ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-24  (läst 1826 gånger)

2006-07-10, 21:46
läst 1826 gånger

Rune Johansson

Constantinus
 
Angående Carl Burgerus enligt ovan.
Enligt mantalslängd 1725 har Nils (Eliasson) Burgerus en son Carl.
Enligt Borgarsläkten Bäck av Staffan Bengtsson är Nils Eliasson Burgerus gift med Anna Olofsdotter Bäck.
Enligt Umeå stad 18/7-1685 framgår att Nils Eliassons föräldrar Elias Persson och salige modern Brita Holgersdotter.
 
Rune

2006-07-11, 06:28
Svar #1

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Rune Johansson,
 
Tack för upplysningar om Carl Burgerus föräldrar och farföräldrar! Farmodern Brita Holgersdotter kom från Fällan i Lövånger, så det bör betyda att Nils Burgerus och Jakob Fellenius/Fällman m.fl. var kusiner. Bara trevligt! ^_^

2006-07-11, 13:51
Svar #2

Rune Forsgren

Constantinus,
i Umeå förefaller Jakob alltid skrivas Fällman (mantal och domböcker). Däremot barnen (möjligen med ett undantag) kalar sig Fellenius, liksom Jakob i Finland.
Elsa Fellenia var gift 1719 med Eric Frosterus i Pudasjärvi. Hon dog 1729 i Kemi. De hade tre döttrar; Anna Catharina 1720, Elsa Elisabeth 1721 och Maria Christina 1725. Samtliga döttrar återflyttade till svenska sidan.
Elisabeth Grubb är fadder för alla tre barnen, handelsmannen Jacob Fellenius för två (därav en gång i ställe för befallningsmannen Arnkihl) och Elsas syster Catharina Fellenia (g m Fredrik Gotthard Arnkihl i Kronoby) en gång.
Catharina Fellenia hade en dotter Brita Catharina (f c1712). Ett par av Anders Fellenius döttrar (Barbro och Catharina) bor tidvis i Kronoby.  
Jakob och Elisabet hade också en dotter Brita, g m den saxiske fången Mathias Tollandt i Umeå. När de fick barn i Piteå 1711 skrivs hon Jacobsdotter Fällman.

2006-07-11, 17:11
Svar #3

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Rune,
 
Tack för information om alla barn till Jakob Fällman/Fellenius samt om hur det ligger till med själva efternamnet. Intressant är det också att familjen flyttade från Umeå till Österbotten. Du nämner två döttrar till Anders Fellenius som fick mig att hicka till. I min Luleå-sammanställning finns en dotter Catharina, född i början av 1723 (svårtytt datum) och som dog 16/2 (bg. 23/2) samma år. Efteråt finns ingen ny Catharina. Vet du när Catharina i Kronoby skulle vara född? En dotter Barbro föddes i Anders? andra äktenskap 1731 5/8 (dop 6/8). Hon finns inte i AI:1 och jag hade ingen notering på vart hon tagit vägen. I fjärde/sista äktenskapet föddes en dotter Brita 1743 21/11 (dop 22/11). Denna noteras i AI:1 år 1760 (s. 45) resp. 1765 (s. 103) och tycks senare försvinna från orten. Brita råkar möjligen inte flytta till Kronoby? Tack för all hjälp.

2006-07-11, 18:36
Svar #4

Rune Forsgren

Abraham Anderssons äldste son hette Anders, han var gift första gång omkring 1706 med en dotter till Per Andersson Flark. En dotter till dessa hette Brita (f c 1708) vilket möjligen styrker teorin om Abraham Andersons hustrus första namn?
En son förmodar jag var den Petrus Boman som gick i Umeå skola 1724 och sedan belv borgare i Jakobstad. Han anges i borgarmatrikeln vara från Umeå stad. Gift med Elisabeth Bäck.  Petter Boman dog 1750 och anges då vara 39 år. Sönerna hade namn som Anders, Carl (hustruns far), Abraham och Petter. Endast en son Anders överlevde, blev sjöman.
En dotter (men om det var i första eller andra?) var Anna Catharina. Hon gifte sig i Kronoby med skrivaren Petter Beckman. Senare flyttade de till Helsingfors, där han blev rådman. Anna Catharina dog 1755, 38 år.

2006-07-11, 18:45
Svar #5

Rune Forsgren

Constantinus,
...Abraham Anderssons första hustrus namn? ska det vara...
Barbro Fellenia var gift först 1750 med borgaren i Gamlakarleby Elias Carlagius, sedan 1758 med krukmakaren (också i GKby) Michael Peitzius. Båda giftena i Kronoby, men bodde i GKby.
Catharina måste jag be att få återkomma till (måste kolla förhörslängden).  
Brita har jag skrivit en notis om under Landkap:Hälsingland:Bollnäs den 16 feb 2006.

2006-07-12, 07:41
Svar #6

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Rune,
 
Vid såna här tillfällen önskar man att finska kyrkoböcker finns tillgängliga på Genline så man kan jaga eftersökta personer i österbottniska kuststäder, hihi. Petrus och Anna Catharina Boman bör vara barn till Abraham Andersson och hans andra hustru. Jag har läst din notis om Brita Fellenia under Bollnäs och tänka sig att jag inte alls uppmärksammat att pigan Ella Johansdotter från Övertorneå är identisk med Helena Bergstedt i Luleå (som efter Anders? död gifter om sig med glasmästaren Johan Sundman)! Det blir att ändra om lite i sammanställningen... TACK återigen för alla upplysningar hittills! ^_^

2006-07-12, 07:59
Svar #7

Rune Johansson

Hej
 
Bör inte Petrus och Anna Catharin vara barn till Anders Bohman som var gift ett flertal gånger.
 
Rune

2006-07-12, 11:31
Svar #8

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Hej Rune! Du har rätt, jag tänkte fel. Blev liksom förvirrad av alla nyheter här omkring. Ber om ursäkt!
 
Med vänlig hälsning

2006-07-12, 12:39
Svar #9

Rune Forsgren

jfr Barbro Felenia finns noterad i förhörslängden i Kronoby hos befallningsman Lars Brunell på Riska hemman (g m Brita Catharina Arnkihl). Hon anges vara född 24 jul, årtal skymt. När hon dör 1766 i Gamlakarleby anges hon vara 37 år. Inget av det stämmer riktigt, men att det rör sig om rätt Barbro visas av bouppteckningen för Anna Calicia 1741 där det nämns att äktenskapet var barnlöst med en tidigare dotter Barbro nu vistandes hos sin faster sahl befallningsman Arnkils änka madame Catharina Arnkil.
Catharina Arnkihl (Fellenia) anges i Kronoby vara född 14 juni 1692, i Terjärv där hon dör 1770 skrivs födelseåret 1690. Hon dog där hos en dotterdotter.
Så till Anders Fellenius dotter Catharina. Jag måste där backa lite, jag hittar inget bevis för att denna skulle vara den jfr Catharina Felenia som dör i Gamlakarleby 1788, 68 år gammal. Jag tror det, men det räcker ju inte. Dock hade Anders en dotter med detta namn, det visas i bouppteckningen 1730 efter första hustrun Maria Orre, Elisabeth, Anna och Catharina alla omyndiga. Även i bouppteckningen 1745 efter Anders Fellenius; barn i första kullen Elisabeth, Anna och Catharina, andra Barbro, fjärde Lisa och Brita. Änka hustru Älla Bergstedt. Men, som sagt, mer forskning behövs här.

2006-07-12, 13:22
Svar #10

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Det var många intressanta upplysningar! Då ska jag notera att Anders Fellenius hade en till dotter Catharina, låt gå att det handlar om fel födelseår för 1720 föds en Anna 12/11 (dop 14/11), d. 1724 16/7 (bg. 21/7). Jag har upptäckt att många dopnotiser aldrig blev införda i Luleås kyrkobok under 1710- och 1720-talen så mellan 1723-1728 (kanske 1725?) finns utrymme för Catharina. Om Catharina inte förekommer i AI:1, kan man förklara med att hon följde med sin yngre syster Barbro till Kronoby / G:a Karleby. Sen vill jag rätta följande: Anders Fellenius 3:e hustru hette Anna Carlsdotter (1683-1740) som kom från Ytterbyholmen i Nederkalix. Hennes far var en soldat på roten Gumse. Det fanns visserligen en Anna Calicia (1675-1750) i Luleå stad med okänt ursprung, denna gifte sig 1718 med borgaren Johan Skotte (1680-1763).

2006-07-12, 13:33
Svar #11

Rune Forsgren

Constantinus,
möjligt att jag skrivit av fel, men så här har jag det;
Bouppteckning 19 maj 1741. Anna Calicia död 30 nov förledet år barnlös ...osv. Kan inte kolla det eftersom forskningsarkivet har semesterstängt f n.

2006-07-12, 13:38
Svar #12

Rune Forsgren

Constantinus o Rune J,
Brita och Petter bör väl ha varit barn till Anders Bohman och Persdotter Flark. Men det är svårt att veta när hustrun dog, mantalslängderna ger inget besked. Anna Catharina kanske då dotter i andra giftet?
Anders Bohman hade också en dotter som var gift med Jacob Olofsson Forsberg i Umeå och Nordmaling. Hon dog 1714 utan namn i Nordmalings dödbok.

2006-07-12, 13:49
Svar #13

Rune Forsgren

Nu ska vi se om jag får det rätt? Abraham Andersson Bohman hade en dotter gift med Forsberg. Jag håller med Constantinus om förvirringen...

2006-07-12, 17:46
Svar #14

Rune Forsgren

Anders Bohman var ett gångbart namn omkring 1700 i Umeå. Förutom borgaren Anders Abrahamsson Bohman fanns stadstjänaren Anders Jacobsson Bohman. Kanske denne var den Anders Bohman från Umeå som finns upptagen på kyrkobordet i Lövånger 1717 o 1718. I Umeå skrivs han i mantal ibland i direkt anknytning till andra Bohman. Släktskap?
Sedan fanns ett par soldater Anders för rote 70 (Boman i Norrfors). En gick som soldat 1704 och torde ha försvunnit vid Poltava. Enligt uppgift av Staffan Bengtsson på Anbytarforum var han son till Per Mårtensson Teger i Umeå stad och gift med Gertrud Jöransdotter. Ytterligare en Anders (Johansson) gick soldat för roten 1712, dog året efter.
Sedan ska det ha funnits en Anders Boman gift ca 1699 med Karin Steckzen. Denne Anders ska inte ha varit Anders Abrahamsson B (åter uppg av Staffan Bengtsson på Anbytarforum).

2006-07-13, 11:03
Svar #15

Rune Johansson

Hej
 
Jag undrar över Jacob Olofsson Forberg.
Enligt sökning på Internet verkar han son till Olof Olofsson i Hyngelsböle sedan Brattfors Nordmaling. Är även Olof Olofsson Forsberg i Umeå stad son till denna Olof Olofsson i Nordmaling. Om så finns det ngn orginalkälla som bekräftar detta.
 
Rune

2006-07-13, 16:58
Svar #16

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1754
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 10:41
    • Visa profil
Apropå handelsman Anders Ek från 29-30 maj:
 
Förra gången kände jag inte till att församlingen Norrköpings Hedvig var till för stadens tyskspråkiga invånare.  
Följdaktigen måste Anders Ek höra till S:t Olai med en lucka i dess födelse- och dödbok. Ur undersökta mtl:
 
 
Under Strand Qvarteret:
 
[S20126, 5/9, s. 197] 1704-02-17: uthi sahl. Rådman Ekboms gård, Anders Ek och hustru (2 pers.)
[S20127, 4/9, s. 184] 1705-02-10: Anders Ek och hust. (2 pers.)
[S20128, 8/9, s. 624] 1706-02-14: Anders Eek och hustru (2 pers.)
[S20129, 8/8, s. 829] 1707-02-18: Anders Eck och hustru (2 pers.)
 
1708:års mtl saknas
 
Under Norra Qvarteret:
 
[S20130, 4/8, s. 321] 1709-01-29: uthi Erich Erichsons Enkias gårdh, Anders Eck med hustru (2 pers.)
[S20131, 7/7, s. 702] 1710-03-19: uthi Erichsons gårdh, Anders Ek och hust. (2 pers.)
[S20132, 3/7, s. 1388] 1711-03-07: Anders Eeks hustru (1 pers.)
 
 
Anders Eks hustru är inte kvar i 1712:års mtl. Finns det något säkert årtal på när Brita Wenman är tillbaka i Umeå stad?  
Anders Ek är nog bror till rådman Clas Ek.
 
 
Under Strand Qvarteret:
 
[S20124, 9/10, s. 223] 1695-01-09: Clas Johansson Eck och hustru.
 
1696-1702:års mtl saknas
 
[S20125, 7/7, s. 799] 1703-02-28: Clas Ek och hustru. d[räng?] Erik. piga Annika. dess bror Anders.
 
1704-1710: Rådman Clas Johansson enckling
1711: Uti sahl. Rådman Clas Johanssons gårdh Lorens Dahlgren, Madam Hedvich von Campen. P: Ingridh.

2006-07-14, 15:44
Svar #17

Rune Forsgren

Rune,
både Olof och Jacob Olofsson Forsberg kallas bondesöner från Nordmaling när de efter varandra  är på RR i Umeå 13 apr 1709, men det nämns inget om släktskap. Olof blir antagen till borgare med rådmännen Samuel Olofsson och Zachris Månsson som garanter. Jacob får något sorts tillstånd tills dess han kan vinna burskap.
Jacob Olofsson Forsbergs hustru (död 1714) kallas mycket riktigt Anna Boman i sonen Abrahams dösnotis 1785.

2006-07-15, 11:32
Svar #18

Rune Johansson

Tack Rune F
 
Enligt Umeå stad 13/12 1709 framgår Matias Diurman, Olof Olofsson Forsberg och Anders Abrahamsson Bohman gift med döttrar till Per Andersson Flark samt Anders Abr innehar hemmanet efter sin svärfader.
 
Enligt mantalslängd under Abraham Andersson Boman
finns 1706 2 söner  
1707-1710 1 son och en dotter
1712 1 son
 
Under Per Flark
1706 1 son 3 döttrar
1707 Per Flark eller Anders Abrahamsson  3 syskon
1708 Anders Abrahamsson 2 syskon
1709 Anders Abrahamsson 1 syskon
1710 Anders Abrahamsson inget syskon
 
Mattias Diurman första gången 1708 med hustru
 
Olof Olofsson Forsberg ( står vad jag tror felaktigt Forsman 1709-1710) första gången 1709 med hustru
 
Jacob Olofsson Forsberg ( felaktigt vad jag tror Forsman 1710) första gången 1710 utan hustru och sedan 1712 med hustru.
 
Slutsatsen av detta bli att  
Anders Abrahamsson Boman gifter sig med en dotter
till Per Andersson Flark ca 1707
Mattias Diurman ca 1708
Olof Olofsson Forsberg ca 1709
 
samt att Jacob Olofsson Forsberg gifter sig med en dotter till Abraham Andersson Boman mellan 1711-1712.
 
Rune

2006-07-17, 07:49
Svar #19

Utloggad Helge Westerberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2015-01-26, 20:44
    • Visa profil
Hej
Jag saknar uppgifter om anor till en som heter Monica född 1917-08-24 i Umeå S. Hon var vigd Fahlén den 13 juni 1943 och skriven i Ludvika. Dog 1994 där. Vissa uppgifter säger att hon var adopterad av en Maja Olsson som delvis varit boende i Jämtland.
Tacksam om någon kan hjälpa mig!
Helge Westerberg

2006-07-17, 16:27
Svar #20

Rune Johansson

Angående Jacob Olofsson Forsberg
 
Enligt RR 26/1-1728 som ngt svårläst tidvis kan man väl sluta sig till att Jacob Forsberg Anders Abramsson Boman svåger. Att Jacob Forsbergs svärfader i första äktenskap var Abraham Andersson Boman och innebar två barn.
Barnens förmyndare Olof Ångerman och Östen Olofsson Brattfors Nordmaling.
Detta skulle även innebära om Olof Ångerman ev broder till Jacob Forsberg kan inte Olof OLofsson Forsberg vara det.
 
Rune

2006-07-17, 17:38
Svar #21

Rune Forsgren

Rune,
Östen Olofsson borde ha varit en bror, men jag tror inte Olof Ångerman var det. Han var en granne i Brattfors.

2006-07-17, 19:46
Svar #22

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2257
  • Senast inloggad: 2021-02-07, 16:32
    • Visa profil
Ett par tillägg till Bomandiskussionen.
 
Den Anders Boman som uppträder i mantalslängden 1699 gör det hos Daniel Nilssons änka och hon hette Anna Eriksdotter Wenman. I nästa längd från 1701 och t.o.m. 1708, varefter Nils Danielsson tar vid, noteras hon som Anders Bomans änka. Om jag, som Rune F skriver den 12/7, någonstans på AF uppgett att hon hette Karin Steckz?n så är det fel.
 
Anders Jacobsson Boman var släkt med Anders Abrahamsson Boman. Enligt stadens dombok 1700 då Anders Jacobsson från Bodbyn i Lövånger svor sin borgared så uppges att hans faderbroder Abraham Andersson Boman var borgare samt att Anders lovade vara stadsbåtsman i fyra år.

2006-07-18, 15:34
Svar #23

Rune Forsgren

Staffan,
du kan vara lugn, du har inte skrivit något sådant. Det var jag som förväxlat några uppgifter i ditt inlägg under Israel Steckzen - glasmästare...

2006-07-21, 13:51
Svar #24

Rune Forsgren

Anders Abrahamsson Boman och de flesta i hans familj dog i slutet på 1742. Ovan har jag förmodat att Petter B i Jakobstad och Anna Catharina B i Kronoby o Helsingfors var barn till AAB. En dotter Brita från första äktenskapet överlevde också.
Vidare bör det ha funnits en son Abraham född c 1720, som jag inte vet vad det hände med. Där finns en lite besynnerlig Österbottenskoppling. Han skrevs 1728 in i Vasa trivialskola som Wasensis natus 1720 in januar, abit Uhmoam 1729. 1731 skrivs han in vid Umeå skola tillsammans med brodern Erik.

2006-07-21, 17:23
Svar #25

Robert Karlsson

Hej jag heter Robert Karlsson och söker min mammas släktingar som flyttade från Skellefteå till Umeå stad 1920 talet . De heter Anny Alice Lindberg född 1897 15 nov. Anna Fredrika Lindberg född 1902 14 dec samt Gerda Alexandra Lindberg född 1905 2 feb. Jag vet ej var de blev av då min mamma nu är borta. Hej från Robert Karlsson

2006-07-21, 21:29
Svar #26

Inga-Lill Fjällström (Lillkatten)

Hej Robert!
Eftersom jag forskar för en kompis släkt, där hon har anor i Umeå, så har jag till låns församlingsböckerna från 1910-1930, och då hon har Lindberg i släkten så lusläser jag dessa böcker. Jag har hittat åtminstone en utav flickorna i 1930 års bok i Umeå lf. Anna Fredrika Lindberg, född 1902-12-14 i Skellefteå, gift med Nils Ivar Berggren, född 1907-04-27 i Umeå l.f. Dom gifte sig 1929-12-22 och fick en dotter, Anna Hjördis Viola, född 1930 i Umeå, och bodde då på adress Ersmark nr.7. Det exakta datumet när dom föddes stod i dödsboken.
Hoppas att du får lite hjälp av detta. Hittar jag någon mer så hör jag av mig.
Mvh Inga-Lill

2006-07-22, 07:00
Svar #27

Utloggad Karin Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1124
  • Senast inloggad: 2021-05-14, 21:37
    • Visa profil
Hej Robert
Jag fyller på med lite mera uppgifter.
I Sveriges dödbok 1947-2003 har jag hittat 2 av systrarna Lindberg med ev.resp makar(men colla upp).Systern Anny Alice född 1897 har jag däremot inte hittat.
 
19050202-0902
 
Wallstad, Gerda Alexandra
 
Gubbkärrsv 21, lgh B 217
168 40  Bromma
 
Död 17/12 1996.
 
Folkbokförd (1986) i Västerled, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland).
 
Född 2/2 1905 i Skellefteå (Västerbottens län, Västerbotten).
 
Änka (26/12 1960).
--------------
Födelseförsamling i källan:
SKELLEFTEÅ (Västerbottens län)
 
Källor:
RTB 96 / SPAR 92f / SPAR 97
 
hennes man
18950801-051
 
Wallstad, Otto Ingemar
 
Svärdsvägen 2
 
Död 26/12 1960.
 
Kyrkobokförd i Sollentuna, Sollentuna kn (Stockholms län, Uppland).
 
Född 1/8 1895 i Göteborgs Haga (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).
 
Gift man (20/8 1923).
--------------
Födelseförsamling i källan:
Haga (Göteborgs och Bohus län)
 
Källor:
DB, DA / DOR 52-60
 
 
19021214-9322
 
Berggren, Anna Fredrika
 
Pl 6546
902 66  Umeå
 
Död 20/5 1991.
 
Folkbokförd (1980) i Umeå stadsförs, Umeå kn (Västerbottens län, Västerbotten).
 
Född 14/12 1902 i Skellefteå (Västerbottens län, Västerbotten).
 
Änka (30/7 1990).
--------------
Födelseförsamling i källan:
SKELLEFTEÅ (Västerbottens län)
 
Källor:
RTB 91 / SPAR 92 / SPAR 92f / SPAR 95
 
 
hennes man
 
19070427-8753
 
Berggren, Nils Ivar
 
Pl 6546
902 66  Umeå
 
Död 30/7 1990.
 
Kyrkobokförd (1980) i Umeå stadsförs, Umeå kn (Västerbottens län, Västerbotten). Mantalsskriven (1980) på samma ort.
 
Född 27/4 1907 i Umeå landsförs (Västerbottens län, Västerbotten).
 
Gift man (22/12 1929).
--------------
Födelseförsamling i källan:
UMEÅ LF (Västerbottens län)
 
Källor:
RTB 90 / SPAR 90
 
 
Mvh Karin A.

2006-08-21, 18:44
Svar #28

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6293
  • Senast inloggad: 2021-06-24, 06:22
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
1723 och 1728 nämns en båtsman Jon Jonsson Grubb i tingsrättsprotokollen från Torsåker. F 1704 5/11 på Hälsingsta 1 i just Torsåker, s t Jon Nilsson ohh Margreta Jonsdr. Är han i Umeå? Han verkar inte vara båtsman i Västernorrland, i Arnäs (på vägen till Umeå?) ger han svågern Christopher Andersson i Tävra rätt att inlösa svärfaderns hemman i Hälsingsta 1728, och båtsmansnamnet Grubb kanske finns i Umeå.

2006-08-24, 17:42
Svar #29

Utloggad Kristina Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 35
  • Senast inloggad: 2011-11-23, 21:08
    • Visa profil
En av mina Ume-anor är Anna Ericsdotter Wenman (min mm ff fm m). Hon levde ca 1680 - 1742, var dotter till Eric Nilsson och gift med Anders Sikström.
 
Nu har jag på en annan av mina anlinjer hittat ännu en Anna Wenman, född i Umeå och som levde under i stort sett samma tid som sin namne. Hon var gift med Anders Jonsson Singmark som var borgare i Umeå, men född i Bygdeå 1678.
 
Min fråga är: Finns det något släktskapssamband mellan dessa båda An(n)or?
 
mvh
Kristina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser






Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna