ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning  (läst 505 gånger)

2006-01-08, 15:30
läst 505 gånger

Anne-Berit Myrli

Hej!
Jag söker efter släktingar på min fars sida.
Min farmors farfar Börre Germundsen Lyseggen (1827-1925)från Trysil i Norge  gifte sig 1855 (?) med Maria Larsdotter Larsson från Värmland hon var född 1827 och dog 1906. De flyttade tillbaka till norge men jag vet inte när.  
 
Söker också släktingar på min mors sida. Henrik Olsen (Olsson)1812-1892 från Djäkneliden, Kindsjöberget, Södra Finnskoga, kallades i Norge för Ridas-Henrik. Han flyttade till Norge, Trysil 1847
 
Från min mormors släkt söker jag efter Johannes Jannis Olsen (Olsson?) 1829-1906 som flyttade till Östby i Norge där han använde efternamnet Finstad

2007-02-01, 13:58
Svar #1

Anette Holt

Heisan! Jeg etterlyser min tippoldefar, Otto Andersson eller Andreasson, f. 1851.Innvandret til Norge på slutten av 1880-tallet(??) Sannsynligvis til Ski kommune i Akershus fylke.

2007-02-05, 18:00
Svar #2

Irene Larsson

Hej!
Jag har upplysningar som du kanske kan ha nytta av. Böre var min farmors morfar.Så skriv direkt till mej.Så du har anor till  Per Tannåneset.Det är kul att träffa på en så pass nära släkting.
Hälsningar
Irene

2007-02-06, 18:53
Svar #3

Anne-Berit Myrli

Min tidigare efterlysning av Johannes Olsen (Olsson) från Transtrand hamnade lite fel.
Har gjort en ny sökning på honom genom en grupp i Dalarna då det är där han hörde hemma.
Tack för upplysningar om min anmoder Maria Larsdotter!
Trevligt att få kontakt med en fyrmänning (heter det så?)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna