ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Färnebo härads domböcker  (läst 851 gånger)

2005-12-15, 08:23
läst 851 gånger

Monica Fogelqvist (Monifo)

Jag undrar om det är så att vissa ting saknas i domböckerna? Kan de ha slarvats bort innan protokollen blev inbundna, eller vad? Jag märker nämligen att de ting som skall ha varit och som det hänvisas till i senare protokoll, helt enkelt inte finns med! Även om det gör mej mycket förvånad. Kan de ligga någon annanstans?
 /Monica

2005-12-15, 09:58
Svar #1

Utloggad Göran Ekberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 19:55
    • Visa profil
Ett tips är att titta i de renovationer (avskrifter) som har sänts in till Göta hovrätt. Har du tur kan du täppa igen luckorna denna väg. Jag har ingen erfarenhet av Göta hovrätts arkiv men misstänker att renovationerna här liksom hos Svea hovrätt har blivit mikrofilmade.

2005-12-15, 17:50
Svar #2

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Renovationerna är filmade i en egen filmserie och ligger länsvis. Jag vet inte om SVAR har konverterat dessa filmer. Kolla om biblioteket har kvar de gamla filmkatalogerna för mikrofilmade domböcker mm, Värmlands län.

2005-12-16, 08:16
Svar #3

Monica Fogelqvist (Monifo)

Göran och Gunnar, tack för era tips!
Det kan alltså finnas rullfilmer på renovationerna? Och då finns de på biblioteket i Karlstad, antar jag? Det är nämligen rullfilmerna jag oftast begagnar mej av, så det vore ju mest praktiskt.
Många hälsningar
 Monica

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna