ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009  (läst 2899 gånger)

2007-08-15, 09:28
läst 2899 gånger

Sven-Erik Johansson (Sikhallan)

Hejsan Olle
 
Signe Emelia föddes som oäkta av ävenledes oäkta födda modern Maria Matilda Nygren som är f.1861-07-24 och döpt 2 dagar senare.
Signe Emelia var tydligen ett svag barn och jag har gjort följande anteckning i Databas Kråken - varifrån även det övriga kommer -.
ANTECKNING:
Barnet nöddöpt av bonden E Lindström i Hällfors den 9/11, dvs dagen efter födelsen.
Detta nödop bekräftades av kyrkoherde Öberg den 22/11 1901.
 
Du kan hitta Maria Matilda med även de 2 övriga oäkta barnen VÄ/Nyby,AIIA:1B,s443,1900-01,fattighjon
 
Maria Matildas moder Elisabet Margareta finns på VÄ/Nyby,AI:7,s82,1855-57
 
Ovanstående finns ej med på www.sikhallan.se eftersom jag inte uppdaterat den sedan i maj.
Men en ny uppdatering kommer så snart jag flyttar hem till stan.
Rätt mycket nya intressanta revideringar av tidigare vedertagna gamla sanningar kommer då upp till dagens ljus på min hemsida.
 
En trevlig dag önskar
Sven-Erik från ön Sikhällan i Bottenhavet

2007-08-15, 11:08
Svar #1

Utloggad Olle Holmberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 57
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Sven-Erik
 
Tack för den utförliga informationen om Signe Emilia. Har Databas Kråken 6E får uppdatera till den senaste.
 
M.V.H.
 
Olle

2007-08-15, 11:45
Svar #2

Sven-Erik Johansson (Sikhallan)

Hejsan Olle
 
Kråken 7d har denna info efter sommarens arbete i sommarstugan och i stan under regniga dagar.
 
Som du kanske har sett är databas Kråken en dynamisk databas där minst 12 tusen nya personer tillkommer vaje år varför en äldre version av Kråken alltid haltar och borde uppdateras.
En riktigt gammal version är en krympling som borde kastas i papperskorgen eftersom ju äldre version ju större risk för felaktigheter eller oklarheter eftersom informationen då huvudsakligen är baserad på HFL. (Husförhörslängder)
De flesta har sannolikt insett hur mycket fel prällarna hade i sin noteringar i HFL.
När sedan trippelkollen HFL, FB och VB är gjord har informationen en helt annan dignitet.
 
En trevlig dag önskar
Sven-Erik

2007-09-24, 23:28
Svar #3

Utloggad Johan Skog

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2016-04-01, 06:11
    • Visa profil
Hej,
 
Finns det någon med tillgång till senare dödsböcker för Vännäs församling, som kan se när barnet Einar Aslian Skog, född 1898-09-02 i Vännäs, avled?  Han finns inte med i folkräkningen 1900 så jag antar att han borde ha avlidit 1899 eller tidigt år 1900.  
 
Stort tack på förhand!
 
Mvh
Johan

2007-09-25, 17:41
Svar #4

Utloggad Berit Tjernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2255
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 13:36
    • Visa profil
Hej Johan,  
Det är svårt att lägga in svar här, för det tar evigheter och så får man upp meddelande om sidan inte är tillgänglig, men jag försöker igen:
 
Jag har kollat hos SVAR, men de har inte skannat av Död- och begr.bok längre än till 1895.
Då tittade jag i Husförhörslängden, men den sträcker sig bara t.o.m. 1899:
 
Vännäs Hfl A I/11a (1894-1899)
Sid. 137 Fagernäs
Banvakten Frans Edv. Skog f. 1867 4/10 Tarsled, Elfsb.l.
h. Anna Sofia Larsdotter f. 1874 22/1 Fullerstad, Elfsb. l.  
Gifta 1894 22/6
Infl. till sid. 110 i Förhörsboken från Lena, Elfsb.l. 1894 11/11. Attest nr 66
Barn:
s. Frans Torsten f. 1896 23/4 d. 1897 5/8
s. Einar Aslian f. 1898 2/9 (ingen notering om död)
 
Kanske det finns någon som har abonnemang på Genline som kan kolla upp i dödboken, för som du säger så är paret Skog barnlös i Folkräkningen 1900.
 
Mvh / Berit

2007-09-25, 18:13
Svar #5

Utloggad Johan Skog

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2016-04-01, 06:11
    • Visa profil
Hej Berit,
 
Jo det var i HFL AI:11a på SVAR som jag har fått fram uppgiften om hans födelse.  Men som Du skriver saknas ju dödsbok både på SVAR och Genline för så här sena datum (SCB registret hos Genline sträcker sig bara till 1897).
 
Jag tänkte mer om det finns någon som möjligen sitter på mikrokorten för denna period eller om någon har tillgång till att läsa korten på något stads-/landsarkiv.
 
Stort tack på förhand!
 
Mvh
Johan

2007-09-25, 18:36
Svar #6

Sven-Erik Johansson (Sikhallan)

Hejsan Johan
 
Om ingen annan kan får jag väl hjälpa dig.
 
Han heter Einar Assian (Enligt FB och HFL) och dog 1900-07-22 i Fagernäs om jag tyder HFL rätt.
Du hittar familjen på VÄ/Fagernäs,AIIA:1a,s142,1900,son-död
Ytterligare utdrag ur databas Kråken.
De kommer 1901 till Nordmaling och finns på  
Brattsbacka,AIIA:1B,s477,1901-04,banvakt
1904 flyttar de till Bohuslän.
I Nordmaling Brattsbacka föds sonen Simon Göte Bernhard 1902-07-20 enligt ovanstående HFL.
 
En trevlig dag önskar
Sven-Erik

2007-09-25, 20:24
Svar #7

Utloggad Johan Skog

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2016-04-01, 06:11
    • Visa profil
Stort tack Sven-Erik!  
 
Mvh
Johan

2008-01-22, 20:33
Svar #8

Utloggad Lovisa Sundman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 96
  • Senast inloggad: 2010-06-21, 07:30
    • Visa profil
    • www.genvagar.nu/show.asp?PersonId=53199
Det här kanske är långsökt men....I sökandet av mina rötter s har jag funnit min mormors släkt, långt tillbaka i tiden. Men vem morfar var är okänt.
Mormor Fanny Maria Schöldström 1893-02-22. 20 år gammal (1913) flyttar hon med familjen till Vännäs. Sedan har jag ett glapp fram till 1921 då hon flyttar till Örebro för att föda och adoptera bort min mor Ragna Maria.
Det finns inga som helst uppgifter om vem fadern kan ha varit. Men jag har börjat fundera på min mammas namn Ragna.
Varken i min adoptivsläkt eller mammas biolgiska släkt finns det någon Ragna eller Ragnar. Maria däremot är frekvent som andra namn.
Skulle man kunna misstänka att namnet är en ledtråd till fadern? Hur får man fram var hon vistades vid tiden hon blev gravid? Hur kan man få reda på om det fanns någon Ragnar i närheten?
Jag kanske är helt vilse i mitt tänk.....
Vänligen
Lovisa Sundman

2008-07-18, 13:21
Svar #9

Utloggad Gösta Molund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 365
  • Senast inloggad: 2010-01-27, 18:45
    • Visa profil
    • www.ipbolaget.com/users/ce02513
Hej!
Jag söker en gammal barndomsvän, Gun Olsson f 1928-10-04 i Jukkasjärvi. Hon växte upp som jag i Spånga (AB), men flyttade 1949-04-07 till Vännäs tillsamman med sin uä dotter Carola Monica f 1947-04-07 i Spånga.
Jag vet inte var jag ska leta och om modern bytt namn eller är död.
Möjligt är då att man kan söka på hennes dotter.
Mycket tacksam för alla tips.

2008-07-18, 22:44
Svar #10

Utloggad Annalena Lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Hej Gösta
Från Sv Dödbok 1947-2003
19470407-100
Olsson, Carola Monica
(Inga adressuppgifter)
Död 11/11 1951
Kyrkobokförd i Umeå landsförs södra kbfd (Västerbottens län, Västerbotten)
Född 7/4 1947 (ingen uppgift om födelseort)
Flicka under 18 år
-----
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005:
Umeå landsförs, Umeå kn (Västerbottens län, Västerbotten)
Teg, Umeå kn (Västerbottens län, Västerbotten)
Källor:
AL/DOR 50-51
Mvh Annalena

2008-07-18, 23:20
Svar #11

Utloggad Gösta Molund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 365
  • Senast inloggad: 2010-01-27, 18:45
    • Visa profil
    • www.ipbolaget.com/users/ce02513
Tack så mycket Annalena
Jag har redan fått svar via mejl på min sökning.
Har också kunnat prata med Gun.
Ändå ett tack för dina uppgifter

2008-10-30, 09:35
Svar #12

Utloggad Erik Ölund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2016-01-31, 17:35
    • Visa profil
Jämteböle
Dorotea Magdalena Johansdr. 1830-01-24 Bjurholm
gift 1850-08-29 ??
med Erik Ersson 1806 ??
Finns det någon som har svar till frågetecknen

2008-10-30, 10:05
Svar #13

Sven-Erik Johansson

Dataqbas Kråken tycker att du borde prova Erik Eriksson f.1806-10-04 och döpt den 11 i Jämtböle Umeå lands, sedermera Vännäs

2008-11-06, 09:08
Svar #14

Utloggad Erik Ölund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2016-01-31, 17:35
    • Visa profil
Tack Kråken och Sven-Erik
Varför sökte jag inte Ume lands den här gången??

2009-03-27, 22:35
Svar #15

Utloggad Peter Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 144
  • Senast inloggad: 2021-03-18, 20:27
    • Visa profil
Hej !! Jag letar efter anfäder till Karin Persdotter * 5/11 1726 i Vännäs
Jag vet att hennes far var Per Andersson Richter från Pengsjö och att hennes mor var Anna Jonsdotter
 
Vet någon något mera ?
 
Tack,, Peter

2009-03-28, 09:41
Svar #16

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
Per Andersson Richter född 1701 i Pängsjö. Fader Anders Persson, moder Anna Nilsdotter
 Hustru i första giftet hette Anna Jonsdotter, Gift 1722 i Umeå lfs  
 
Anna Jonsdotter, född 1695 i Vännäs, Umeå lfs, död 1743-07-24 i Överboda,
Umeå lfs.
De fick fem barn.
Anna Persdotter, född 1725 i Överboda, Umeå lfs, död 1765 i Örträsk,bör vara en syster till Gabriel Persson. Soldat Kungsman. Född 1723-10-03 i Vännäs Umeå (AC).  
Anna Persdotter. Född 1725-04-12 i Vännäs Umeå (AC).  
Maria Persdotter. Född 1730-08-17 i Pengsjö, Umeå lf (AC).  
Per Persson. Född omkring 1730 i Pengsjö, Umeå lf (AC).  
Dessa 4 barn har jag funnit------dock ingen Karin 1726.

2009-03-28, 10:16
Svar #17

Utloggad Peter Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 144
  • Senast inloggad: 2021-03-18, 20:27
    • Visa profil
Hej Maritha !! Tack för informationen. Jag får ta och ta mig en ny titt. Jag har nog skrivit, fattat fel någonstans.
 
Ha en bra helg,, Peter

2009-03-28, 10:18
Svar #18

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
I Kenneth Mossbegs Västerbottens regmente under Fredrik I,  
 
1720-1762, Överstelieutantens kompani Är familjen så här:  
 
1:a Hustrun Anna Jonsdotter f.1695 d.1743  
 
2:a Hustrun Catharina Jonsdotter f.1695  
 
Barnen: Gabriel f.1723, Karin f.1726, Maria f.1730, Margareta  
 
1745(död 5 mån), Hans f.1746, Margareta f.1748, Per f.1749(död 3  
 
1/2 v.) Magdalena f.1751, Per f.1752.
Där fanns ingen ANNA men däremot en KARIN  mystiskt.....

2009-03-28, 11:06
Svar #19

Sven-Erik Johansson

hejsan
 
Jag skulle rekommendera att ni går in på www.sikhallan.se för att få lite ordning på grejerna.
 
Eller om ni har någon kompis med databas Kråken 9 i närheten, där finns också den korrekta infon
 
 
MVH
Sven-Erik

2009-03-29, 23:06
Svar #20

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Karin är döpt 1726 5/11 och far är soldaten Per Andersson Richter. Han hade gift sig 1722 25/11 med Anna Jonsdotter från Vännäs. Han var son till Anders Nilsson i Pengsjö och dennes första hustru. Anders Nilsson var son till Nils Andersson och sonson till Anders Olofsson Stärke i Vänfors.

2009-03-30, 00:06
Svar #21

Utloggad Peter Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 144
  • Senast inloggad: 2021-03-18, 20:27
    • Visa profil
Hej Staffan !! Ett stort tack till dig.
 
Peter

2009-03-30, 07:42
Svar #22

Sven-Erik Johansson

Hejsan
 
DÖDSNOTIS:
Afskedade Soldat Pehr Andersson Richter ifrån Öfwerbodom född 1701 i Pengsjön. Föräldr: Anders Pehrsson och Anna Nilsdotter Blef Soldat och har uti Kronans tjenst bewistat det finska fälttoget, hwarwid han ådagalade flera wedermälen af mannamod och styrka.
Warit gift 2ne gånger, först neml. med Anna Andersdotter med hwilken han hade 5 barn, och Catharina Hansdotter med hwilken han aflat 6 barn.  
Har warit plågad af flere Ålderdoms Bräckligheter, som tillskyndade honom döden i en ålder af 83 år
 
Att det är grymt med fel i kyrkböckerna det vet de flesta av oss och troligen en hel del fel också i ovanstående dödsnotis.
 
Men Staffan vore det inte på plats att även ge dina bevis för din slutsats där du bevisar varför DB prällen har fel.
 
MVH
Sven-Erik

2009-03-30, 20:49
Svar #23

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Hej Sven-Erik
 
Om vi börjar med Richters första hustru så finns det fler källor än vigselboken som styrker att hon hette Anna Jonsdotter och inte Andersdotter, bl a från när hon upptar Anders Månssons hemman i Vännäs.
 
Vad gäller Per Andersson Richters föräldrar så ser jag att du har Anders Persson och Anna Nilsdotter som föräldrar i Sikhallans personregister. Men om prästen hade rätt i att Per var född i Pengsjö så finns det ingen Anders Persson att finna i mantalslängder eller andra källor i den byn. Och även om dödboksanteckningarna relativt ofta innehåller fel patronymikon på någon eller båda föräldrarna eller fel förnamn på modern så är brukar födelseorten ändå vara rätt. Det finns faktiskt ingen Anders Persson med en hustru Anna år i hela Umeå socken som står skriven för något hemman runt år 1700.
 
Däremot finns Anders Nilsson i Pengsjö som får barn åren runt sekelskiftet 1700, bl a sonen Anders f ca 1698 som tar över hemmanet. Anders Nilssons första hustru nämns inte i samtida källor och synes ha dött omkring 1707. Andra hustrun hette Rachel Jöransdotter. Det skulle ju kunna vara så att Anders Nilssons första hustru verkligen hette Anna, som prästen skrev i Richters dödsruna, men kanske Persdotter som patronymikon? Kanske hade prästen kastat om föräldrarnas patronymikon? Det kan ju förklara att andre sonen döptes till Per.

2009-03-31, 08:35
Svar #24

Sven-Erik Johansson

God morgon
 
Att du Staffan har kontrollerat med www.sikhallan.se personregister  innebär att vi har en gemensam bra grund att stå på enär jag har försökt att undvika allt för vilda spekulationer utan bevisbar grund.
 
Då har du Staffan kanske också sett att jag har Anna Jonsdotter som första hustru till Per Andersson Richter och inte den Anna Andersdotter prällen anger.
Detta beroende på att det - som du också säger - finns andra källor som i detta fallet är mer trovärdiga än prällens dödsnotis.
 
Som vi alla vet - men en del försöker förtränga - innehåller kyrkböckerna en enorm mängd felaktigheter och med ibland stora skillnader mellan FB, VB, DB och HFL för att inte tala om dombok.
Här gäller det därför att vaska fram en möjlig bevisbar/trolig minsta gemensam nämnare utan att ge sig in på allt för vidlyftiga spekulationer.
 
Problemet är när det endast finns en skriven känd källa som beskriver en viss situation/händelse som i fallet med Per Anderssons föräldrar.
Min uppfattning är då att så länge att uppgifter i denna källa inte kan bevisas vara fel måste man använda denna källas uppgifter tills annat kan bevisas.
Här anger prällen att föräldrarna är Anders Persson och Anna Nilsdotter från Pengsjö.
Om vad som är rätt eller fel måste man då bedöma utifrån vad andra källor säger om det finns andra källor att tillgå
 
Då påstår du Staffan följande beträffande Per Andersson:
Han var son till Anders Nilsson i Pengsjö och dennes första hustru. Anders Nilsson var son till Nils Andersson och sonson till Anders Olofsson Stärke i Vänfors
 
Varifrån du skulle ha fått att Per Andersson är son till Anders Nilsson uppger du inte då, men nu senare framkommer att det är en ren gissning.
 
Jag hade hoppats på att du skulle kunna styrka dina påstående, men det är kanske lite svårt eftersom om man skall tro mantalslängerna 1696-1724 så finns det ingen möjlighet att Per Andersson skulle ha ytterligare en son utöver Anders.
Anders Nilsson har enbart 1 son Anders och denne son tar sedan över hemmanet 1716
Om någon önskar så kan jag ur databs Kråken 9 på webben lägga ut en kopia av databas Kråkens mantel sammanställning för tiden 1696-1724.
 
Om man dessutom tittar på Per Anderssons barnaskara borde det där finnas en son Nils eller varför inte Göran om Anders Nilsson var fader och inte endast Gabriel, Anders, Hans och Per i nämn födelseordning.
Dessutom borde kanske någon av döttrarna haft namnet Rakel istället för Anna, Katarina, Maria, Margareta eller Magdalena
 
Det finns m.a.o inga bevis eller ens indicier på att Per Andersson är son till Anders Nilsson utan allt som finns pekar på motsatsen.
Inom parentes kan nämnas att Anders Nilsson gifter om sig 1708 om man skall tro manteln.
 
Det enda fakta som nu verkar finnas kvar - rätt eller i delar fel - är dödsnotisens parametrar Pengsjö, Anders Persson, Anna Nilsdotter eftersom förslaget Anders Nilsson som fader till Per Andersson inte på något vis håller vid närmare kontroll.
 
Att det inte finns något bondepar med det namnet Anders Persson/Anna Nilsdotter i Pengsjö runt 1700 är inget bevis i sig själv, eftersom det förutom bönder finns en mängd annat folk tex soldater och där det finns få person uppgifter.
Dessutom är Anders Persson ett rätt vanligt namn såväl som Anna Nilsdotter.
 
Trots allt är prällens dödsnotis uppgifter - rätt eller delvis fel - det enda vi i nuläget kan stödja oss på tills annat kan bevisas.
Allt annat är ju rena spekulationer så länge ingen annan ny bevisbar information kommer fram.
 
MVH
Sven-Erik

2009-03-31, 13:37
Svar #25

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Hej Sven-Erik
 
Någon absolut visshet kanske vi inte kan få i den här frågan. Jag uttryckte mig för kategoriskt när jag skrev att Per Andersson Richter var son till Anders Nilsson i Pengsjö. Låt mig uttrycka det som så att om dödsrunans uppgift om att Per Andersson Richter var född i Pengsjö stämmer, så är det sannolikt att Anders Nilsson var fadern. Och som jag skrev i mitt förra inlägg så är min erfarenhet att uppgiften om födelseort i dödsrunorna ofta är korrekt även om föräldrarnas patronymikon har blivit fel.
 
Jag menar också att prästens uppgift om att fadern var en Anders Persson i Pengsjö med stor sannolikhet är felaktig. Den är tillkommen nästan 85 år efter att Per föddes. Det finns ingen möjlig Anders Persson i mantalslängderna och inte heller i de militära rullorna (som dock har luckor runt 1700). Inte heller i domböckerna har någon sådan Anders Persson gjort avtryck. Jag tycker att det räcker för att dra slutsatsen att prästens uppgift om faderns patronymikon med stor sannolikhet är felaktig.
 
Du skriver att ”förslaget Anders Nilsson som fader till Per Andersson inte på något vis håller vid närmare kontroll”. Och med hänvisning till mantalslängderna ”så finns det ingen möjlighet att Per Andersson (här menar du nog Anders Nilsson, min anm.) skulle ha ytterligare en son utöver Anders.”  
 
Noteringar om söner och döttrar i mantalslängderna bevisar möjligen att sådana finns. Avsaknad av söner och döttrar bevisar däremot ingenting. Det var oerhört vanligt att söner och döttrar hade tjänst som dräng eller piga på annat håll och därmed inte fanns uppförda i den egna familjens mantalslängd.  Exempelvis hade Anders Andersson (son till Anders Nilsson) enligt egen utsago varit dräng i Klabböle i sin ungdom.  
 
Vad gäller barnens namn som indicier så har Rune Johansson 2005 här på AF föreslagit att Richters första hustru Anna Jonsdotter var gift I med Gabriel Nilsson i Pengsjö och att den dotter Elisabet som finns noterad hos Richter redan 1729 var från detta första äktenskap. Det förklarar i så fall varför Pers och Annas förste son döps till Gabriel.
 
Rachel Jöransdotter var Anders Nilssons andra hustru och hon är inte en möjlig moder till Per Andersson Richter vilket kan förklara att han inte döpte några barn till Rachel eller Jöran.
 
För den händelse att diskussionen fortsätter så kommer svar från mig att lysa med sin frånvaro eftersom jag kommer att resa bort några dar.

2009-03-31, 16:17
Svar #26

Sven-Erik Johansson

Staffan  
 
Det är väl det längsta det går att komma i detta fallet och det är ju synd att du inte kan lägga fram några bevis eller indicier för ditt påstående att Per Andersson är son till Anders Nilsson.  
Önskar dig en trevlig resa.  
 
MVH  
Sven-Erik

2009-05-10, 12:43
Svar #27

Utloggad Sten-Hermann Schmidt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 218
  • Senast inloggad: 2017-12-19, 15:09
    • Visa profil
Hej bilden är från döpta i Vännäs 1843. I den högra spalten läser jag lappmannen. I föregående spalt finns faddrarna. Vad är högra spalten till för? Dopförrättaren? Vem kan upplysa mig eller bidra med synpunkter.
Hoppas på hjälp.

2009-05-11, 10:31
Svar #28

Utloggad Sten-Hermann Schmidt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 218
  • Senast inloggad: 2017-12-19, 15:09
    • Visa profil
Problemet är att jag inte kan läsa resten av högra spalten utom som sagt Lappmannen. Vem kan?

2009-05-11, 11:35
Svar #29

Ulla Bagge

Förnamnet är Christopher.
 
På sidan 64 i samma längd år 1836 finns text överst på sidan vilken information som finns i respektive spalt. Texten är dock för liten och otydlig för att jag ska se vad där står. Tror det är uppgifter om den som förrättat dopet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna