ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elin Sofia född i Kristinehamn 1876-08-22. Fader????  (läst 729 gånger)

2006-02-02, 17:12
läst 729 gånger

Lasse Bjelke

Söker efter fadern till min fm m Elin Sofia. Hon var född i Kristiehamn 1876-08-22, utanför äktenskapet. Hennes mor var Hulda Olivia Nilsdotter född i Kristinehamn, 1856. Mor Hulda gifter sig med Anders Johansson 1878.  
 
Är det någon som har möjlighet att söka i Kristinehamns församlings födelsebok för denna period och se vem som är Elin Sofias biologiska far?  
 
Tacksam för hjälp!  
 
Mvh  
Lasse

2006-02-02, 19:29
Svar #1

Utloggad Elizabeth Nolfalk-Jorwén

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 833
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 22:58
    • Visa profil
Hej Lasse,
lägger in en bild från födelseboken, tyvärr är det väldigt svårt att se vad det står. Jag tolkar det som ss (såsom) barnfader uppgafs handelsbet. (ev -bit) A.(?) Ti... fr(ån) Grufön(?) i Grums Sn.
Vet inte om det är till någon hjälp för dej?
Kanske någon annan kan hjälpa till att tolka texten?
 
mvh
Eliza
 



2006-02-02, 19:56
Svar #2

Lasse Bjelke

Hej Eliza!
 
I släkten har man sagt att Elin Sofia var halvsyster till konstnären Birger Simonsson född 1883. Detta skulle betyda att handlaren Johan Anton Simonsson även skulle vara far till min fm m. Detta ser ut att stämma då jag kan se ett A. och Siomonsson samt handelsbetj.  
 
Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig!
 
Mvh
Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna