ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gabriel Gabriel Hjukström  (läst 564 gånger)

1999-11-20, 21:39
läst 564 gånger

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Enligt Henning Larssons bok Här ligger Hjuken är Gabriel Gabrielsson Hjukström stamfader för släkten Dahlgren( Ossian Egerbladh) vet något nåt om den släkten så är jag tacksam för svar.

1999-12-27, 13:32
Svar #1

Ingemar Larsson

Hej!
Jag tror mig ha löst mysteriet med Gabriel Gabrielsson Hjukström och hur Hustrun därefter
gifter sig med en ny soldat Lång.
Hjukström omkommer i Ryssland 19-20 år gammal.
Kontakta mig.
Min adress är
Ingemar Larsson
Söderåsvägen 12
331 51 Värnamo
Tel. 0370-17552, arb.0370-693702
larsson@formtra.se

2000-01-04, 23:58
Svar #2

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Är det inte Gabriel Danielsson (och inte Gabrielsson)Hjukström frågan handlar om? I så fall är han son till Daniel Königsson i Hjuken. En son till Gabriel, Gabriel Gabrielsson f 1788, flyttar till Rusksele och om dennes familj finna att läsa i Ossian Egerbladhs Rusksele - Lycksele sockens äldsta by
 
Ingemar - en poäng med Anbytarforum är ju att frågor som ställs kan ha intresse för fler än frågeställaren. Man bör därför svara i Anbytarforum. Eftersom jag själv svarat på rätt många frågor om Umeå har det lett till att jag fått en hel del frågor direkt till min egen mailadress. Dessa hänvisar jag dock (vänligt) till att alltid ställa frågan först i Anbytarforum, just med motiveringen att svaret kan vara av intresse för fler samt att ytterligare kompletterande eller korrigerande uppgifter då kan komma fram.  
 
M v h
 
Staffan Bengtsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna