ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Värmlandsanor nr 1.2005. Håkan Persson Ramberg. Salpetersjuderiverkmästare  (läst 753 gånger)

2007-04-08, 07:07
läst 753 gånger

Utloggad Guy Grahn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2009-06-14, 15:23
    • Visa profil
Det skall finnas en artikel i Värmlandsanor nr 1/2005 om salpetersjuderiverkmästare Håkan Persson Ramberg, född ca 1707, Kvarntorp, Virestad, Småland.
D 1765-01-29, Mörtsjötorp, Åker, Södermanland.
 
Det vore vänligt om någon på forumet har det numret hemma, och om man kan få ta del av vad det står om honom där.
 
MVH: Guy Grahn

2007-04-08, 09:14
Svar #1

Utloggad Lennart Hjerpe-Norgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 840
  • Senast inloggad: 2013-04-29, 08:09
    • Visa profil
Håkan Persson Ramberg
 
Hej  
Jag hade tänkt skicka ett e-mail till dig med adressen till Värmlandsanors sekreterare men nu har ju telias e-post havererat så det får bli när det kommer igång.
Hos V-anor kan du köpa för 45:-kr det nummer du är intresserad av.Jag har detta nummer framför mig just nu men artikeln om Håkan och hans anor är på 8 och en halv A4 sida och skulle bli för mycket här i Rötter.Artikeln handlar egentligen om Fältjägaröversten Holmstedt men har som första kända ana samma som Håkan Ramberg,författat av Lars Gunnar Sander i Forshaga(S).En mycket intressant och utförlig artikel.
Mvh Lennart

2007-04-08, 10:25
Svar #2

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Hej Guy.
 
Numret finns på lager.
Får jag bara din adress så skickar jag ett ex.
 
mvh
Gunnar Jonsson, sekreterare i Värmlands Släktforskarförening, vars tidning heter just VärmlandsAnor.
vsff@telia.com

2007-04-08, 10:44
Svar #3

Utloggad Guy Grahn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2009-06-14, 15:23
    • Visa profil
Hej!
 
Tack Lennart Hjerpe Norgren, för mailet och hänvisningen.
 
Har mailat till Dig Gunnar Jonsson, om tidskriften, som det gäller.
 
MVH: Guy Grahn.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna