ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Henrik Andersson i Brattby född 1704  (läst 334 gånger)

2004-03-23, 14:39
läst 334 gånger

Börje Abramsson

Jag söker föräldrarna till Henrik Andersson f. 1704 - d. 30 okt 1759 och hans hustru Anna Olofsdotter f. 1702 - d. 8 maj 1790
De gifte sig 8 dec 1728 i Umeå Lfs.
 
Enligt födelseboken för Umeå Lfs får de barn i Brattby både 1729 och 1730!
 
VAR FLYTTAR HENRIK OCH ANNA OCH BOSÄTTER SIG FRÅN 1731 OCH EVENTUELLT SENARE ÄN 1740?
 
Henrik föds 28 dec 1731
Andreas döps 31 juli 1734
Olaus döps 28 sep 1740
 
INGEN AV DESSA BARN OCH SANNOLIGT FLER FINNS NOTERADE I FÖDELSEBOKEN FÖR UMEÅ LFS!
 
Eftersom Henrik Andersson dör i Umeå Lfs den 30 okt 1759 så måste de ha återvänt efter ett antal års frånvaro!
 
Mvh och tacksam om svar!
Börje!

2004-03-23, 19:06
Svar #1

Rune Forsgren

Börje,
att barn saknas i födelseboken den perioden i Umeå är inte helt ovanligt, men nog hittar jag de ovan nämnda. Jag rekommenderar att du går till husförhörslängderna, då ser du att Henrik och Anna hela tiden bor i Brattby (med den reservationen att det saknas hfl för en  del av tiden). Där kan du också hitta Henriks föräldrar Anders Henriksson och Elisabet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna