ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vid Vänerns strand!  (läst 1015 gånger)

2005-12-18, 11:39
läst 1015 gånger

Hanneli Gustafsson

Jag har av min far, Bo Wennerlund, hört historien om några bröder som bodde vid Vänerns strand och som tog namn efter Vänern, t ex Vänerlund (Wennerlund), Vänerlöf osv. 1998 hörde jag samma historia som släktbakgrund till mina barns farmors släkt som är Wennerberg. Kan det vara så att dessa släkter går ihop? Har någon mer hört historien om bröderna vid Vänerns strand?

2007-01-28, 09:48
Svar #1

Utloggad Kristina Wennerlund Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2021-10-22, 14:26
    • Visa profil
Hej, detta inlägg är rätt gammalt men jag ser det först nu.
Ta kontakt med mig på min e-postadress
kristina.wennerlund@telia.com så kan jag berätta mer om släkten Wennerlund härstammande från Olof Andersson Wennerlund från Nysund i Örebro och Värmlands län. Vi är släkt. Om du är dotter till Bo Wennerlund vars far hette Otto Krispin så var min farfar Gustaf Teodor och han bröder. Otto blev inte skomakare men det blev alla andra.
Hälsningar kristina Wennerlund Eriksson

2007-09-04, 21:47
Svar #2

M. Åberg

Hejsan!
Jag är också släkt, min morfar Axel Wennerlunds pappa hette Otto Krispin. Bo Wennerlund är min  mors kusin, min mamma hette Birgit, gift Åberg och Wessberg. Vet att min morfar var skofabrikör, först med sin bror och sedan gick dom skilda vägar och hade det på var sitt håll.  
Roligt att hitta släkten här på internet!

2021-10-09, 13:37
Svar #3

Utloggad Hanneli Wennerlund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2021-12-07, 08:14
    • Visa profil
Söker kontakt med Kristina då ovanstående e-postadress inte längre är i bruk. Jag har också bytt e-postadress, till hanneli.wennerlund@gmail.com
Mvh Hanneli Wennerlund

2021-10-09, 13:42
Svar #4

Utloggad Hanneli Wennerlund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2021-12-07, 08:14
    • Visa profil
Hejsan!
Jag är också släkt, min morfar Axel Wennerlunds pappa hette Otto Krispin. Bo Wennerlund är min  mors kusin, min mamma hette Birgit, gift Åberg och Wessberg. Vet att min morfar var skofabrikör, först med sin bror och sedan gick dom skilda vägar och hade det på var sitt håll. 
Roligt att hitta släkten här på internet!

Vad heter du mer än M.Åberg? Vill du ha mer kontakt med släkten??
Mvh Hanneli Wennerlund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna