ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Information om min pappa?  (läst 916 gånger)

2013-03-01, 20:50
läst 916 gånger

Utloggad Jenny Hallgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-03-02, 12:27
    • Visa profil
Min pappa avled 1999, så jag kan inte hitta info om honom via de vanligaste träffarna jag får upp via sökmotorer. Jag vill allra helst ha fotografier och mer personlig information, jag vet tex att han var basist i ett bluesband. Jag vill även veta mer om hans släkt, jag vet min farfars och mina farbröders namn (min farfar är visserligen död nu), men de har sen länge sagt upp kontakten med min pappa (och därigenom mig), så där får jag inga svar. Men jag vet inget om min farmor (som jag ska vara väldigt lik) tex.  
Hur går jag tillväga?
Han är född i Värmland (även hela hans släkt, min mamma och stora delar av hennes släkt är från Värmland), därför skrev jag här, men det är första gången jag stöter på detta forum, så jag kanske är helt fel ute...

2013-03-01, 22:54
Svar #1

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2038
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 19:17
    • Visa profil
Jenny
Ge gärna lite uppgifter om namn och övriga data du har så kan du säkert få hjälp här
Stig

2013-03-02, 10:59
Svar #2

Utloggad Jenny Hallgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-03-02, 12:27
    • Visa profil
Hej Stig
 
Tack för ditt svar!
 
Absolut; Min pappa hette Lars Erik Hallgren, min farfar hette Erik Olov Hallgren och farmor hette Olga Elvira Hallgren (fd Nilsson).  
 
Pappas bluesband hette Ivans bluesband  
 
Mer?  
 
//Jenny

2013-03-02, 11:05
Svar #3

Ulf Sjögren

Erik Olov Hallgren född 1918-02-25 Ekshärad
Olga Elvira Nilsson född 1915-12-20 Ekshärad
Farfars far Viktor Laurentius Hallgren född 1896-04-02 Ekshärad
Ulf Sjögren

2013-03-02, 12:27
Svar #4

Utloggad Jenny Hallgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-03-02, 12:27
    • Visa profil
Ulf - Tack så mycket! Jag har fått flera svar nu och är jättetacksam och undrar om någon kände dessa, eller vet mer personlig information om pappa (eller hans familj)?
 
//Jenny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna