ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-december-29  (läst 3784 gånger)

1999-01-05, 23:15
läst 3784 gånger

Mats Månsson

Jag startar nu en grupp om Norra och Södra Fågelås där jag har en stor del av mina anor. Jag börjar med en fråga om brott och straff och det elände som följde på detta. Platser i Norra Fågelås för mina anor är bl.a. Krikan,Systratorp och Trollebo.
 
Min mf mm f Petter Nilsson, Torpare i Krikan, Norra Fågelås, ställde till det för sig på något sätt. I husförhörslängderna finns en anteckning som följer honom livet ut. Den dyker upp första gången i AI:5 1841-1851 sid. 40. Jag har lyckats tyda det mesta, men inte allt. Ungefär så här står det:
 
xxx 11 dygn vatten och bröd för stöld i Fogelås Kyrka
xxxxxxxxx uppenbar kyrkoplikt.
 
Tyvärr så finns det inget datum och jag har ännu inte orkat med att plöja domböckerna för dom 10 år som hfl omfattar.
 
En viss begränsning kan man dock göra. Från 1847 finns Petter på Socknens slut som 'Lösdrivaren' samtidigt flyttar resten av familjen till Fattigstugan.
 
Nu mina frågor: Finns det någon som känner till händelsen? Om någon har tillgång till fischen, kan ni då tyda texten helt? Har han stulit från/i kyrkan eller är det straffet som avtjänas i kyrkan? 11 dygn vatten och bröd verkar som ett litet straff för en kyrkotjuv?
 
Petter Nilsson föddes 1808 och var gift med Maria Christina Wahlström, dotter till klockaren och organisten i Södra Fågelås Johan Wahlström. Dom fick 8 barn varav den äldsta dottern Anna Charlotta är min anmoder.
 
Tacksam för hjälp

1999-02-17, 16:29
Svar #1

Christina Lindaryd

Min mmfm var calvinist och född i Fågelås, och eftersom hon var mycket mörk till utseendet verkar det inte orimligt att hon skulle vara av vallonsläkt. Dock har jag ingenstans på hennes sida hittat något vallonnamn. Är det någon som känner till om det fanns några valloner i trakten kring Fågelås?

1999-02-17, 23:00
Svar #2

Utloggad Anna-Lena Hultman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 409
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 12:17
    • Visa profil
En man i Amerika söker släkt i Sverige. Hans anfader var smeden Johannes Wahlström f.19/5 1833 på Krikan i Norra Fågelås. Upplysningar mottages tacksamt f v b till Amerika.

1999-02-18, 10:13
Svar #3

Mats Månsson

Johannes mor, Anna Greta Wahlström, är syster till min mf mm m, Maria Christina W. Deras far är klockaren och organisten i Södra Fågelås, Johan Wahlström. Se även det första inlägget i denna diskussion.

1999-05-26, 08:10
Svar #4

kent anderseson

Hej Mats!
11 dygn på vatten och bröd avtjänade han i fängelset och det var säkert hårda bud. Uppenbar kyrkoplikt innebar, att han inför församlingen fick erkänna sina synder. Ofta var detta straff kopplat till förlust av medborgerligt förtroende under ett angivet antal år. Det sistnämnda straffet var det värsta av dem alla då det stängde den straffade från såväl nattvard som ett antal andra sociala funktioner.
Hälsningar
Kent

1999-06-12, 18:09
Svar #5

Marit Smedberg

Hej,
jag har också anor från Fågelås!
Min fm m Klara* Josefina Johansson föddes där 1876-05-08 i Högåsen Södra Fågelås.
hon gick i skolan i Norra Fågelås, där jag själv gick i andra klass!
Hon dog 1947-02-10 i Huskvarna.
Finns det någon som har henne i sina papper?
Jag bodde i Hjo från 1968 (födseln) till 1985. Min pappa och bror bor kvar.
Min pappa har en gammal gravsten från en tidigare ana. Det är en uppslagen bibel i plåt som omhändertogs av en kyrkovaktmästare i Södra Fågelås kyrka.
Hälsningar Marit

1999-07-03, 23:19
Svar #6

Utloggad Elisabeth Bergstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2022-01-13, 16:28
    • Visa profil
Hej Marit!
Jag har forskat väldigt mycket i Fågelås, tyvärr har jag ej stött på din Klara.
Jag slog på Högåsen i Fågelåsböckerna men fann ej detta namn, hade stället något annat namn också ?
Har du namnen på Klaras föräldrar kanske du lättare får kontakt.
Nyfiken är jag också på vems gravstenen var.
Hälsningar Elisabeth

1999-07-04, 04:18
Svar #7

Utloggad Ewa Braun

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 13:25
    • Visa profil
Hej!
Ang. Christina Lindaryds fråga,  
om det funnits valloner i trakten kring Fågelås. Eftersom jag hamnat just på denna ort i mitt sökande som skall vara av vallonskt ursprung, är detta kanske möjligt. Franska ord användes länge i släkten samt sägs det att det vallonska efternamnet varit svårt för svenskar att uttala, därför skulle man tagit sig namnet Fogelblad, efter Fogelås. Jag har kommit till namnet Andreas Fogelblad fd 1773 (63?), som bott i Fågelås (vilket inte behöver betyda att han är född där).Omkr. 1800 begav han sig till västkusten och till Gåsevadholms slott, där han räddade Kristina Andersdotter ur en fors, den kvinna som han senare gifte sig med. Han bosatte sig i Valda utanför Kungsbacka.  
Jag skulle vara tacksam om någon har information som bl a kan leda till det ursprungliga namnet, med hälsningar Ewa Braun

1999-07-04, 11:21
Svar #8

Utloggad Calle Lindström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1949
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 14:19
    • Visa profil
Hej Elisabeth,
Passar på att kasta in en fråga om Fågelås. Jag har en ana som var soldat/korpral Anders Svensson Rapp, född 1800 i Timmele socken. Han var soldat i södra Fågelås, Torps rote 1821-1837 då han blir korpral och flyttar till Kyrkefalla socken. Han fick flera barn i Fågelås och var gift med en Anna Andersdotter född 1798 i Hjo, troligtvis omgift.Är detta någon du känner till? har du mer uppgifter runt denne soldat med familj?
Vänliha hälsningar
Calle Lindström

1999-07-04, 19:42
Svar #9

Åsa Andersson

Hej allihopa !!!
 
Jag har också forskat mycket i Norra Fågelås.
Jag har börjat på:
 
August Herman Andersson som gifter sig med min ffm
Han föddes 1864-12-17 i N Fågelås på Trollebo.
 
Jag har även forskat vidare på hans släkt i Västergötland.
 
Skulle vara kul att få veta om någon mer forskar i den släkten.
 
MVH Åsa

1999-07-04, 23:06
Svar #10

Utloggad Mats K Månsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2010-09-25, 23:25
    • Visa profil
    • www.monsoft.se/mats
Hej Åsa m.fl.
 
Även jag har anor i Trollebo, N.Fågelås, tyvärr inte din August Herman.  
Mina anor där kan kan sägas vara koncentrerade kring Bolla (Ingeborg) Olofsdotter (1752-1825), hennes två män, och fem barn. Om hennes föräldrar, Olof Påvelsson och Anna Andersdotter vet jag inte mycket mer än att dom verkar ha bott i Trollebo eftersom alla 12 barnen är födda där;-). Bolla var yngsta barnet och bodde kvar på Trollebo hon var gift två gånger: 1) Per Olofsson (tre barn), 2) Jonas Larsson (två barn). Mina anor går genom yngsta dottern i första ätenskapet. Om henne har jag skrivit lite under Soldater (Indelta), om änkornas öden. Yngste sonen Lars Jonsson, blev kvar på Trollebo, gm Cajsa Nilsdotter och fick 7 barn. Kanske dina anor, Åsa, går genom någon av dom?
 
Jag har flera anor i Fågelås, lite finns omnämnt i tidigare inlägg.
 
Hälsar Mats Månsson

1999-07-05, 00:09
Svar #11

Utloggad Christer Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 12:43
    • Visa profil
    • www.lifeisfab.com
Alla verkar vara väl bevandrade i Norra och Södra Fågelås. Enligt uppgift skall min ana Maria Erlandsdotter vara född i Norra Fågelås 3/12 1706. Söker hennes föräldrar och även hennes make Johan Elving, befallningsman (men var?. Enligt uppgift gifte paret sig 17/8 1729 och bor någon gång på Torp i Norra Fågelås där min ana Erland föddes 1741. Vore tacksam för ytterligare information om familjen. Huvudparten av mitt forskande ligger runt Kållandsö och även Eggby.
Med vänliga hälsningar Christer

1999-07-19, 20:58
Svar #12

Utloggad Susanne Lingman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 300
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hejsan
Jag söker uppgifter om Kierstin Nilsdotter född 1731 i Fågelås, Föräldrar är Nils Andersson och Margareta Carlsdotter.
Kierstin gifte sig med Måns Risbäck Mårtensson, de fick sonen Carl 1753 i Fågelås,är det någon som vet födelsedatum för Kierstin och sonen Carl  
eller något annat om familjen vore jag mycket tacksam för att ta del av detta.
MVH Susanne

1999-07-30, 17:14
Svar #13

marit

Hej igen,
jag har tagit reda på lite mer om min ana.
Först gravstenen, alltså plåtbibeln; den gjordes till Karin (Klara) Josefina Johanssons begravning.
Datum får jag återkomma med.
Högåsen, varn ett torp under gården Karlsberg.
Min pappa, som har lite mer uppgifter kommer meddela mig, så återkommer jag.
Solig fortsättning//Marit

1999-08-10, 15:56
Svar #14

Kenneth Karlsson

Hej alla forskare i Fågelås!
 
Har i snart 3 års tid sökt efter August Stiller\s
biologiska föräldrar. Det jag vet är att August
är född 1862-03-10 och att han någon gång på
1860-talet kom till soldat Peter Stiller o hans hustru Maja Lisa Andersdotter Rask som bodde
i soldattorp 801, Missveden, Hjo LF. I hus-
förhören står han inskriven som fosterson.
Det finns inte inskrivet var han kom ifrån. I en
bok under född står ett ? och i en anna Hjo LF.
Har kollat födelseboken utan att hitta August.
1892 emigrerade August till Canada (Minedosa).
När han gifte sig i Canada uppgav han Peter
o Maja Lisa som föräldrar, dom är födda 1814 o
1813. Efternamnet måste han fått efter F-föräldrarna.  
 
Hälsningar Kenneth

1999-09-08, 14:32
Svar #15

Utloggad Susanne Lingman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 300
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hejsan.
Är det någon som känner till Carl Måns Risbäck född 1753 i Södra Fågelås. Hans Föräldrar var Måns Risbäck Mårtenson f 1723 i Skåne ohh Kerstin Nilsdotter f 1731 i Fågelås Är det någon som vet något mer om familjen, allt är av intresse.
MVH Susanne

1999-09-20, 22:15
Svar #16

Anette Ericsson

Hejsan! Är det någon som har nåt om Brita Maja Persdotter född 5 sept 1771 i Isleryd?
Mvh Anette

1999-09-21, 20:03
Svar #17

Utloggad Peggy Berglind

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 50
  • Senast inloggad: 2017-07-15, 16:51
    • Visa profil
    • home.swipnet.se/peggy_berglind/
Hejsan!
Jag har också forskat på Klara Josefina Johansson född 1873-02-04 Kyrkefalla, dock ej samma som ovanstående.
Hennes släktingar kommer i stort sett från norra och södra Fågelås om dessa kan Ni läsa på min hemsida som jag har lagt in hos rötter.
Det är bara att klicka på hennes namn. Även hen-nes syskon finns med.
Ps.Internet explorer funkar bra men det är värre med netscape. Jag skall fixa det också då jag får tillfälle.Ds

1999-10-07, 14:46
Svar #18

Maria Bohman

Hej! Även jag har en hel del släkt i N. Fågelås,
med början på min mormors morfar:
Johan F. Pettersson f.26/11 1851i Källebo
gift 1878 med Kristina Ekstedt.
 
Johans föräldrar:Petter Johansson f.19/10 1814
                          N.Hulan.Gift 1849 m Cajsa-
                          Lisa Ericsson .
Petters föräldrar:Johannes Jansson f.23/12  
                          1778 i Källebo gift med Maja-
                          Lisa Pettersdotter f 4/12 1781
                          Myrebo .
                          Johannes och Maja-Lisa dog
                          också i Källebo.
Släkten bakåt har även levt på Källebo,Lilla
Stackeryd,och Lilla Almö.
Ser fram emot om någon vet mer om ovanstående personer,eller har dem i sin släkt.
Mer upplysningar finns också.
Hälsningar Maria Bohman Tidaholm

1999-10-11, 00:54
Svar #19

Rose-Marie Asplund

Hej.
Min farfar Sven Borg föddes i Södra Fågelås 1905. Hans far var Hjalmar Borg f.1885 och mor Elisabeth Gustavsson f.1888.
Är det någon som har någon av dessa el.deras syskon i sin forskning vore det roligt att få kontakt.Har inte själv forskat så mycket på farfars sida ännu.
Mvh
Rose-Marie

1999-10-19, 22:39
Svar #20

Lotta Tasker Rotstam

Jag behöver få bekräftat om Gabriel Per Tornblad f.1721 föddes i Norra eller Södra Fågelås. Hans första (?) fru hette troligen Kjerstin Eriksdotter. Omkring 1760 gifte han om sig med Karin Larsdotter. Tornblads son, Peter f. 1747, var klockare i Grevbäck. Känner någon till något om ovan? Är jag kanske helt på fel spår?
Mvh  
Lotta

1999-12-27, 13:41
Svar #21

Gunnar Ståhl

Hej Mats!
 
Länge sedan någon bidrog på denna sida. För min del är det premiär. Några svar har jag på ställda frågor.
 
Bolla (Ingeborg) Olofsdotter, f 1752, är yngst i syskonskaran till Olof Persson (Påvelsson) och Anna Andersdotter. Min ff ff ff, Anders Olofsson är äldst, f 1730. Trollebo (Norra Trollebo) finns bakåt i släkten på deras morfars föräldrars sida.
 
Annas föräldrar hette Anders Persson och Ingeborg Svensdotter, Olofs hette Påvel Jonsson och Margareta Hansdotter. Anders Persson föddes i Trollebo 1675 och föräldrarnana var Per Larsson (f ca 1648, d 1725) och Sara Andersdotter (f ca 1642, d 1713). Jag har ytterligare uppgifter i min databas över Fågelås (vigda och döda 1688 - 1747, födda 1688 - 1730 samt vissa uppgifter ur mantalslängder och andra källor).
 
Gott Nytt År!
 
Gunnar Ståhl

1999-12-27, 15:05
Svar #22

Utloggad Jens Sandahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 503
  • Senast inloggad: 2013-02-01, 18:16
    • Visa profil
Hej!
 
Ser att Trollebo i Fågelås diskuteras. Har kikat lite där och undrar om det går att knyta följande personer till de ovan diskuterade:
 
Larsdotter, Beata. Född 7 augusti 1771 i Fagerlid norgård, Södra Fågelås (R). Död 16 februari 1855 i Målareskog, Södra Fågelås (R). (Far I:1, Mor I:2)
 
Gift med Berntsson, Magnus. Född 16 november 1776 i Vrångebäck, Södra Fågelås (R). Död 16 november 1861 i Målareskog, Södra Fågelås (R).
 
---------------------------- Generation I ----------------------------
 
I:1 f
Persson, Lars. Född 10 juni 1742 i Trollebo, Södra Fågelås (R). Död 1803 i Fagerlid norgård, Södra Fågelås (R).
 
I:2 m
Månsdotter, Katarina. Född 1740 i Södra Fågelås (R). Död 1811 i Fagerlid norgård, Södra Fågelås (R).

1999-12-27, 23:42
Svar #23

Gunnar Ståhl

Christer Svensson, med fråga den 5 juli om Maria Erlandsdotter och befallningsmannen Johan Elving i Fågelås:
 
Maria Erlandsdotter och befallningsmannen Johan Elving på Almenäs vigdes 1729 17/8 i Fågelås. Almenäs är det största godset i Fågelås.
 
Maria hette Erlandsdotter Fogelberg och var dotter till korpralen (ryttaren) på Torp, Erland Fogelberg. Hon är enda barnet till Erland F. i födelseboken för Fågelås, född/döpt 1706 3/12 med modern Rangela (troligen Germundsdotter).
 
Torps ryttarboställe har nr 122, Västgöta ryttare. Sök i rullorna kring 1704 för Västgöta (kavalleri)regemente.
 
År 1703 14/6 hittar vi Erland Persson, Torp, som gifter sig med pigan Rangela Germundsdotter från Siggebohlet (Signesbo eller Siggahemmet?).
 
År 1714 gifter sig hustru (obs!) Rangela Germundsdotter med korpralen Erik Kullberg och får sedan barn med honom.
 
En möjlig tolkning: Erland Fogelberg heter Persson innan han tar nytt namn som soldat. Sedan dör han i Karl XII:s krig. Någon dödsnotis finns ej i Fågelås. Återigen föreslår jag eftersökning i rullorna. Änkan Rangela (hustru!) gifter om sig med Erik Kullberg.
 
Det finns ytterligare en Rangela - Fogelberg, som gifter sig 1712 med korpralen Torsten Hasselberg i Grevbäck (och flyttar). Men Maria blir ju kvar i Fågelås så föregående hypotes verkar bättre.
 
Torp är gästgivargård. Gästgivaren Johan Persson, född ca 1674, dör 1731. Han kan möjligen vara bror till Erland Persson.
 
En Corporalska Rangela född ca 1676 dör 1739 i Grimseryd i Fågelås.
 
Det är vad jag kunnat få ut av mina register vid en första genomgång.
 
M v h
 
Gunnar

1999-12-28, 00:54
Svar #24

Utloggad Christer Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 12:43
    • Visa profil
    • www.lifeisfab.com
Tack skall du ha Gunnar...
Det är lustigt att det står hustrun när Rangela gifter sig. Skall kolla i GMR när möjlighet finnes huruvida ryttaren Fogelberg hette Persson som patronymikon. Försvann han i Karl XII:s krutrök i Ryssland så tycker väl prästen att hon fortfarande skrives hustru och inte änka. Hur som helst blir jag väldigt glad för all denna information, så glad som bara en släktforskare kan bli när dörrar öppnas till nya namn och anor.  
MVH Christer

1999-12-28, 13:43
Svar #25

Utloggad Mats K Månsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2010-09-25, 23:25
    • Visa profil
    • www.monsoft.se/mats
Hej Gunnar!
 
Tack för nya uppgifter. Jag är bortrest över helgerna, och kan inte kolla in här så ofta. Olof och Anna kände jag till namnen tidigare men övriga uppgifter är nya för mig. Jag skall titta mer på det när jul och millenniehysterin lägrat sig men jag är intresserad av alla uppgifter om dessa. Bolla är min mfmmfmm.
 
Hälsar Mats

1999-12-28, 17:52
Svar #26

Gunnar Ståhl

Hej Christer!
 
Jag hade visst litet mera när jag kontrollerade.
 
Först dock om detta med hustru. I Fågelås används tre uttryck för bruden vid vigsel: piga (ogift), hustru (förut gift = änka) och qvinnsperson (eller liknande). Det sista kan uppfattas som om det finns barn utom äktenskapet tidigare. - Så hustru Rangela som gifter sig är alltså änka från tidigare äktenskap.
 
Korpralen Erik Kiellberg, som hon gifter sig med, köper Grimsryd södergård i Fågelås år 1719 (se ref nedan). Han är noterad i död/begravnbok 1733 29/4 (uppgift om gård/by saknas men säkert Grimsryd södergård), 50 år, alltså född ca 1683.
Åren 1714, 1716 och 1718 får Erik och Rangela barn, alla i Torp. [Uppgiften om Rangelas död måste jag kontrollera bättre, ta bort den t v].
 
 
År 1727 omtalas i domboken för Kåkinds HR att korpralen Erik Kiellberg stämt sin svåger (OBS!) Johan Persson i Torp, han som var gästgivare i Torp, om arvsrätt till husen i Torp. (ref. Mellan Åsen och Sjön, boken om Fågelås, del 2 1995).
 
Om ekvationen stämmer så är Erik ingift. Det bör vara Rangelas förre man Erland som är bror till Johan Persson och hade arvsrätten, som övergick till hustrun och sedan till dennes man nr 2. - Tror jag!
 
I mantalslängden för 1710 finns korpralen Erland under Torp (skattar ej) med hustru. I mtl 1720 hittar vi Erik Kiellberg med hustru under Torp.
 
M v h
 
Gunnar

1999-12-29, 00:01
Svar #27

Utloggad Christer Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 12:43
    • Visa profil
    • www.lifeisfab.com
Återigen ett stort tack Gunnar...
Jag har också träffat på detta (i andra socknar)med ingifta svågrar som pockar på sin ingifta arvsrätt. Du byter namn från Kullberg till Keillberg men jag antar att det är sistnämnda som gäller. I första inlägget nämner du en Rangela - Fogelberg som gifter sig med Torsten Hasselberg. Låter konstigt att det skulle förekomma en Rangela Fogelberg, såvida hon inte är dotter till förutvarande Fogelberg (det fanns väl en sådan soldat innan Erland).
Har du något om Johan Elving? Enligt uppgift får Maria Erlandsdotter och Johan Elving minst 2 barn: Erland Johansson född 1741 i Torp, Fågelås och Anna Catarina Johansdotter. Bodde då Johan och Maria kvar på Marias föräldrahem Torp när sonen Erland föddes. Finns det flera barn innan? Äktenskapet var ju 12 år då min ana föddes.  
Uppgiften om Corporalskans Rangelas död verkar väl stämma, åtminstone med avsikt på gårdens namn.
MVH Christer

1999-12-29, 00:38
Svar #28

Gunnar Ståhl

Hej igen Christer!
 
Litet pinsamt detta om Rangelas dödstidpunkt. I brådskan blev jag osäker på om jag lämnat korrekt uppgift. Men den första var riktig: Corporalskan Rangela är död/bg 1739 12/12, 63 år gammal - och från Grimsryd.
 
Namnändringen: Jo han skrivs som Kullberg i någon referens (felaktigt säkert), men Kiellberg eller Källberg annars. Vid vigseltidpunkten 1714 1/8 kommer han från Källebotorp i Fågelås.
 
Fogelberg är det flera som heter med anknytning till samma soldattorp/befattning. Vem som är vem får man försöka reda ut i rullor.
 
M v h
 
Gunnar

1999-12-29, 13:37
Svar #29

Gunnar Ståhl

Hej Jens!
 
Jag undersökte om det fanns något samband med Din Beata Larsdotter, f 1771 i Fågelås, med fader Lars Persson, f 1742 10/6 i Norra Trollebo, Norra Fågelås och de övriga uppgifter som nämnts om Trollebo i Anbytarforum.
 
Det gör det.
 
Lars Persson (i födelseboken Laurentius) och tvillingsyster Maria Persdotter föds i Norra Trollebo 1742 10/6 med far Per Olofsson och mor Elin Larsdotter.
 
Per O och änkan(!) Elin Larsdotter vigs 1740 24/2, Per står som dräng från Islebo, Elin som änka i Trollebo.
 
Elin är tidigare gift med Sven Andersson i Trollebo, de är vigda 1734 18/10. Sven är född i Trollebo 1711 26/5, Elin uppges komma från Hästhagen (i Fågelås).
 
Svens far, Anders Persson i Norra Trollebo är morfar till Anders Olofsson och Ingeborg (Bolla) Olofsdotter, som vi talat om tidigare.
 
Hänger Du med? Det är knappt att jag gör.
 
Men Elin Larsdotter och Per Olofsson (Dina anor?) har jag med i mitt eget släktträd.
 
M v h
 
Gunnar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna