ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Forsberg/Forsgren från Umeå  (läst 609 gånger)

2009-12-10, 07:54
läst 609 gånger

Utloggad Jill Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2010-03-18, 08:56
    • Visa profil
Jag söker information om Bengt Forsgren i Västerbotten, Umeå.
Jag tror att han kan vara min biologiska morfar. Jag fick först information om att han skulle ha hetat Bengt Forsberg men jag hittar absolut ingenting på det namnet. Han skulle ha arbetat på Mercur som montör och gift sig och fått ett barn. Hans fru hade enligt vad jag har fått höra något slags handikapp.  
Han ska ha räddat 2 människor från att drunkna i umeåälven, om detta var det enligt utsago en artikel om i VK med en bild på honom. Jag har börjat ta mig igenom mikrofilmer men det är ju ca. 35 år jag ska ta mig igenom om jag ska hitta något. Han dog förmodligen i Stöcksjö. Bengt emil Forsgren föddes 1921 11 06-8710 och gifte sig 22/11-47 med Brith Björklund
All information jag kan få är av värde, även om Brith. Det jag skulle vilja veta är om de hade några barn och isåfall namnen på dessa.
Jag har letat på Brith i dödsboken men jag hittar inget vilket är lite konstigt för om hon fortfarande var vid liv så skulle hon väl finnas tillgänglig i någon slags telefonbok eller så? Jag vet inte när hon föddes eller om hon gifte om sig.
Jag har kört fast och behöver all hjälp jag kan få.
Då min mor kom till genom en kärleksaffär mellan min mormor och denne Bengt Forsberg/Forsgren så är det inte han som står skriven som min morfar utan en man som hette Karl Öhman som mormor var gift med och som lät tro att han var far till min mamma.
Är det någon som har nån information över huvud taget som kan ta mig ett steg närmare så vore jag evigt tacksam!

2009-12-10, 09:47
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jill!
 
Även om båda är döda, så föredrar jag skicka uppgifter från dödboken till dig via mail.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna