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2001-11-30, 20:27
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Denna diskussion stängs härmed, med hänvisning till Norra- respektive Södra Härene som beskrivits närmare här ovan..

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna