ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bask, Magdalena Sofia  (läst 496 gånger)

2003-02-08, 19:45
läst 496 gånger

Anton Eriksson

Jag undrar vem Magdalena Sofia Bask f. 1819-03-11 var. Jag vet att hon var gift med Jonas Andersson f. 1805 och att de bodde i Kroksjö. Men vilka var hennes föräldrar?
 
mvh
Anton

2004-01-22, 17:42
Svar #1

Rune Forsgren

Magdalena Sofia Persdotter var dotter till Per Persson (f 1779 enl hfl) och Anna Cajsa Persdotter (1783) i Kroksjö

2004-01-29, 16:28
Svar #2

Anton Eriksson

Kanon! Tack så mycket för de uppgifterna, Rune. Vad vet du om Kroksjö. Var det en betydelsefull alt. stor by förr i tiden eller en liten håla? Det tycks vara så att en stor del av släkten på min mormors sida kommer därifrån. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att forska i denna del av släkten så mycket.
 
Mvh
Anton

2004-01-30, 19:46
Svar #3

Rune Forsgren

Anton,
om Kroksjö vet jag inte så mycket. Men det var en liten by, på 1600-talet och långt in på 1700-talet bara två hemman. Fortfarande omkring 1800 fanns det bara fyra hemman.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna