ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Persdotter Wikström i Norra Råda  (läst 684 gånger)

2001-03-27, 17:50
läst 684 gånger

Utloggad Gullbritt Hammarbäck

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2016-10-14, 12:06
    • Visa profil
Jag söker föräldrarna till Maria Wikström, död i Norra Råda 1787-03-16 och gift med hammarsmeden Erik Henriksson Gaevert. Enligt hsf. skall hon vara född 1710 i Karlstad, men där kan jag inte hitta henne.

2001-03-27, 19:51
Svar #1

Per-Åke Lonnfors

Gullbritt Hammarbäck!
 
Jag har också noterat Maria Wikströms födelseår till 1710 men har också antecknat 1698. Tyvärr har jag inte noterat varför jag skrivit ned detta årtal men möjligen är det en uträkning med utgångspunkt från dödsnotisen.
Själv har jag inte hunnit med att följa upp MW. ännu men är förstås intresserad av information om hennes anor.
Per-Åke L.

2012-05-13, 22:30
Svar #2

Utloggad Anna-Lena Benzia

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 119
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 10:27
    • Visa profil
Hej.
Jag letar också i Karlstad efter Maria Persdotter Wikströms föräldrar och hennes födelsenotis, men inte hittat någon. Är det någon som hittat när och var hon är född? Hon finns med bland mina anor.
Anna-Lena
Med Vänliga Hälsningar
Anna-Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna