ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fältjägare Nils Wall - V Ämtervik  (läst 679 gånger)

2009-01-28, 14:09
läst 679 gånger

Utloggad Mikael Rönnlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2020-01-02, 06:25
    • Visa profil
hejsan !!
 
Ånyo har jag kört fast igen...
 
Min mf mm heter Maria Pettersdotter, född 1822-12-03 (troligtvis då i V Ämtervik)
 
Födslobok för denna period saknas, (i Gedcom och AD) men i HFL 1820-1825 för Västra Ämtervik AI:4 sid 60 (GID544.4.94500) står det följande:
 
Oäkta dotter
Fadern uppgifvas vara afsk. feltjägaren Nils Wall
 
Hur kan jag få fatt på denne Nils Wall eller hans anor ??
Kan det finnas något i andra böcker ??
 
Tack på förhand
 
// Micke/Mariestad

2009-01-31, 18:53
Svar #1

Utloggad Lennart Hjerpe-Norgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 840
  • Senast inloggad: 2013-04-29, 08:09
    • Visa profil
Hej Mikael
Skrev ett inlägg på förmiddagen som tydligen blev borta,jag glömde nog att posta detta,(det blev bråttom en bil stod utanför och väntade).Saken gällde den du kallar Nils Wall,jag tror att han egentligen heter Peter Westin eller något som liknar Westin.Som jag sett i hfl längre fram kallas Maria Petersdotter så där har jag nog rätt att han heter Peter.Men jag vet ändå inte vem han var.Det dyker upp sådana mystiska fäder ibland,själv har jag några,ibland vet man inte om det är påhittade fäder./Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna