ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Olofsson från Hee, Svarteborg socken, död 1712  (läst 756 gånger)

2001-12-16, 16:51
läst 756 gånger

Utloggad Susanne Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2014-12-27, 17:28
    • Visa profil
Hej!
 
Jag söker information om Nils Olofsson från Hee i Svarteborg socken. Denne man gifter sig 1689-11-10 i Hjärtum socken med Marit Persdotter. Marit avlider 1702 och Nils gifter om sig med Marit Andersdotter från Sollum i Hjärtum socken. Nils med familj är bosatt i Esperöd, Hjärtum socken. Han avlider 1712-02-02. Jag undrar nu om det finns någon som känner till Nils föräldrar och syskon i Svarteborg?
 
Hälsningar, Susanne Gustafsson i Borås

2020-08-23, 20:56
Svar #1

Utloggad Lars Sjögren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 60
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 09:47
    • Visa profil
Hej

Jag ser att ditt inlägg har ett par år på nacken, även jag har Nils Olufsson som anfader hans andra hustru från Sollum är min anmoder.
Jag kan inte hitta någonting alls annat än att jag förmodar att han är född ca 1660.
Har du under dessa åren hittat någonting mer?

MVH

Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna