ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olsdotter-Blomskog Martha Maria f. ca. 1770  (läst 479 gånger)

2006-08-27, 14:14
läst 479 gånger

Per Olof Olsson

Söker Martha född i Bohuslän troligen i Fräkne Hd ca 1770 gift 1801 med Olof Persson-Blomskog i  
Garnisionsförs Göteborg Olof d.1824 Resteröd.  Martha omgift 1834 med Jon Fredelig soldat vid Bohusläns Reg. Martha död
1845 i Ljung,Jon Fredelig 1848 i Ljung.

2006-09-10, 12:03
Svar #1

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hej Per-Olof
 
Nu hoppar jag in här. Har vi nu tur har jag hittat henne, jag hittade en uppgift att hon var född 1775 (eller hade jag hittat den innan?) i Ljung. Jag behöver hjälp med att läsa för det var svårt, vissa namn är väldigt namnlika våra även året efter. Du kanske redan sett detta? är det förkastat?
Vad tror ni andra som söker Blomskog med fru?
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2006-09-14, 22:53
Svar #2

Per Olof Olsson

Hej Patrick 1
Nej jag har inte sett detta men skall försöka
titta på det snart men denna vecka blir det inte.
Allting som vi tror gäller Blomskogs är ju  
intressant och måste dubbelkollas om vi inte är
hundra på det.Det verkar som det bara är Du och  
jag som håller på med denna fam.Det är klart att man kan av någon anledning lessna på ett svårt fall eller också kanske man har lösr problemen
och så att säga är klar.
Hälsning PeO

2006-09-18, 18:12
Svar #3

Per Olof Olsson

Hej igen  skrev ett inlägg för en stund sedan men lade det hos Olof Persson-Blomskog. Fel av mig men det blir galet ibland, det var ju valvaka
halva natten.  PeO

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna