ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-10-14  (läst 3492 gånger)

2001-02-18, 09:51
läst 3492 gånger

Sven Rasegård

Tack Marita och Signe för släktuppgifter om en av mina anfäder, soldaten Sven Broberg. Känner ni möjligen till något om Svante Broberg som hade ett torp som hette Ekeberget i Främmestad.
Mvh Sven

2001-02-18, 10:02
Svar #1

Sven Rasegård

Hej Marita
Finns det möjligen någon hembygdsbok om Främmestad och hur ska man i så fall komma över den?
Mhv Sven

2001-02-28, 20:56
Svar #2

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej Sven!
 
Nils Främgård har skrivit en hembygdsbok om Främmestad. Boken är ganska gammal. Fråga på ditt bibliotek. Har de inte den kanske de kan låna in den från ett annat bibliotek. Eventuellt kanske den går att få tag på i ett antikvariat.
 
Lycka till!
Marita

2001-03-14, 13:51
Svar #3

Anette Rosberg

Hej!
 
Är det någon som forskar om Amanda Charlotta Eriksson, f. 18/10 1861 i Främmestad? Hon utvandrade till USA och hamnade i Pueblo, Colorado. Jag har forskat en del om hennes amerikanska liv och vill gärna ha kontakt med någon som forskat om hennes svenska släkt.
 
Anette Rosberg

2001-04-12, 21:47
Svar #4

Håkan Johansson

Jag söker anor till Nils Johansson född 1812 2/5  
möjligen i Malma eller Tegene, och hans hustru Anna Andersdotter född 1807 6/11 i Främmestad. De bodde på Hindriksgården i Anestad i Främmestad Socken.

2001-04-12, 21:52
Svar #5

Håkan Johansson

Jag söker också anor till Anna Andersdotter född 7/6 1812 i Främmestad. Hennes mor ska ha hetat Elin Andersdotter.

2001-04-21, 23:17
Svar #6

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej Håkan!
 
Du har tur. Jag hade lånat hem två microfilmer över Främmestad. Innan jag lämnade hem dem tog jag en snabbtitt på dina förfäder.
 
I husförhörslängden från 1855-1863 står att Anna föddes 1807 i Jon Hinriksgården.
 
I födelseboken står att föräldrarna hette Anders Andersson och Britta Andersdotter.
 
I vigselboken 19/4-1801 vigdes dr Anders Andersson f1774 föräldrar Anders Helfversson och Elin Andersdotter med änkan Britta Andersdotter f.1765 föräldrar Anders Mickelsson och Ingjerd S.
 
I husförhörslängd från 1834-1857 står att Anders var född i Eklanda Bondegård 1774 och Britta var född 1763 i Tengene.
 
Nästa Anna Andersdotter var f1812 i Frisegården enligt hl1855-63. Hon var gift med Magnus Karlsson f1806 i Malma.
 
Tyvärr hade jag inte lånat hem microfilmen som innehöll födda 1812.
 
Hoppas du har någon nytta av dessa uppgifter! Det finns fler uppgifter i samtliga böcker jag har nämnt. Leta efter Östergården, Anestad om du inte hittar Frisegården i äldre husförhörslängder. Gården verkar ha bytt namn.
 
Mvh Marita

2001-04-23, 07:14
Svar #7

Håkan Johansson

Tack Marita för din hjälp.
 
Ibland ska man ha lite tur. Framför allt kan man vara glad för alla hjälpsamma släktforskare.
 
Hälsningar Håkan

2001-09-19, 12:38
Svar #8

Utloggad Anders Erikols

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2014-07-13, 00:46
    • Visa profil
Hej! Jag undrar om någon stött på namnet Främberg i Främmestad med omnejd.
 
Min mf mf  
Johan Eriksson Främberg f 1835-11-25 i Trökörna.
Gift med Maja Greta Andersdotter Grahn f 1836-02-19 i N Härene (?).  
Barn:  
Emma Lovisa f 1864-03-16  
Johan Emil f 1870-06-23  
Alma Christina f 1874-03-12  
Anna Hedvig f 1877-04-09  
 
Hälsningar Anders Erikols

2001-10-28, 18:47
Svar #9

Sven Rasegård

Till Marita Persson
 
Hej Marita.
Du som känner till gården Almestorp. Vet Du möjligen om någon Anna är född där någon gång på 1830-talet.Hon gifte sig sedermera med soldaten Sven Broberg, min morfars far.
Vänliga hälsningar
Sven Rasegård

2001-12-22, 21:38
Svar #10

Signe Hjernstedt

Hej Sven!
Enligt soldatakten var Sven Broberg gift med en Anna Andreasdotter född 1835-04-22 i Bäreberg (Främmestad C:4) tyvärr finns ingen notering om hennes föräldrar.
Mvh Signe

2001-12-29, 15:19
Svar #11

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Söker uppgifter om Gunilla ANDERSDOTTER, f omkr 1665. Förekommer i Främmestad från 1696 och dör där 1701. Bakgrunden helt okänd. Gift med stampare-/färgaremäster Påvel Eriksson (Tengberg), också med okänd bakgrund, varmed hon fick barnen Ingeborg, f 1697 (okänt öde); Anna, 1699-1747; Magdalena, 1701-1705.  
 
Söker också uppgifter om Britta HENRIKSDOTTER sannolikt död 1717, gift med samme mäster Påvel i dennes 2a gifte. Barn i Främmestad: Erik, f 1703 (okänt öde); Marta, f 1705 (okänt öde); Johan (f i Bäreberga sn) 1707-1737; eventuellt i Marum efter 1709 även barnen Estrid, Isak och Maria. Även Brittas bakgrund är okänd, möjligtvis i tidigare släktforskning förväxlad (?) med Annika/Anna (Anna-Brita?) Stålman, också okänd.

2001-12-29, 16:38
Svar #12

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
John, Påvel Eriksson Tengbergs son Johan var född 1707 8/11 i Östorp, Främmestad, i alla fall enligt dopboken.
 
Döpt 8/11. Vittnen: Anders i Samslät, Jon i Bälgefors, h. Kerstin i Almstorp, Margareta i Östorp, Elin Johansdotter i Annersta.

2002-01-06, 12:27
Svar #13

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Jag tackar stort för Elisabeths uppgifter till mig om nedanstående dopvittnen hos barnen till ovanstående två kvinnor, åren 1697-1707. Ytterligare uppgifter och tips om dessa personers förmodade identitet, släktskap, etc emottages tacksamt. Inte minst också uppgifter om hemmahörighet på gårdar och gårdars belägenhet, ägoförhållanden, mm, kan vara till mycket god hjälp, även för att spåra makens, Påvel Eriksson, härkomst.
 
Vad gäller Gunilla Andersdotter särskilt: - Kättil Andersson på Främmestad (3 ggr), - Erik Andersson på Bäck, - Jon Andersson, - Margareta Andersdtr i Almstorp, - Margareta Bengtsdotter Tenggren (2 ggr), - Stina Tenggren.
 
Vad gäller Brita Henriksdotter särskilt: - Jon mjölnare i Bälgefors (3 ggr), - Elisabeth i Bäljefors (2 ggr), - Kerstin i Almstorp (2 ggr), - Margareta i Aregården, - Margareta i Östorp (Bäreberg sn).
 
För övrigt även: - Måns Gudmundsson mjölnare i Bälgefors (3 ggr) - Malin Pedersdotter i Bäljefors (3 ggr), - Anna Pedersdotter, - Erik trädgårdsmästare, - Ingri Nilsdotter, - Germund Johansson på Främmestad, - Anders i Samslätt, - Elin Johansdtr i Annersta.

2002-01-08, 23:37
Svar #14

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej Sven!
 
Jag har inte haft tid att titta in på den här sidan på ett tag, därför har jag inte sett din fråga tidigare.
 
I mitt inlägg från den 5/2-2001 skrev jag att enligt husförhörslängden i Främmestad 1886-1896 var Anna född i Hult, Bäreberg. Till Almetorp kom hon senare i livet!
 
Jag har även kontrollerat Bärebergs födelsebok nu och där finns hon.
 
Anna f.22/4-1835 Hult, Bäreberg  
Föräldrar: Andr. An.
           och Catarina Larsdotter
 
Beställ husförhörslängder och kontrollera Almetorp och Hult så hittar du säkert många fler uppgifter om dina släktingar.
 
Mvh Marita

2002-01-08, 23:47
Svar #15

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej Anders!
 
Jag har en ana som heter Bengt Eriksson Fremberg.
Han kommer från Främmestad och flyttar efter vigseln 1747 till Väne-Åsaka. Jag har bara hittat ett barn till honom - dottern Maria som gifter sig med Olof Andersson.
 
Om du och jag är släkt vet jag inte.
 
Mvh Marita

2002-01-10, 21:55
Svar #16

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej John och Elisabeth!
 
Östtorp låg i Bärebergssocken.(Födelseböckerna från Främmestad i början av 1700-talet innehåller både Bärebergs- och Främmestadssocken)
 
Här får du lite mer information om en del av faddrarna till Påvels barn och människorna runt omkring honom.
 
I 1702 års mantalslängd (som skrevs i slutet av 1701) bor Påvel Eriksson i Lilla Bäljefors. Där står att han är änkling. I Lilla Bäljefors bor också Nils Olofsson som är oförmögen.  
 
I stora Bäljefors under samma tid bor Jon Andersson med hustru dräng och piga och Måns med  hustru.
 
Måns heter Gudmundsson i efternamn och hustun heter Malin Pedersdotter.
Jon är från Sågen och gifte sig 1698 med änkan Anna Olofsdotter i Bäljefors.
 
1706 bor Bengt Olofsson och hustrun Elisabet N vid Bäljefors.
 
Det finns två Anna Pedersddotter i Bäljefors. Den ena är gift med Olof Månsson och hon gifte om sig 1699 med Sven Månsson i Gäddebo. Den andra var piga. (Olof är troligtvis ana till mig)
 
Fler av mina släktingar finns bland faddrarna. Systrarna Tenggren är döttrar till prästen Bengt Tenggren i Främmestad. De är faddrar åt väldigt många barn i pastoratet. Kerstin i Almetorp syftar troligtvis på deras mor Kerstin Jonsdotter Winbom.
 
I Samslätt bor trädgårdsmästare Anders Andersson som är gift med Cathrina N.
 
Påvel har skänkt pengar till kykan 4 gånger. Första gången (maj?) 1695 - (maj?) 1696 bodde han vid Bron.
 
Idag finns det en bro i Baljefors men jag vet ej om det fanns någon där då.
 
25/9 1659 föds Jon Eriksson vid Bron. Kan detta möjligen vara en bror till Påvel?
Fem gånger under tiden 5/5 1689 - (maj?) 1697 skänker Jon Eriksson i Bäljefors pengar till kyrkan. Vart flyttade han sen eller dog han? Tyvärr saknas dödbok från tiden närmast efter.
 
Hoppas du har någon nytta av de här uppgifterna.  
 
Mvh Marita

2002-01-13, 21:08
Svar #17

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Verkligen bra, allt som leder framåt är värdefullt. Tack! Det märks att du är hemtam i trakten.
 
Jag får försöka borra i detta. Men för att gå händelserna i förväg: Tror du att man kan fastställa Gunilla A:s (hustru 1) släktskap på underlag av dessa dopuppgifter ? Är t ex Kättil A möjlig att identifiera vad gäller boende och föräldrar ? Är hon från trakten ? Kanske du skulle våga en gissning redan nu ?
 
Gäller motsvarande Britta H ? Är hon också från trakten  eller inte ?  
 
Och vad gäller Påvel, är han från Främmestad -vilket kan tyckas så att döma av Jon E, om han föddes där- eller från Tengene (som jag gissar; se denna socken i AF) eller från annorstädes. Vad tror du ?  
 
Mvh, John

2002-01-14, 13:15
Svar #18

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Marita, jag nu uppmärksammat ytterligare uppgifter från dig under Främmestads 'äldre inlägg' plus att jag under 'Lagmansered sn' såg de socknar du räknat upp där du själv har anor (och därför intresse/kunskaper). De personer som jag nämner har hittills för min del bara återfunnits i (varierande) Främmestad, Bäreberg, Tengene och/eller Marum. Man en hel del letande har gjorts i andra (grann-)socknar, dock ännu utan resultat. Misstanken är ju att en del av dem har rört sig lite och att pusselbitar från andra socknar saknas - i hög grad misstänkta pga grannskap är de socknar som du räknar upp för egen del. Eller så har vi bara inte grävt djupt nog, sannolikt inte alls lika djupt som du. Det blir alltså mycket spännande att få läsa dina funderingar. Mvh !

2002-01-15, 21:49
Svar #19

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej John!
 
Namnet Henrik är inte vanligt i Främmestads pastorat i början av 1700-talet.
I mantalslängden för 1702 hittar jag bara en Henrik. Han bor med sin hustru i Henriksgården, Anestad i Främmestads socken. Han heter Månsson i efternamn och dör 30/4-1709 i Anestad och begravs 4/5. Han är då 65 år. Gården övertas av Måns Henriksson som troligtvis är hans son.
Jag vet ej om de är släkt till Britta.
 
Namnet Anders är väldigt vanligt vid den tiden! Däremot har jag bara sett en som heter Kättil. Han finns varken med i 1702- eller 1709-års mantalslänger. Åren närmast före 1702 och åren mellan 1709 finns ej på microfilm.  
 
Jag håller just nu på att försöka hitta syskon och föräldrar till två av mina anor som heter Andersson i efternamn. Hittar jag något om dina Andersson skriver jag ett litet inlägg.

2002-01-19, 13:07
Svar #20

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej John!
 
I Lekåsa pastorats dödbok för år 1709 fann jag igår att fru Anna Stålman blef död 20/1 hoos sin dotter i Gynnewäg (=Genneved som hör till St. Mellbys pastorat) mitt (mätt?) af ålder och lefwarne 83 åhr gammal fördt ett berömmeliget och christeliget lefwarne, begrafwen hoos sin S: (salige) man i Kyrckåhs kyrckia den 5/2.
 
Är det denna kvinna som spökar i den gamla släktutredningen? Det kan väl inte finnas så många med samma namn. Hon bor ju ganska hära Påwel men verkar lite ålderstigen. (Om man ser till åldern bör hon väl snarare vara hans mammma än fru. Fast omöjligt är det ju inte. Bland mina anor har jag en man som gifte sig med en 40 år äldre dam.  Fast det verkar ju lite konstigt om han är gift med Anna och Britta samtidigt. Vet du när Påwel dör? Det kan väl inte vara han som är begraven i Kyrkås?)
 
Du kan ju kontrollera Anna, hennes man och hennes dotter för att se om du hittar något som kan vara intressant.
 
Jag har letat igenom mina gamla anteckningar eftersom jag visste att jag hade några uppgifer om en man vid namn Tengberg.  
 
I husförhörslängder från år 1721 och framåt finns corporalen Magnus Tengberg på Kronogården, Tengene. Att jag sparat detta beror på att i några hl står att han heter Tenggren. Jag har ännu inte hittat några kopplingar till mina Tenggren. Kanske är han istället släkt till din Påwel. Det kan vara värt att kontrollera.
 
Mvh Marita

2002-01-19, 13:58
Svar #21

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Den av dig nämnda Anna S är en annan, nämligen f 1625 i Essunga/Kolsholmen och gift med Måns Hiertta (släkt med den på Främmestad och Bränningeberg, där 'min' Påvel -f 1664, d 1734- var verksam ...), dtr till Sven S och Britta Lilliebielke. Sedan finns det en Anna/Annika S till, nämligen gift med kh Sven Börstell (Norra Fågelås) och f ca 1669. Det ligger närmare till hands, men tyvärr fel make, såvitt jag kunnat förstå. Och slutligen -kanske- min Annika S. Uppgifter om henne finns på flera håll (bl a Sjöström), även hos mormonerna, bl a som mor till Påvels barn i Marum före 1717. Men jag har inga direkta egna belägg för hennes existens. Kyrkböckerna i Marum har inte givit något, men jag tycker heller inte att det är sannolikt att hennes namn och existens är helt taget ur luften. Den praktiska frågan är sålunda varifrån hennes namn kommer, kanske har hon varit dopvittne till någon annan och där stått som Påvels maka, eller nåt annat - jag kan bara spekulera fritt. Kanske är hon en annan Stålman än den adliga. Men ändå tror jag ganska bestämt att adliga släkten Stålman inte är helt färdigutredd -där kan finnas samband och nya okända personer. Vissa indicier för ett samband presenterar jag under 'Stålman' på annan plats i AF. Men tills något konkret dyker upp är detta ganska lösa funderingar.
 
Betr Magnus Tengberg så har jag inte funnit några (sannolika) bröder till Påvel ännu, och gissar bara på Påvels föräldrar som du vet från vad jag skrivit under 'Tengene'. Enl 'Tengeneboken' av Jönsson så får man nog räkna med att det finns många (soldater) som åtminstone kortvarigt och personligt har kallats Tengberg, så alla de är knappast släkt. Samband mellan min Påvelssläkt och Tengren kan ju -som du vet från ovan- anas vad gäller dopvittnen, men släktskap är kanske för mycket att spekulera i ännu. Lustigt nog skrevs dock i rättegångstvist avs Påvel cirka år 1726 i Marum, att han hette Paul 'Tengren' istället för 'Tengberg'; kanske bara en felskrivning, men ändå. Mvh, John

2002-01-19, 14:19
Svar #22

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Ibland har jag funderat på varför Påvel lämnade Bäreberg/Främmestad 1709 och flyttade till Marum där Hiertta/Bonde härskade på Bränningeberg. Tre eventuella -kanske långsökta- skäl har jag lyckats konstruera, varav grunden för 2 nog kan läsas i Främmestadsboken: - vårfloden förstörde kvarnar i Nossan, dvs kan ha förstört hans uppehälle; - pesten härjade i Främmestad vid denna tid och kanske man ville vara annanstans; - hustru 2 Britta H kanske dog i pest, han gifte om sig med en hustru 3, Stålman, vars anförvanter kanske erbjöd plats i Marum - åtminstone uppgav han i senare rättegång sig vara 'kallad' till Marum av Maria Bonde. Wild guesses, men lite hypotetiskt kött på benen får man väl ibland lägga på, eller går jag för långt ?

2002-01-19, 15:21
Svar #23

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej John!
 
Lite fantasi måste man ha för att komma på nya sökvägar! Bara man talar om att det är ens egna funderingar så är det helt okej!
 
Det är bara att leta vidare och hoppas att man hittar en viktig ledtråd.  
 
(Ps. I Lekåsa pastorat brukar jag inte forska därför hade jag inte koll på vem Anna var gift med - men det kunde ju ha varit en viktig ledtråd.)
 
Mvh Marita

2002-01-20, 13:02
Svar #24

Utloggad John Tengberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2013-02-23, 17:14
    • Visa profil
Marita, förstod du att fantasin om den pestdrivna flytten var inspirerad av sägen om Bengt Tenggrens ungefär samtida flytt till Gökhem (varifrån f.ö. sedermera Påvels son Johans hustru, Christina Hjort, kom) ? Främgård berättar ju (sid 86) att det (med eller utan grund) sagts att Benedikts övermod visavi pesten kostade hans hustru och barn livet och att han därefter inte ville bo kvar i Främmestad.

2002-01-20, 22:24
Svar #25

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej John!
 
Tyvärr (fast tur förr Bengt) är sägner inte alltid sanna. Mågen, kyrkoherden Lars Tenggren skrev i Främmestad pastorats dödbok: Kerstin Jonsdotter Winbo i Almetorp min fordom? K. swärmoder blef död 1/6-1734 kl. 3 efter middagen och begrofs den 24/6 72 åhr gammal.
 
Om några av Bengts barn dog vet jag inte eftersom det finns en retlig lucka i dödboken i slutet av år 1710, hela 1711 och början av 1712. Flera av hans barn överlevde i allafall den här perioden.  
 
Mvh Marita

2002-01-30, 09:35
Svar #26

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hej Anders!
 
Efter lite grävande i mina gamla anteckningar kommer två personer till med namnet Fremberg.
 
I Främmestads pastorats utflyttningslängd för åren 1826-1860 flyttar denna familj 1826 från Råglanda, Främmestad till Tengene pastorat:
 
Afsk. sol. A Fremberg f.1794
d. Britta f.1819
h. Stina Br. f.1789
s. Magnus f.1824
 
I Stora Mellby pastorats dödbok dör Maja 18/9-1768
i (Hundekullen)Hinnekullen. Föräldrar var Olof Fremberg och Annika Andersdotter
 
Mvh Marita

2002-09-30, 14:31
Svar #27

Todd Peterson

Hej!
 
I would like to find the parents of Lars Petersson born Frammestad in 1825 March 02. Any help would be appreciated. Thanks.

2002-10-08, 22:17
Svar #28

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 425
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 22:05
    • Visa profil
Hello Todd!
 
I have checked after Lars in Främmestad and Bäreberg. But I can´t find him. Have you more information about him? Where did he live? Had he any sisters or brothers? Did he move somewhere? When?

2002-10-14, 21:11
Svar #29

Todd Peterson

Hej Marita,
 
I was given the Frammestad information by my contact with the Jonkoping Genealogical Society. The records in Jonkoping show he married there in 1862. I am not sure where my contact took the birth information from. Below is the record for Kristina Parish in Jonkoping.
 
MARRIAGES PARISH OF KRISTINA, JÖNKÖPING LÄN,SWEDEN
 
 
18621228 Bildhuggare  Lars Petersson living at Nr 31 Torgqv  
Jungfru  Augusta Vilhelmina Ekelund living at  Nr 23 Båtmansback
 
Perhaps the birth information was not correct. I know that there were other Lars Peterssons living in Jonkoping. Did you find any Lars with a father of Peter in Frammestad around the date I gave? Thank you for any help you can give.
 
Todd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna