ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Forskar om Persson_Backman  (läst 575 gånger)

2008-08-18, 15:29
läst 575 gånger

Utloggad Susanne Lamby

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 216
  • Senast inloggad: 2018-12-10, 01:22
    • Visa profil
Hej !
 
Söker någon som har eller forskar om Per Persson Backmans ättlingar som kommer ifrån SUNNE i Värmland som sedan kom till Härkeberga i Uppland? Tacksam om att få svar. Är en av hans ättlingar i moderns tid.

2008-08-19, 12:56
Svar #1

Utloggad Lennart Hjerpe-Norgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 840
  • Senast inloggad: 2013-04-29, 08:09
    • Visa profil
Backman
Känner till åtminstone en sådan släkt men måste ha lite mera att gå på,ex,när föddes han,när dog han och vem var han gift med,fanns det kända barn?
(Påminner om en amerikan som frågade på Värmlandsarkiv om de kände till Johansson i Stockholm)
Skämt åtsido,har du några uppgifter om Per Persson Backman så kanske det löser sig.

2008-08-19, 13:30
Svar #2

Utloggad Susanne Lamby

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 216
  • Senast inloggad: 2018-12-10, 01:22
    • Visa profil
Hej Lennart.
 
Tack för meddelanden. Jag förstår att jag var lite kort när det gäller min släktningen bakåt tiden. Jag skrev ju att han var från SUNNE i värmland.. Jag vill komma kontakt med den som forskar i. Jag har uppgifter om hans barn osv fram till våra dagar.Men jag vill vara sparsamt ett tag men ska skriva nästa gång. OK?! Men jag vill veta mera djupare. Nu är jag nyfiken på en amerikan som var besök.. När gjorde denna amerikan? för jag vet vi har släktningar på amerika sidan som jag funderar på att efterlysa i deras hemsidan i USA. Vi har släktningen i Sthlm Johansson.. Vore kul om du  vet namnet på ammerikan.. För några år sedan hade min farbror som inte kunde på engelska på oväntat besök och avvisade amerikanen på gården. Det blev vi arga på honom. Han är numera avliden.
 
Mvh Susanne L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna