ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-04-21  (läst 1791 gånger)

2001-07-18, 23:00
läst 1791 gånger

therese carlsson

hejsan Lars!
Jag var inne och såg att du sökte uppgifter om en Pär Nilsson från Galtskär, jag har i min släkt en Maria Nilsdotter från Galtskär, fast hon är född 1816, men på henne har jag föräldrarna Nils Larsson och Lisa Larsdotter  
 
Therese Carlsson

2001-08-28, 17:04
Svar #1

Utloggad Torbjörn Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 103
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
Jag och min flickvän håller på med att utforska henes mormors anor, av vilka en del levde i Lungsund. Några av dem har vi s.a.s. tappat bort; de finns med i husförhörslängden som vuxna, med födelseår angivna. Ingen antydan finns om att de ej var födda i Lungsund, men de finns ej med i Lungsunds födelsebok vare sig de år som husförhörslängden anger som deras födelseår, eller ett antal år före eller efter dessa år. Det gäller följande fyra personer:  
1. ANDERS HINDERSSON, f. 1722? Gift med  
2. MARIT HÅKANSDOTTER, f. 1719?  
De bodde i Tjärn, Lungsund, och hade en son som hette Jan eller Jean Andersson, som föddes  
1748 11/1 i Tjärn.  
3. GUSTAF HANSSON, skomakare, f. 1732?, gift med Maria Olsdotter, 1744 30/4 i Gräs, Lungsund. Hennes föräldrar hette Olof Jansson (eller Jeansson) och Maria Jansdotter.  
Gustaf och Maria hade en dotter som hette Maria Gustafsdotter, f. 1764 12/8, gift med
4. NILS LARSSON, f. i oktober 1755?, d. 28/8 1834. Nils larsson och Maria Gustafsdotter hade en dotter som hette Lisa Nilsdotter, f. i Gräs, Lungsund, 8/5 1800. Hon var gift med Jonas Jansson, f. 3/1 1792 i Brunnsbo, Lungsund.
 
Är det någon som vet något om dessa personer och deras anor? Tack för ordet.

2001-08-28, 18:32
Svar #2

Lars Andersson (Lasse)

Hej Torbjörn!
Ett bra tips,gå in på Stefan Björns sida
http://w1.481.telia.com/~u48104427/lungsund/lung.html
Jag hoppas att det blev rätt!Där finns födda,vigda och döda från 1680-1750
Hälsningar Lasse

2001-08-29, 10:31
Svar #3

Bengt Svensson

Hej Torbjörn
Gå in på www.ancestry.com och sök på Jean Andersson så får du uppgifter om Jean och hans förfäder och ättlingar till hans syskon, framforskade av Gail Blomberg USA, du kan även ladda ner en Gedcom-fil med ca: 10 000 personer, om upppgifterna är rätt eller inte kan jag inte svara på men kan den vara till god hjälp i ditt forskade,
Mvh
Bengt Svensson

2001-09-06, 21:32
Svar #4

Utloggad Kenneth Holgersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 595
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 14:02
    • Visa profil
Hej
Har fått problem med en min ffmf Olof Eriksson född 1828-12-12.Enligt husförhör i Ånsta - Längbro.A1:22B.
 
Där man kan finna honom med Hustru Carolina Magnidotter född 1835-08-05 i Bjurtjärn.  
 
De gifte sig, troligtvis i Lemås el Lennäs.
Tyvärr kan man tolka orterna på båda sätt,men den enda Olof som är född där,Lennäs, har rätt år, men fel månad och datum.
 
Eftersom hans fru kom från Bjurtjärn, finns misstanken hos mej att han kan vara från Lemås.
är det någon som vet?
MVH
Kenneth

2001-09-07, 15:09
Svar #5

Anna-Lisa Göransson

Kenneth Holgersson.
Du kan väl göra ett försök med Karlskoga. Där finns ett Lämås. Bjurtjärn tillhörde Karlskoga Härad tidigare.  
Anna-Lisa

2001-09-07, 16:44
Svar #6

Marianne Fröding (Ruth)

Hej!
Det finns Lämås/Lämmås i Ölme socken också!!
MVH/Marianne

2001-09-17, 21:28
Svar #7

Ingegerd Ivarsson

Hej  
 
Finns det någon Hembygdsförening i Lungsund, och till vem kan man i så fall skriva för att få ytterligare upplysningar om denna församling?

2001-09-18, 16:50
Svar #8

Utloggad Peter Borg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1024
  • Senast inloggad: 2018-12-15, 12:53
    • Visa profil
Hej!
Kontakta Kennet Bergqvist i Lungsund. Jag tror att han fortfarande är ordförande i Lungsunds hembygdsförening. Har själv varit aktiv i den föreningen när jag bodde i Lungsunds församling, så jag har en hel del material kvar.
Kennets tel. 0550-70292.
 
MvH
Peter Borg

2001-10-01, 08:22
Svar #9

Utloggad Stefan Björn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 15:28
    • Visa profil
    • www.bondetorp.se/lungsund
Annika Johansdotter f 1715 i Ängtorp, gift med Sebastian Henriksson
 
Har nyligen svarat på en privat fråga från Lars Bast, men jag tror svaret (och frågan nedan) kan vara av intresse för fler Lungsundsforskare. Den kompletterar även min lilla artikel i kommande Släkthistoriskt Forum.
 
--------------------------------------------------
-- Original Message -- From: BAST LARS Subject: släktforskning
 
Hej!
Jag heter Lars Bast. Jag fick syn på Ditt inlägg i anbytarforum. Jag är släkt i rakt nedstigande led till Sebastian Henriksson och hans hustru Annicka. Där anger Du att hon är född 1715. Jag vill hänvisa till C:2 födde 1719 Annicka Jansdotter. Inte några föräldrar angivna. Vidare i hfl i fortsättningen står Sebastians hustru Annicka född 1719. Enligt C:4 Lungsund 1783 under döde står änkan Annicka Johansdotter avliden av rödsot den 26 oktober, 64 år. Det stämmer med 1719. Jan Sebastianssons barn Johan och Nils dör samma år i september i rödsot. Kan Du verifiera hennes föräldrar och födelsedatum? Jag skulle vara tacksam att få reda på hennes föräldrar.
Hälsning Lars.
--------------------------------------------------
 
Tack för ditt brev om Annika Johansdotter. Det är alltid intressant med en diskussion om tveksamma fall.
 
Lungsund är en ganska knepig socken att forska i av en del olika skäl, men bl.a. för att uppgifterna i husförhörslängderna oftast är felaktiga vad gäller angivet födelseår. Tyvärr verkar det också som om prästerna använder dessa felaktiga födelseår för att räkna ut de dödas ålder. Det innebär att även uppgifterna i begravningsboken blir felaktiga.
 
För att hitta rätt när det gäller Annika måste man nog väga in betydligt fler fakta. Så här har jag resonerat:
 
Sebastian Henriksson och Annika Johansdotter gifte sig den 4 november 1733 i Lungsund.
Annika är då piga och inte gift förut samt gravid i 6:e månaden, så hon är nog 18 - 30 år gammal (f 1703 - 1715), knappast 13 år (f 1719) när hon blev med barn.
Hon anges vara från Bjurbäcken. Frågan är då vilka orter som brukar kallas Bjurbäcken. Vad jag vet är det bl.a. Bjurbäcken (förstås), men även Holmen, Kärret och Ängtorp kallas ofta för just Bjurbäcken. De platserna ligger mycket nära Bjurbäckens bruk. För att krångla till det hela finns det även ett Kärret i andra änden av socknen, men det kallas förstås aldrig för Bjurbäcken.
 
Finns det då någon Annika Johansdotter, född 1708 - 1715 i Bjurbäcken, Holmen, Kärret (vid Bjurbäcken) eller Ängtorp? Ja;
 
Annika född den 14 oktober 1714 i Bjurbäckens bruk. Föräldrar: hammarsmeden Johan Nilsson Holm & Maria Matsdotter
 
och
 
Annika född den 5 november 1715 i Ängtorp. Föräldrar: Johan Nilsson & Annika Bryngelsdotter.
 
Eftersom Annika Johansdotter Holm gifte sig med med Samuel Nilsson Elg i juni 1730, bör det vara Annika Johansdotter f 1715. Finns det fler uppgifter som stödjer denna teori? Ja!
 
Namnet Bryngel är inte särskilt vanligt i Lungsund, men Sebastian och Annika döpte sin andre son till Bryngel. Den förste döptes till Henrik (efter Sebastians far), så den andre döptes nog efter Annikas far - och som hette Bryngel Larsson om jag har rätt.
 
Var bosatte sig Sebastian och Annika Johansdotter? Jo, i Ängtorp, där Johan Nilsson & Annika Bryngelsdotter bor (=Annika Johansdotters föräldrar enligt min terori).
 
Det går nog att hitta fler indicier, bl.a. genom att kolla faddrarna till Sebastian & Annikas barn (flera av dem är nära släkt till Annika Bryngelsdotter i Ängtorp).
 
För att placera in en annan Annika Johansdotter som hustru till Sebastian Henriksson, krävs säkra bevis. En Annika Johansdotter f 1719 utan angivna föräldrar är möjlig, men inte trolig. Jag kan heller inte hitta den posten i födelseboken för 1719. Kan du ange vilket barn som döptes före och efter, så kan jag kolla igen. Uppgifterna i husförhörslängden och begravningsboken kan, som jag nämnt förut, tyvärr inte användas som säkra bevis i Lungsund.
 
Vänliga hälsningar
 
Stefan Björn, Nybro

2001-10-24, 13:03
Svar #10

Gunilla Axelson

Hej alla Lungsundsforskare.
 
Jag har problem med min anfader Karl Johansson som enl. HFL för Lungsund år 1776 ska vara född i Trehörningen år 1731. Jag kan inte hitta honom i födelseboken. Är det någon annan som har stött på honom? Jag har även tittat under angränsande år. Han var gift med Stina Hallorsdotter från Varnum och de var bosatta i Trehörningen.
 
Tacksam för all hjälp som kan leda mig i rätt riktning.
 
Hälsningar
Gunilla Axelson

2001-10-24, 14:54
Svar #11

Utloggad Stefan Björn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 15:28
    • Visa profil
    • www.bondetorp.se/lungsund
Trehörningen
 
Hej Gunilla!
 
Under 1730-talet bodde Håkan Eriksson med sin familj i Trehörningen i Lungsund sn. Något spår av någon Johan på den platsen har jag inte, så en Karl Johansson, född 1731 i Trehörningen har jag lite svårt att tro på.
 
Fanns det ett Trehörningen även i Varnum sn? Någon som vet?
 
Stefan Björn, Nybro

2001-10-24, 15:08
Svar #12

Gunilla Axelson

Tack Stefan
 
Detta kan ju vara ett spår, jag har, gällande andra anfäder, upptäckt att prästen skrivit fel efternamn i HFL. Det kan ju vara något liknande här. Jag spårar vidare...
 
Gunilla

2001-10-24, 18:30
Svar #13

Carin Widén

Gunilla
 
Jag har en anteckning, mycket vag sådan, om en Karl Johansson som var gift med Stina Hallorsdotter från Eskilstorp, Varnum, och bosatta i Trehörningen, Lungsund. De gifte sig 1771 27/10 och jag antecknat att Karl skulle vara född i Sjötorp, Lungsund. Dessutom hade jag födelseåret till 1751, men det kan mycket väl vara en felläsning. Det verkar ju vara lite för tidigt att gifta sig vid 20 års ålder. Du kan väl kolla om det finns ett Sjötorp i Lungsund.
Carin

2001-10-24, 20:35
Svar #14

Gunilla Axelson

Hej Carin
 
Jodå, det finns ett Sjötorp i Lungsund. Ett mycket intressant spår. Det födelseåret du har  kan ju i och för sig stämma. Jag skulle nog kunna läsa fel på en 3:a och en 5:a om stilen är lite snirklig. Jag får nog ta och besöka arkiv centrum i Karlstad så fort som möjligt och följa detta spår.
Tack så mycket
Gunilla

2001-10-24, 21:18
Svar #15

Utloggad Stefan Björn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 15:28
    • Visa profil
    • www.bondetorp.se/lungsund
Karl Johansson i Trehörningen
 
Hej Gunilla & Carin!
 
I Sjötorp, Lungsund sn bodde runt 1750 masmästaren Johan Mårtensson och hans fru Ingeborg Karlsdotter. De gifte sig 28 september 1746 och hade bl.a. barnen Stina (9.8 1747), Johan (6.3 1750) och Karl (11.8 1752). Jag har inte kollat senare. Du kan alltså ha rätt Carin - om det är denna Karl Johansson som sedan gifter sig och flyttar till Trehörningen. I så fall var han 19 år när han gifte sig. Det kan han väl ha varit - speciellt om Stina var med barn. När fick de sitt första barn?
 
Stefan Björn, Nybro

2001-10-24, 21:31
Svar #16

Gunilla Axelson

Hej igen
Det enda barnet jag har antecknat är min anmoder
Kajsa född 1776. Om Karls födelsedata stämmer så var han enl. mina anteckningar, om Stina, 16 år yngre än henne. Det kanske inte var så ovanligt?
 
Gunilla

2001-12-27, 20:54
Svar #17

Marianne Johansson

Känner någon till leden bakåt på bergsmannen
Nils Jonsson (född ca 1685, död 1757) och hans hustru Katarina Olofsdotter (född ca 1691, död 1742)? De gifte sig i Kroppa 1710 Bergsmanssonen Nils Jonsson, Skälstabacken och pigan Katarina Olofsdotter i Gammelkroppa. Deras dotter Annika från Norra Skälstabacken gifte sig 1732 med byggmästare Johan Jonsson i Mossviken.
 
Min e-mail-adress är: johansson@telefonica.net
 
MVH
Marianne Johansson

2002-01-20, 12:20
Svar #18

Ingvar Dahl

Hej Marianne! I brist på de uppgifter du söker, vill jag fråga dej om ett möjligt barn till Nils Jonsson/Katarina Olofsdotter. Dottern Annika gifte sig ju och blev byggmästarfru. Hon avled emellertid och Jon Jonsson gifte om sej 1745 med Annika Larsdotter Zetterman från Filipstad. Omkring 1758 avled så Jon Jonsson och Annika Zetterman gifte om sig 1759 med en Nils Nilsson född omkring 1725. Vid vigseln uppges denne NN komma från Norra Skälstabacken. Jag har därför en misstanke om att han är son till Nils Jonsson och Katarina Olofsdotter. Jag har inte kunnat hitta NN i någon födelse/dop-notis, men uppenbarligen är dessa ganska ofullständiga vid mitten av 1720-talet. Har du någon kommentar till min teori om att Nils N var son till Nils J?
/mvh Ingvar

2002-02-28, 14:14
Svar #19

Lars Andersson (Lasse)

Hej!
Är det någon som har uppgifter och anor till Magnus Pettersson f,1817-03-13 i Lungsund,vet ej var där.Han gifte sig med Anna Catharina Verelius f,1831-06-11 vid Högfors ägor i Karlskoga.Dom bodde i Tavlan Källmo,Karlskoga,där åtminstånde 3barn är födda.
Tacksam för alla svar.
Hälsningar Lasse

2002-03-04, 17:44
Svar #20

Lars Andersson (Lasse)

Hej!
Jag har fått mer information av Kjell Nordqvist Karlskoga Hembygdsförening om ovanstående.
Magnus far: Peter Åvall f,1788-05-19 i Trehörningen,Nr.11 Hytte Rote (vad är det)
Magnus mor:Anna Mattsdotter f,1791 Allt enl.kopia på A1:13 Lungsund.
Tacksam för alla svar jag kan få!
Hälsningar Lasse

2002-03-05, 18:37
Svar #21

Carin Widén

Lars
Petter Åvall f 1788-05-19 i Åsjöhyttan? Bjurtjärn är son till Olof Persson Sör f 1748-10-04 i Stensviken, Bjurtjärn, gift 1772-03-08 med Lena Henriksdotter f 1748 Bjurtjärn. Varför Petter kallar sig för Åvall vet jag inte, men det kan Du säkert kolla upp. Olof Persson Sörs far är Per Nilsson f 1707-04-06 i Dalbäcken, Bjurtjärn död 1767-03-20, levde som bergsman i Stensviken,gift 1733-07-01 med Brita Olofsdotter f 1709-09-16 i Bjurtjärn, död 1762-04-10 i Stensviken.  
Lena Henrikssons föräldrar är Henriksson gift med Kerstin Eliasdotter f 1711-11-18 i Åsjöhyttan, Bjurtjärn.
Magnus Petterssons f 1817-03-13i Lungsund mor var Anna Matsdotter f ca 1791 i Bjurtjärn, Fernbotten?, dotter till Mats Persson f 1747-01-30 i Fernbotten, Bjurtjärn, död 1809-03-29 i Fernbotten, bergsman, rotmästare, hyttfogde gift 1776-09-29 med Maria Persdotter f 1756-08-03 i Väsby, Bjurtjärn, död 1823-01-30 i Fernbotten.
Hälsningar
Carin

2002-03-06, 10:30
Svar #22

Lars Andersson (Lasse)

Hej Carin!
Ett stort tack för ditt svar,jag trodde inte att jag skulle komma längre på grund av namnet Åvall!
Jag hade fel information om hans födelseort!När det gäller Magnus Pettersson hade jag också fel tydligen.Jag har fått en papperskopia av en del av C:6 Bjurtjärn sid 11 53019 1/5 det är skrivet högst upp på sidan,troligen av den som har gjort kopian.Där står det 1817 mars 13 Dalbeckshagen Petter Åvall Anna Mattsd.26 Magnus. Och bredvid står det,Gustaf Mattsson och dess hustru Anna Jönsdotter/Jonsdotter uti Fernbotten.
Är någon av dom personerna du svarad om,släktingar till dig?
Tack än en gång!
Hälsningar Lasse

2002-03-24, 00:24
Svar #23

Utloggad Lars-Göran Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2014-09-10, 23:16
    • Visa profil
    • www.nollfemfyra.com/erik
Hej Lungsundsforskare!
 
Min farmors far Karl Fredrik Eriksson gifte sig 1878-03-10 med Stina Maja Nilsdotter född 1856-03-10 i Lungsund. De bosatte sig i Ängebäckstorp, Nyed. Efter bara 3 månaders äktenskap dör Stina Maja i feber 1878-07-13.
 
Finns det någon som känner till Stina Majas ursprung?
 
Lars-Göran Jansson
Karlstad

2002-03-30, 11:33
Svar #24

Margaretha Karlsson

Hej Lars-Göran!
 
Har tittat i födelseboken för Lungsund.Där finns en Sara Maria född 1856-03-10.  
Föräldrar:Mjölnaren Nils Pettersson och Stina Ersdotter vid Bjurbäcken.
 
Margaretha Karlsson

2002-04-07, 06:41
Svar #25

Gene Box

I'm looking for information on Nils Olofsson Box married to Marit Persdotter 1704-11-1. Also Olof Nilsson Box b. 1716 married to Stina Olovsdotter.
 Thanks Gene Box

2002-04-08, 23:16
Svar #26

Utloggad Lars-Göran Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2014-09-10, 23:16
    • Visa profil
    • www.nollfemfyra.com/erik
Tack Margareta!
 
Det är min Sara Maria, du hittade.
 
Mvh
Lars-Göran

2002-04-12, 07:41
Svar #27

Utloggad Stefan Björn

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 15:28
    • Visa profil
    • www.bondetorp.se/lungsund
Box family
 
Hallo Eugene!
 
I have the following information about Nils Olofsson Box, living in Lungsund parish:
 
Nils Olofsson Box. Born about 1675 [Stefan Björn].  
Biography  
When he married in Lungsund parish 1704, it was noted that he was a young man (dräng) living in Silkestad, Väse parish. After the marriage he moved to his wifes home, Björnfallet in Lungsund parish. Year of birth is estimated from that he was approximately 29 years old when he married 1704.  
Married 1 November 1704 in Lungsund (Värm) [Lungsund C:1] to  
Marit Persdotter. Born about 1679 in Björnfallet, Lungsund (Värm) [Stefan Björn]. Father: Per Olofsson. Born 1643 [åu db]. Burried 81 years old 15 March 1724 in Björnfallet, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2].
 
Children:
 
Jon Nilsson Box. Born 15 January 1705 in Björnfallet, Lungsund (Värm) [Lungsund C:1]. Baptism witnesses: Hertsen Olofsson in Kungsskogens bruk, Lungsund (Värm). drängen Jöns Nilsson in Tranmyren, Lungsund (Värm). madam Katarina Edberg in Olstorp, Lungsund (Värm). pigan Ingegerd Björnsdotter in Kvarnfallet, Lungsund (Värm). Burried 12 years old 22 December 1717 in Grytingsbron, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2]. Burried as Nils Box 12-years old son” in Grytingsbron.  
 
Karin Nilsdotter Box. Born 1708 in Gräsbäcken, Lungsund (Värm) [Lungsund C:1]. Baptism witnesses: masmästaren in Kungsskogens bruk, Lungsund (Värm). bergsman Nils Sonesson in Näverviken, Lungsund (Värm). drängen Olof Persson in Björnfallet, Lungsund (Värm). hustru Karin in Kungsskogens bruk, Lungsund (Värm). hustru Karin Nilsdotter in Ackkärrstorp, Lungsund (Värm). pigan Karin Nilsdotter in Gräsbäcken, Lungsund (Värm).
Kerstin Nilsdotter Box. Born 30 September 1710 in Gräsbäcken, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2]. Baptism witnesses: Pål Jakobsson in Kvarnfallet, Lungsund (Värm).  Erik Månsson in Gäddetjärn (Svaltjärn), Lungsund (Värm). drängen Olof Persson in Björnfallet, Lungsund (Värm). madam Katarina Edberg in Olstorp, Lungsund (Värm). hustru Ingegerd Björnsdotter in Kvarnfallet, Lungsund (Värm). pigan Maria Andersdotter in Stora Älgsjön, Lungsund (Värm). pigan Elsa Johansdotter in Ackkärrstorp, Lungsund (Värm) (her Christian name is not 100% sure).  
 
Nils Nilsson Box. Born 8 July 1712 in Gräsbäcken, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2]. Baptism witnesses: Pål Jakobsson in Kvarnfallet, Lungsund (Värm).  Erik Månsson in Gäddetjärn (Svaltjärn), Lungsund (Värm). drängen Olof Persson in Björnfallet, Lungsund (Värm). hustru Karin Andersdotter in Kungsskogens bruk, Lungsund (Värm). hustru Elin Nilsdotter in Gräsbäcken, Lungsund (Värm). pigan Maria Hertsensdotter in Björnfallet, Lungsund (Värm). pigan Maria Pålsdotter in Kvarnfallet, Lungsund (Värm).  
 
Peter Nilsson Box. Born 21 June 1715 in Grytingsbron, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2]. Baptism witnesses: Per Persson in Björnbotten, Lungsund (Värm).  Henrik Petersson in Blomsterhult, Lungsund (Värm). hustru Kerstin Persdotter in Björnbotten, Lungsund (Värm). hustru Fransved Antonisdotter in Blomsterhult, Lungsund (Värm).  
 
NN Box. Born 16 May 1717 in Grytingsbron, Lungsund (Värm) [Lungsund C:2]. No Christian name or baptism witnesses was mentioned. (This child might be Olof Nilsson Box, later living in Gammelkroppa).

2002-04-15, 21:14
Svar #28

Gene Box

Thanks so very much Stephan, I wish there was some way I could be sure the NN Box was Olof.
    Gene

2002-04-21, 17:31
Svar #29

Gene Box

My grandfather married Carolina Berquist b. 7 Dec 1856 Lillefors Bruk, Lungsund. She emigrated with her father in 1869. He was Johan Berquist b. 9 Dec 1819 , Norra Råda. Thank you, Gene

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna