ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Hansson 1783 mer info  (läst 506 gånger)

2002-06-26, 00:45
läst 506 gånger

kim

Jonas Hansson 1783 -
Maka: Katarina Michaelsdotter 1784 - 24/10 1867  
Gifta:  
 
Barn: Michael Rönnholm 1806 - 1865  
 
Per Jonsson Rönnholm 1809 - 14/12 1859  
 
Anna Brita Jonsdotter Rönnholm 14/1 1824 - 15/1 1905  
 
“Jonas Hansson dog av ålderdom I Norra Latikberg Vilhelmina”
 
Någon som vet något mer om Jonas Hansson, håller på släktforska bakåt i tiden av min släkt men hittar inget mera. Tacksam för ALL hjälp jag kan få utan er. Gärna om ni har mer om han släkt bakåt på hans pappa sida.  
 
Tack!!! Kim Rönnholm
Lilleskog 322  
468 90 Vargön

2002-06-26, 07:07
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Kim! Om han bodde i Vilhelmina så ska du lägga in efterlysningen under Lappland/Socknar/Vilhelmina i stället, inte under Västerbotten eftersom man följer Landskapen, inte länen, på Anbytarforum.
 
Diskussionen under Vilhelmina är ofta ganska livlig med många hjälpsamma forskare, så det är bättre att lägga efterlysningen under Socken-rubriken Vilhelmina i stället för under Allmänt eller Efterlysningar. Det kan ju finnas många Jonas Hansson födda 1783 i Lappland vilket också gör att socken-kopplingen är viktig.  
Enligt ordningsreglerna får man inte lägga in den dubbelt ändå (se den röda texten). Jag måste  ju dubblera mitt svar, eftersom du dubblerat din fråga.
 
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg

2002-06-26, 15:36
Svar #2

Rune Edström (Rune)

Hej Kim
Svar under Landskap: Lappland: Efterlysningar
mvh
rune

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna