ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gullan Lindblad (f Persson)  (läst 1027 gånger)

2000-01-31, 12:55
läst 1027 gånger

Utloggad Johan Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Undertecknad har påbörjat en utredning över fd riksdagsledamoten Gullan Lindblads anor. Hennes far var skogsarbetare och hemmansägare, och hennes farmors far var torpare. Ännu har jag alltså inte mycket att komma med, men alla med uppgifter som rör Gullans anor ombedes meddela det. Jag bör väl påpeka att Gullan är född i Gunnarskog.

2000-01-31, 18:17
Svar #1

Utloggad Carl-Johan Ivarsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 807
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 18:39
    • Visa profil
Hej Johan!
Det var ju trevligt att du utreder Gullan Lindblads anor. En del kan du få alldeles gratis av mig, eftersom Gullan är fyrmänning med min mor. Jag skall bara konsultera min mormor först så jag leder dig på rätt spår. Det kan nog finnas andra kopplingar också. De flesta med anor i Gunnarskog tycks hamna hos Asgärdarna i Treskog på 1600-talet.

2000-02-02, 13:20
Svar #2

Utloggad Johan Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tack Carl-Johan!
Jo, jag har planerat att beta av ett antal kändisar med värmländska anor. Jag tror att Gullans farmorsmor var den som har gemensamma anor med dig (har inte mina anteckningar framför nu - så jag får använda minnesarkivet i huvudet som källa).

2000-02-02, 13:38
Svar #3

Utloggad Johan Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 345
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag tänkte bara meddela att jag har startat en diskussion om Gullan Lindblad under huvudämnet Kändisars härstamning (Anbytarforum: Kändisars härstamning: Lindblad, Gullan) och alla inlägg hänvisas fr o m nu dit.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna