ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Hans(s)on, f. omkr. 1841, utvandret til Norge  (läst 745 gånger)

2004-01-22, 19:54
läst 745 gånger

Geir Dybvig

Jeg søker etter en Nils Hans(s)on som skal komme fra Sverige. Han er født ca. 1841 og giftet seg i Røyken ved Oslofjorden i 1863med ei Karen. De flyttet senere til nabokommunen Hurum. Det er derfor mest trolig at han kan ha kommet fra grensestrøket Bohus - Wärmland. Det er mulig at han var rallare av yrke.
Dersom det er noen som har noen informasjon som kan være av interesse er jeg meget takknemlig før alle bidrag, store som små.
Send gjerne svar til e-post.

2004-01-26, 06:43
Svar #1

Geir Dybvig

Jeg har fått nye opplysninger som kan fortelle at han skal ha kommet fra området i nærheten regionen Örje. Varpet er også nevnt i den samme sammenheng.
Håper dette kan være nyttige opplysninger.
Samtidig skylder jeg å oppgi min e-post adr.
gdybvig@mil.no
 
MVH Geir

2004-01-26, 10:24
Svar #2

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Örje ligger ved grensen til Værmland, så det er vel mest trulig at han kom derfrå.
 
Det beste er å først søke etter flere opplysninger i norske kjelder:
 
? Innflyttingslista i det norske sogn han flytta til - der står når han flytta dit frå Sverige. 
 
? Flytteattesten han hadde med frå Sverige - der står fødselsdag, hvilket sogn han kom frå, fødestedet (kanskje ble han født i et sogn, men flytta via et annet) og muligens også hvilken gard i sognet. 
 
? Kirkeboken ved vigselen - der fins navnet til faren hans.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna