ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brita Jacobsdotter  (läst 454 gånger)

1999-11-10, 22:36
läst 454 gånger

Ida Enberg

Hej!
Jag bor i Norrbotten och har precis hittat en trolig anmoder till mig. Denna anmoder hette Brita Jacobsdotter och skall ha varit född 1754 i Burträsk. Hon gifter sig 1774 i Arjeplog med en smed vid namn Per Jonsson och bosätter sig med honom i Norrholmen i Arjeplogsbyn. Det kanske är någon som kan hjälpa mig med detta?
Dessutom tycker jag att det är en lång resa att göra från Burträsk upp till Arjeplog på början av 1800 talet. Per Jonsson fader hade en fru vid namn Martha Olofsdotter från Piteå som jag ej heller funnit.
Någon kanske känner igen sig??
Tack på förhand,
/Ida

2002-07-22, 15:36
Svar #1

Utloggad Agneta Olofsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2020-03-04, 10:23
    • Visa profil
Ida
 
Detta är flera år senare men fyller ändå i detta:
 
jag har i min databas denna kvinna född 1753 7/2 i Qvarnbyn, Burträsk sn av Jacob Jacobsson och hans hu Cicilia Jonsdotter.
Mvh
Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna