ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Beermann  (läst 701 gånger)

2000-05-16, 20:43
läst 701 gånger

Erika Ström

Jag letar efter släkten Beermann. Carl Beermann gift Betty, var bruksförvaltare på Geijersholm. Jag tror att de hade tre söner. Gustaf Beermann f 1852 i Gustaf Adolf, år 1890 var han bruksförvaltare i Wisnum, Fredrik Ulrik Herman Beermann f 1855 i Gustaf Adolf, år 1890 bruksförvaltare i Hammarö, och Erik Leonard Beermann f 1859 i Gustaf Adolf. Erik flyttade till Junsele i Ångermanland, där gifte hans sig med Brita Margareta Olofsdotter från Edsele. Där var han handlare. De fick två döttrar. Gurli Elisabet född 1892 och Evy Karolina född 1894. Han dog 1896 i Junsele. Finns det någon som har upplysningar om dessa.
 
Erika

2009-11-07, 10:36
Svar #1

Utloggad Jan-Anders Aronson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-11-07, 10:36
    • Visa profil
Jag har en del uppgifter om Beermann. Min farmor -född Beermann föddes på Geijersholm. Den förste Beermann som kom dit var hennes farfar (forstmästare, tysk lågadel, ditkommen från tyskland och gifte sig med Hedberg) ....
 
Jan-Anders Aronson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna