ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Allström i Värmeland.  (läst 645 gånger)

1999-12-15, 01:43
läst 645 gånger

Utloggad Erik Ploetz

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 48
  • Senast inloggad: 2011-11-13, 16:39
    • Visa profil
Hör av dig-Allström i Nyed (S) 1652-1654, den trolige släktingen och stilige Löjtnanten Karl Allström f.1748 i Karlstad (S) behöver en obruten släktföljd. Barn och barnbarn inget hinder.

2000-10-02, 12:36
Svar #1

Ulla-Britt Ohlsson

Du kan kontakta mig,min man hör till samma släkt.Jag heterUlla-Britt Ohlsson,min adress ärEdsvallavägen 30 66052 Edsvalla.

2007-09-26, 23:00
Svar #2

Lisa Allström

Hej alla på Anbytarforum!
Såg att folk här verkar sitta på information om släkten Allström.
Jag är född i Sollefteå och har läst att min släkt ursprungligen kommer från Värmland. Erik Ploetz: Vem var löjtnant Karl Allström? Har du hans släktträd?

2009-09-13, 04:12
Svar #3

Utloggad Mathias Söderström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 611
  • Senast inloggad: 2019-01-06, 13:30
    • Visa profil
    • www.genvagar.nu/show.asp?PersonId=270077
Nu har jag kört fast igen!
 
Hoppas på hjälp att finna Karl Allströms dotter Eva Gustava. Sista spåret jag har på henne är att hon flyttar till Karlstad i November månad 1816. Fann henne i inflyttningslängden, men sedan är det stopp. Kanske bara trötta ögon? Eva Gustava är född 1789. Kanske fann hon sig en make?
 
Nästa problem är en annan dotter till Karl. Justina Wilhelmina. Sista spåret jag har på henne är hfl i Stora Kil AI:14 sid.110. Vart tog hon vägen sedan?
 
När Karl dör 1818, så lyckas jag inte heller att finna hans hustru Anna Stina Forsell senare. Om någon forskat på Forsell släkten är jag tacksam för information om Anna Stina också!
 
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
Tack på förhand.
 
/Mathias

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna