ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 08 augusti, 2013  (läst 3219 gånger)

2012-11-25, 09:13
läst 3219 gånger

Utloggad Sten Tegfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-09-02, 08:45
    • Visa profil
Stort tack för det Svein-Henry! Hade kört helt fast.
Ha en trevlig söndag
Sten

2012-12-02, 09:09
Svar #1

Utloggad Gunvor Sjöberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-03-05, 09:07
    • Visa profil
Hej,
Jag har kört fast i mina forskningar efter min ffmf.  
Hans dotter, min ffm, Klara Katarina Lind f. 1848-10-09
föddes sist i syskonskaran i Borgvik. Övriga syskon är
födda i Rämmen.
Min ffmf, mästersmed Anders Lind är f. i Nyed, men jag kan inte hitta
honom i födelseboken. Från olika håll har jag fått till mig
2 olika födelseår 1803-07-25 eller 1807. Finns det någon som
känner till något om honom?
MVH  Gunvor

2012-12-02, 11:10
Svar #2

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2144
  • Senast inloggad: 2022-10-02, 09:27
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Jag gjorde en sökning på CD-skivan Smeder i Värmland och Dalsland.
Där anges Anders Andersson Lind vara född 1803-09-24 i Lindfors, Nyed.
Föräldrar Anders Elofsson och Ingeborg Hansdotter.

2012-12-02, 17:02
Svar #3

Utloggad Gunvor Sjöberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-03-05, 09:07
    • Visa profil
Tack Gunnar för hjälpen,
 
Hälsningar Gunvor

2012-12-16, 17:05
Svar #4

Utloggad Orvar Asplund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2020-06-18, 14:36
    • Visa profil
Hej
Jag har problem med en Christopher Andersson född 1807, han flyttar mellan 1828-1837 runt i Rämsberget, Rämmen (S). Enl hfl AI:7 sid 53 Rämmen (S) framgår att han flyttat till Holmsjöhöjden och där gift sig med Anna Magnusdotter. Med efter detta hittar jag inte varken Christopher eller Anna, kan någon hjälpa mig med vart de tagit vägen.
Mvh
Orvar

2012-12-16, 18:27
Svar #5

Utloggad Orvar Asplund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2020-06-18, 14:36
    • Visa profil
Hej igen
Jag hittade Christopher flytt, det var 1838 till Bosjöfallet, Rämmen (S)
 
Orvar

2013-01-23, 21:06
Svar #6

Utloggad Eva Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2022-08-14, 21:33
    • Visa profil
Hej!
Är det någon som känner till Lena Larsdotter född 1721 i Dalkarlssjön. Hon finns på Stjärnberget som änka, och har då sina barn där.
Nils Jansson född 1756 Stjärnberget, min ana, honom hittar jag på Torphöjden med familj.
Syster till Nils.
Lena Jansdotter född 1766 Stjärnberget och Lenas oäkta son Jonas född 1789 Stjärnberget. Jag tappar bort Lena Larsdotter och Lena Jansdotter plus hennes son Jonas mellan 1789-1800.
Jag hoppas att någon kan Hjälpa mig. Har läst igenom Stjärnbergstorpen och Stjärnfors kopparverk av Albert Palmqvist. Men jag har inte hittat någon ledtråd i det häftet. Albert Palmqvist ska tydligen vara släkt med våran släkt på något sätt. Jag har både Warg och Finne i släkten.
Med vänlig hälsning
Eva

2013-02-13, 21:26
Svar #7

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Linnerhöjden sent 1600-tal tidigt 1700-tal. Hur många Johan / Jan bodde det egentligen där vid den tidpunkten? I skogsfinska släknamn i Skandinavien hittar man då Johan Kemppainen eller Johan Bertilsson Kemppainen. Jag har även en Johan Johansson eller Jan Jansson som är född där 1685 och i dödsboken uppges det att hans pappa är Jan Persson och mamma heter Anna Jansdotter. Sen har jag en Annika Johansdotter f 1678 som i vigselboken uppges komma därifrån och hennes föräldrar uppges i dödsboken vara Jan Jansson och Annika Larsdotter. Johan Bertilsson skall visst ha en Anna Persdotter till fru. Eftersom dödsböckerna är från Äppelbo så kan ju några efternamn på Johan vara felaktiga, men vilka Johan / Jan fanns och vilka fanns inte?

2013-02-16, 11:16
Svar #8

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Det är nått som inte stämmer med Johan Bertilsson Kemppainen vid Linnerhöjden. Finns det verkligen ingen som vet något om detta? Det finns massor av olika uppgifter på internet och det vore ju bra om man kunde försöka korrigera det som inte stämmer. Det som nu gör mig lite skeptisk förutom mina tre förmodade Jan / Johan med olika fruar på samma plats är att om fadern var en Bertilsson, varför finns det då inte en enda Bertil i hela Linnerhöjden? Att Bertil nr 1 från Finland dessutom är en mycket mytomspunnen man där historien om honom berättats i generationer gör det ännu mer märkligt att namnet inte återkommer bland ättlingarna? I Johans dödsbok står det bara Johan Kämpian eller nått sånt, så där hittar jag inte heller Bertilsson. Gottlund nämner ingen Johan Bertilsson i sin dagbok heller och det är ju inte så många generationer från hans Christoffer till Per Bertilsson. Det är hans farfars farfar, så det är inte längre bort än i mannaminne. Jag har alltid vetat vad min farfars farfar har hetat, så det borde ju även Christoffer ha vetat, men Gottlund kan ju ha skrivit fel förstås. Om inte Annika hade haft ytterligare en egen sammansättning av föräldrar så hade jag helt enkelt bara ändrat det hela till Jan Persson och är det fel så får det väl komma fram efter hand.

2013-02-16, 13:01
Svar #9

Monica Fogelqvist

Hej Monika!
Då jag har ganska bra koll på den familjen, skall jag försöka svara dej så gott det går. Du säger att det florerar många olika versioner på nätet, och det är tyvärr sant; någon gör en gissning, lägger ut den på nätet och vips har den skrivits av och blivit till en sanning på tio nya hemsidor...Tröttsamt, men ett faktum.
Nåväl, denne Johan Bertilsson Kemppainen som vi talar om, kom till Linnerhöjden/Pullingtorp ca 1692 med sin familj och en annan finne med familj, Johan Rastainen. Detta enligt mantalslängden, som tidigare enbart tagit upp familjen Kropp på samma ställe.
Denne Johan Bertilsson (ca 1632-1713) var gift med Anna Persdotter (ca 1640-1732), och han kom med sin far Bertil Persson (ca 1600-1673) och mor Helga Knutsdotter till Kringsberget i Dalby någon gång på 1660-talet. (Älvdals hd 1711, ht) Ett ställe som upptagits av Per Hindriksson någon gång i början av 1650-talet. (mtl)  
Bertil Persson dör där någon gång före 1673, eftersom det skiftas arv efter honom i juni det året. (Älvdals hd 1673, st)
I Kringsberg bodde även under några år Johans bror Erik med familj, som sedan flyttar till Nordviggen i Norra Ny.
 
I maj 1681 får finnen Johan Bertilsson Kiämpe tingsbevis på att han bott i Kringsberg ca 20 år, och alltid ställt sig ärligen och väl. (Älvdals hd 1683, st)
 
1683 har han sålt torpet till Kristoffer Tomasson Havuinen, och flyttat vidare med sin familj. Han verkar ha bott några år hos sin bror Göran Bertilsson i Dalkarlsjön, vilket framgår av en tvist han hade med Lång Kristoffers sonson, Kristoffer, om en häst (Färnebo hd 1687, ht).  
Det är efter detta han dyker upp i Pullingtorp tillsammans med familjen Rastainen, som vistades i Basthöjden i Färnebo tidigare.
 
Johan Johansson som var född 1685, är son till Johan Bertilsson och Anna P. Johan J var gift med Margareta Johansdotter Muhoinen från Höksjön/Högsjön, Äppelbo.  
 
Johan Bertilsson Kemppainens barn var;  
Marit Johansdotter. Född 1667 Kringsberg, Södra Finnskoga (S).  
Peder Johansson. Född 1673 Kringsberg, Södra Finnskoga (S).  
Mats Johansson. Född beräknat 1674 Kringsberg, Södra Finnskoga (S). Död 1759-09-18 Pullingtorp, Linnerhöjden, Rämmen (S).  
Göran Johansson. Född 1675 Kringsberg, Södra Finnskoga (S).  
Annika Johansdotter. Född 1678 Kringsberg, Södra Finnskoga (S).  
Johan Johansson. Född 1685-05-01 Sundsjön, Gustav Adolf (S).  
Ellika Johansdotter.  
 
Sedan detta om att Bertil nr 1 från Finland dessutom är en mycket mytomspunnen man. Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om detta-hur vet vi att han var en mytomspunnen man? Kan det inte ha varit en annan Bertil Kemppainen? Till exempel någon av dem som kom från Norrhörken i Ljusnarsberg? Jag har under flera års tid försökt knyta ihop dessa Kemppainen-familjer, men inte lyckats. Även om det ser ut, säger SER UT!, som om det hade kunnat finnas en Per Bertilsson i Hörken, så finns det mej veterligen inga belägg för det!!
Men namnet Kemppainen var inte alls ett ovanligt namn, och vi har funnit flera skilda belägg på olika ställen, som vi tyvärr inte lyckats koppla ihop med varandra, vilket gör att åtminstone jag skulle vara väldigt försiktig med att rakt av säga att vår Bertil var den mytomspunne! Och att Gottlund skrev detta och kopplade samman Pullingtorp med vår Bertil, betyder egentligen inte att det skulle vara så. Han hade ju rätt i det mesta han skrev, men även solen har sina fläckar! Han hade ju till exempel helt fel om Pullingtorp; vår Bertil satte sannolikt aldrig sin fot i det torpet!
 
Hoppas att detta har rett ut en och annan fundering!
Mvh
Monica
 
(Meddelandet ändrat av monifog 2013-02-16 13:54)
 
(Meddelandet ändrat av monifog 2013-02-16 13:57)

2013-02-16, 20:08
Svar #10

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Hej  
 
Tack för den informationen, Monica. Hade Johan Rastainen någon fru och några barn?  
 
Det finns en mytomspunnen Bertil från Finland, men ingen kan ju riktigt veta vad som är sant och vad som bara är en skröna runt honom och inte heller kan man veta vilka Kemppainen han skulle vara anfader till. Enligt Gottlund så fick ju denna Bertil namnet kemppainen för att han var en kämpe och då skulle han ju vara den förste och därmed anfader till alla, vilket ju inte är så sannolikt om det finns flera släkter eller allt för många med det namnet.  
 
Igår hittade jag Ellika i Vigselboken och hon blev visst gift med en Karjalainen från Laggåsen.  
 
Monica, jag har lagt in en Kemppainenfråga under Gustav Adolf också. Kan du titta på den också och se om du känner till svaret? Vore kul att kunna knyta ihop hela påsen.  
 
Visst kan det finnar många felaktiga uppgifter på internet, men det finns det säkert hemma i släktforskares byrålådor också, men skillnaden är då att om man ser något fel på internet så kan man ju alltid påtala det för den som lagt ut uppgifterna. Internet ger ju enorma möjligheter till ett samarbete som inte funnits för tidigare släktforskare och slår vi alla våra kloka huvuden ihop så kan vi säkert göra nya upptäckter. Just forskningen om skogsfinnar är det extra fördelaktigt om många hjälps åt eftersom de är utspridda i så många socknar och rör sig mellan dessa i högre utsträckning än vad exempelvis mina svenska anfäder har gjort.

2013-02-21, 13:42
Svar #11

Utloggad Monica Tällberg-Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2022-06-23, 12:04
    • Visa profil
Hej
    Mina rötter är Denic Danielsson - Kruse f.16/12 1770 som bodde i Rämsberget Rämen , en liten undran till er med lokalkännedom - var ligger Rämsberget ? vi har ett Rämsberg i närheten av Andersviksberg Malung där min fars mormor kom ifrån -kan dom tagit med sig sitt R-berg ifrån Värmland ?
                   mvh Monica

2013-02-21, 17:11
Svar #12

Utloggad Lars Wahlmark

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 212
  • Senast inloggad: 2022-09-22, 12:03
    • Visa profil
Monica! Från CD:n svenska ortnamn  
Rämsberget
Rämmen (Filipstads kn, Värm län)
Naturnamn
Kartblad: 12ESV (RT 90: X=6661855, Y=1402585)
Ca 12,1 km NNV om Lesjöfors
VH/Lars

2013-02-22, 09:52
Svar #13

Utloggad Monica Tällberg-Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2022-06-23, 12:04
    • Visa profil
Tack Lars , nu har jag hittat det .Då blir det en resa till Hagfors till våren .Det ser ut som det var många från Kruse-släkten som bodde där enl.Hfl.1850-1900.
                              mvh Monica

2013-02-22, 19:38
Svar #14

Utloggad Lars Wahlmark

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 212
  • Senast inloggad: 2022-09-22, 12:03
    • Visa profil
Monica! har bara en kruse som är född 1960 ingift i min släkt H/Lars

2013-02-25, 22:27
Svar #15

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Har hittat två syskon vid Holmsjöhöjden där den ena är släkt med min farmor och den andra med min farfar och jag undrar om någon vet mer om deras bakgrund. Det är Margareta Olofsdotter född 1729-05-31 och Olof Olofsson född 1733-02-27. Föräldrarna heter Olof Olofsson och Annika Mårtensdotter. På Margareta var det lite svårt att se om det stod Holmsjön eller Holmsjöhöjden. Nån som känner till Olof Olofsson och Annika Mårtensdotters bakgrund?

2013-02-25, 22:47
Svar #16

Monica Fogelqvist

Hej igen Monika!
Olof Olofsson (1694-1771) var född i Näsrämmen som son till Olof Månsson (1640-1731) och Maria Jonsdotter (1653-1728). Olof Månsson var son till Store Måns Töresson (död för 1694) i Rämmen och Kerstin Jönsdotter, dotter till Jöns Bengtsson i Näsrämmen.
Annika Mårtensdotter var från Flåsjön i Ekshärad, och paret gifte sig där 1719. Om henne vet jag inte så mycket mer än så, tyvärr...
 Mvh
Monica

2013-02-26, 19:04
Svar #17

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Hej
Tack så hemskt mycket Monica. Nu har jag lite mer att leta efter. En hypotes är att Mårten Eriksson Montoinen skulle kunna vara far till Annika, eller? Han var bosatt vid Flåsjön vid slutet av 1600- talet. Undrar om Store Måns har finsk bakgrund?
 
Monika

2013-02-26, 20:14
Svar #18

Monica Fogelqvist

Hej!
Nja, jag har nog varit inne på att Mårten Måndag kanske skulle varit hennes far, men eftersom hon verkar ha bott kvar i Flåsjön, så stämmer det inte riktigt. Jag har belagt honom i Flåsjön under 1677-78, men sedan kan jag inte se honom där längre. Kanske var han död. Möjligen skulle hon kunna varit en sondotter till Mårten Eriksson, eftersom de andra av hans barn var födda runt 1650-talet, och Annika ju bör ha varit född någon gång på 1690-talet.
Jag tror inte att Store Måns var finne. Om så skulle varit fallet, var han nog en av dem som kom tidigt till finntrakterna i nordöstra Västergötland, för jag skulle tro att han kom därifrån. Han var skomakare, och fanns under 1648-49 i Filipstad, men dessförinnan hade han faktiskt gått på Dalskogen.
 /Monica

2013-03-14, 21:29
Svar #19

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Hej
 
Karin Kristoffersdotter som gifte sig 1731 med Per Mårtensson i Skärfjället kom från Linnerhöjden. Nån som vet om Kristoffer Olofsson var far till henne och om hon då var av släkten Korppinen?
 
Har hittat att Daniel Danielsson från Näsrämmen 1731 gifte sig med Marit Larsdotter från Vålberget. Har påbörjat en kartläggning av Vålberget och där finns en massa Larsbarn. Nån som vet vilken Lars som bodde där? är det någon son till Mats eller Olof Andersson Kemppainen eller är det nån dotter till dom som gift sig med en Lars?
 
Monika Öhrn

2013-04-28, 10:35
Svar #20

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
Nån som vet nått om Sven Svensson vid Rämsberget, dvs han som dog 1763 och beräknas vara född 1677? Vid giftemålet med Kerstin Arvidsdotter framkommer det, om inte jag läser helt fel, att han är från Älgsjön. Visst ser ni samma sak? Gåsborn C1 s 497. Jag har hittat en barnaskara från Älgsjön där en av barnen heter Sven Svensson och föräldrarna skulle då vara Sven Matsson och Maria Jönsdotter. Dottern/ systern Maria Svensdotter ska ha gift sig med Christoffer Siegridsson från Djuprämmen. Hur många var bosatta vid Älgsjön vid det tidpunkten?  
 
Det finns en tydlig koppling mellan Älgsjön och Rämsberget kan man läsa i bland annat Albert palmqvist bok om Rämsberget. Har dock inte hittat någon säker källa som kopplar min Sven Svensson till Sven och Marias barn. Nån som känner till någon säker källa? Någon har uppenbarligen hittat nått då det finns uppgifter utan källhänvisning gällande detta.

2013-04-28, 10:55
Svar #21

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2022-09-13, 14:19
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Sven Svensson flyttade omkring 1720 från Älgsjön till Rämmen, enligt Färnebo AI:1:138

2013-04-28, 11:04
Svar #22

Utloggad Monika Öhrn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 13:09
    • Visa profil
TAck för den informationen! Jag som letat på så många konstiga ställen och så fanns det så tydligt där!

2013-08-04, 14:01
Svar #23

Utloggad Kenneth Holgersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2022-09-28, 15:06
    • Visa profil
Näsrämmen
 
1750-01-20 gifter sig bergsmannen Olof Olofsson från Näsrämmen i Kroppa med Christina Andersdotter
de får barnen Olof, Lisa, Annica,Lisa,Anders och Peter
efter 1765 hittar jag dem inte.
Antar att hon är en dotter till Skomakaren Anders Svensson på Hornkullen i Kroppa, f 1723,Men vem är hans föräldrar?
vänl.
Kenneth

2013-08-04, 14:19
Svar #24

Monica Fogelqvist

Hej Kenneth!
Har du någon aning om när denne Olof skall ha varit född? Har flera Olof Olofssöner i Rämmen, men jag antar att den mest trolige är son till Olof Olofsson (1689- död före 1744) och Elisabet Matsdotter (1696-1772), eftersom Olofs och Kristinas första dotter kallades Lisa.
Olof Olofsson var född 1723-03-09 i Näsrämmen.
1750 är lite i senaste laget för mej, annars är trakten rätt...
Hälsningar
Monica
 
(Meddelandet ändrat av monifog 2013-08-04 19:09)

2013-08-04, 16:12
Svar #25

Utloggad Kenneth Holgersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2022-09-28, 15:06
    • Visa profil
Hej Monica
har ingen aning.
men 1:a sonen olof har följande dopvittnen  
Per Olsson ib. dr.Olof Persson Gåsborn.
hu. Annica Jansdotter Näsrämmen
pig. Kajsa Olsdotter Gåsborn.
Lisas:
Hans Jacobsson i Gåsborn
Måns Olsson i Gåsborn
hu. Annica Andersdotter i Rämmen
pig.Kerstin Olsdotter i Rämmen.
 
Olof har även varit dopvittne hos Per.
 
Kenneth

2013-08-04, 19:19
Svar #26

Monica Fogelqvist

Hej!
Jag tänkte fel tidigare! Tog för givet att familjen bosatte sig i Hornkullen, eftersom det är ett område jag förknippar med dej! ;-)
Men nu när du skriver dopvittnen, så kan jag ju säga att Olof Olofsson och Elisabet Matsdotter hade både en Per, en Kerstin och en Katarina (Kajsa) i sin barnaskara. Så så långt stämmer det. Dopvittnet Måns Olofsson var förmodligen son till Olof Olofsson och Annika Mårtensdotter i Holmsjön, Rämmen. Även Måns hade en bror Olof Olofsson, men han var född 1733 så det är nog lite i yngsta laget att gifta sig 1750...
Men som sagt, efter 1750 är jag ute lite på hal is när det gäller kartläggning av familjerna, så du får kolla upp detta. Har du letat efter familjen i Säfsnäs efter 1765? Många hamnade ju där på bruket.
Mvh
Monica

2013-08-08, 09:24
Svar #27

Utloggad Hans Lager

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2013-08-17, 13:02
    • Visa profil
Hej!
Jag söker föräldrarna till Mat()t)s Mat(t)sson f. 10/12 1784 i Rämmen. Mats var gift med Stina Kajsa Lilj(e)man f. 25/10 1792 i Rämmen. Prästerna har varierat stavningen på makarnas efternamn. De flyttade till Tallåsen i Liljendal, Rämmen försl. 1813.
Jag har sökt i Gåsborns och Rämmens kyrkoböcker utan att hitta noteringar om Mats födelse eller föräldrar.
Makarna förekommer som startpersoner i flera släktutredningar i Ancestry. Det verkar som om fler än jag misslyckats med att hitta Mats föräldrar.
Nu står min förhoppning om att det trots allt finns någon som känner till deras namn.
Med vänlig hälsning
Hans

2013-08-08, 12:25
Svar #28

Utloggad Orvar Asplund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2020-06-18, 14:36
    • Visa profil
Hej Hans
Kan det vara den Matts som finns i Norra Råda C:2 sid 151?
När jag tittat i hel för Rämmen 1813' står det Gustavfors som födelseort för en Matts Mattson född 1784-12-10
Kolla där
Mvh
Orvar

2013-08-08, 14:18
Svar #29

Utloggad Orvar Asplund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2020-06-18, 14:36
    • Visa profil
Hej igen Hans
Den Matts som jag anger vara född i Gustavsfors finns i hfl AI:3 för Rämmen på sid 90, den som du hänvisar till finns ju på sid 101 i samma hfl , det behöver ju inte vara samma. Men är kanske värt att kolla vidare på
 
Orvar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser





Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna