ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inflyttade till Jörn 1905-12-03  (läst 503 gånger)

2007-08-28, 12:16
läst 503 gånger

Anna-Lena Stefansson

Hej!
 
Jag har tappat spåret efter föräldrarna till min fmfm. Enligt församlingsboken flyttade de i hög ålder till Jörn från Edefors (eller Överluleå) församling 1905-12-03 och hette Johan Erik Andersson (f.1826-07-17 i Lindviken, Elfsbyn) och Katarina Johanna Johansdotter (f. 1834-06-28 i Överluleå församling). Har hört att det inte går att hitta när de avlidit p.g.a. någon brand där flyttningslängderna förvarades. Någon som vet om någon brand i Jörn i början av 1900-talet?

2007-08-28, 15:29
Svar #1

Gun Jonsson

Det var nog Skellefteås kyrkböcker som brandskadades i början av 1900t.
Johan Erik med fru fanns i inflyttningslängden 1905 [Jörn B:2], inflyttad från Överluleå till Jörns kyrkby, s214 i församlingsboken. Johan Erik kallas svärfar i [Jörn AII:1 s214], han och hustrun flyttar vidare 1910-01-17. Enligt [Jörn B:2), till Elfsby ...
Om du surfar in på t. ex: www.statensarkiv.se
-så kan du kolla vilka volymer som finns hos SVAR - scannat eller för utlåning.

2007-08-28, 15:55
Svar #2

Anna-Lena Stefansson

Tack, Gun, för uppgifterna! Då var det sant det jag hört om branden... Nu kommer jag vidare i forskningen. Stort tack!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna