ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Søker min farmors slekt, Skårberg og Arntsen.  (läst 870 gånger)

2000-10-31, 17:53
läst 870 gånger

MaryTangen

To av min farmors brødre flyttet til Degerfors fra Rådelsbråten i Norra Värmland. Den ene hette Hilmer Skårberg og den andre Emil Arntsen, begge er født i mellom 1880-1900. Min farmor hette som jente Lina Arntsdatter, det var to jenter til. Den ene het Anna gift Gravingen flyttet til Flisa og den andre het Kerstine, gift Bogsveen til Storsveen, Trysil. Broderen August Lindstrøm reiste til Malm i Nord-Trøndelag. Finns det noen som er interesert i en avlegsen slekting. Mary

2004-03-18, 22:31
Svar #1

Utloggad Marianne Lie

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 08:22
    • Visa profil
Hej! Mitt flicknamn var Marianne Skårberg. Jag är född och uppvuxen i Karlskoga (1 mil från Degerfors). Bor numera i Tyskland men har min släkt kvar i Karlskoga med omnejd. Vi är förmodligen släkt eftersom namnet Skårberg är ovanligt och alla med detta namn i Karlskoga med omgivningar är av samma släkt).

2006-08-10, 19:07
Svar #2

Utloggad Tove Nordeng

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2020-04-29, 11:21
    • Visa profil
Hej, är det Rådelsbråten vid Bastuknappen ni menar? Min mormor är född där och hette Arntsen/Arntsdatter

2014-06-29, 19:43
Svar #3

Utloggad Märta Svedberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2019-12-09, 00:32
    • Visa profil
Hej! Emil Arntsen Skårberg var min farfars morfar. Vet du när de båda bröderna flyttade till Degerfors? Jag sitter just nu och letar efter Hilmer i kyrkböckerna. Din farmor följde jag igår! De övriga syskonen har jag bara födelsedatum på, så det vore intressant med mer info. Mvh Märta Svedberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna