ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Maria Simonsdotter f. 1857-04-24 i Södra Finnskoga, Värmland  (läst 495 gånger)

2003-02-11, 15:01
läst 495 gånger

Mari Johansson

Jag söker efter släktingar eller andra uppgifter till Anna Maria Simonsdotter, hennes far var Simon Olsson f.1802 i Laurvig, Norge och hennes mor Hedvig Danielsdotter verkar komma från Risör, Norge.
De bodde i Bjurberget.
Dom fick barnen
*Karin Dorotea Simonsdotter, f.1839-04-04 i Likenäs, Dalby, det verkar som hon har farit till Amerika under 1860-talet, så är det någon som vet nåt om henne så är jag tacksam.
 
*Simon Martinus Simonsson, f.1842-01-16, har inga uppgifter på denna man, så jag hoppas att någon vet vem han är.
 
*Lars Simonsson, f.1846-06-23 i Fryksände eller Frykerud, Värmland, han bytte senare efternamnet till Stenström och for över till Usa.
 
*Gustafva Simonsdotter, f.1853-07-17 i södra Finnskoga och dog 1883-03-22 i Likenäs, Dalby.
Hon gifte (1875-09-26) sig med någon som hette Jöns Halfvardsson.Han ska ha varit gift före detta äktenskap och ha en dotter som heter christina jönsdotter.
Är det någon som har uppgifter om denna familj?
 
*Anna Maria Simonsdotter, f.1857-04-24 i Södra Finnskoga, Hon fick 1:a barnet, Hilda Matilda Olsson 1880-05-11 i Södra Finnskoga, fader är upp given torpar sonen olof olsson.
Det andra barnet Johanna Albertina fick hon 1883-05-04 i Södra Finnskoga, ingen far finns angiven.
Sedan får Anna Maria ytterligare 8 barn med Tomas Petter Martell Jakobsson, från Gotland, men dessa barn är födda runt om i Jämtland.
 
*Daniel Simonsson, har jag inga uppgifter på, så jag skulle bli väldig glad om någon kunde hjälpa mig med detta.
Det enda jag vet är att han besöker sin moder Hedvig 1873 i Bjurberget och att han då skall ha 6 barn och vara väldigt fattig skriver hans mor i ett brev till sin son Lars.
 
Jag skulle bli väldigt tacksam om någon vet någonting om dessa person.

2006-05-08, 21:33
Svar #1

Janet Westgren

Hej Maria!
Läste i ett gammalt inlägg att du sökte släktningar till Anna Maria Simonsdotter
 
 Maria Simonsdotter.Hon va  min mormors mormors syster, som hette Gustava Simonsdotter.Maria Jönsdotter   min mormors mor.Marias dotter utom äktenskapet var Frida Linea Lundgren,det är min mormor.Har bara varit inne på Rötter ett halvår, men följer släktforskningen med stort intresse.

2006-05-09, 13:06
Svar #2

Mari Johansson

Janet, jag har skickat ett mail till dig
Ha det bra, vi hörs
Mvh
Mari

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna