ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Persson och Norlund från Byske församling  (läst 682 gånger)

2000-03-22, 08:43
läst 682 gånger

Helen Doktare

Är det någon som har uppgifter om min mormors pappa Per Abraham Persson, född i Byske församling 1856.  
Samt hans hustru Olina Katarina f. Norlund, född 1859, även hon i Byske församling.  
Tillsammans fick de barnen Petter Albin, f 1882, Ida Viktoria, f 1884, Johan Manfred, f 1888 samt Linda Elisabeth, f 1840.
1890 tog Per Abraham Persson namnet Bergmark.
Olina Katarinas föräldrar kan heta Olof Norlund, f 1825 och Stina Lena Andersson, f. 1832. Familjen bodde i Tallberget i Byske församling.

2006-05-24, 15:38
Svar #1

Eva Westblom

En sex år gammal fråga får nu sitt svar.
Olina Katarina var född 1859-05-14 i Tellberget, Skellefteå landsförsamling. Hennes föräldrar var:
Olof Larsson Norlund f.1825-05-07 i Lillkågeträsk, Ske-å lfs, och d.1910-11-30 i Aspliden, Byske fsl.
Christina Helena Andersdotter f.1832-05-16 i Drängsmark, Ske-å lfs, och d.1902-02-05 i Aspliden, Byske fsl.
Aspliden ligger numera i Fällfors församling.
vill du veta mer så har jag ganska mycket material på dessa personer. Olof Norlund var min morfars farfar och en morbror till mig bor fortfarande kvar i Aspliden. Skicka ett mail till mig så får du gärna ta del av min forskning.
MVH Eva i Sala.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna