ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johanna Kristina Niklasdotter, Inland Södre  (läst 420 gånger)

2000-01-13, 20:30
läst 420 gånger

Utloggad Eva Hermansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag söker efter födelseorten på min mormors mormor Johanna Kristina Niklasdotter född 22 dec 1822. Arbetade som piga på Helltorp i Ytterby(Bohuslän Inland Södre) på 1840-talet, gifte sig med Åke Hans Olofsson född 26 aug 1818, död 25 dec 1857, omgift 1859 med Johannes Andersson född 10 jan 1810.

2000-01-13, 22:26
Svar #1

Utloggad Bertil Magnusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2019-03-21, 03:16
    • Visa profil
    • www.glimten.net
Hej Eva
 
Har just sagt adjö till en släkting till dig. Han heter Jan Thorbjörnsson och bor i Partille men arbetar för Lerum kommun.
 
Har i kväll suttit flera timmar vid datorn tillsammans med Jan och sökt bland annat samma Johanna Kristina som du anger ovan. Tyvärr utan resultat. Nu kan ni ju dock förena era ansträngningar.
 
Jan har även rötter till Partille och det var det som förde oss samman.
 
Hälsningar
 
Bertil Magnusson -GLIMTEN

2000-01-13, 23:48
Svar #2

Utloggad Bertil Magnusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2019-03-21, 03:16
    • Visa profil
    • www.glimten.net
Hej igen Eva! Tyvärr måste jag erkänna att jag var ganska trött i kväll efter ett lång besök och dessförinnan ett rätt så långt telefonsamtal. En anteckning från det senare låg kvar på skrivbordet men uppgifterna trodde jag var från besökaren, Jan Thorbjörnsson.  
 
Intelligenta personer kan nog räkna ut vem som ringde mig strax före besöket.  
 
Tråkigt nog var det falsk serendipity den här gången så du får tyvärr leta vidare alldeles ensam.  
 
Nog saknar man raderfunktionen vid ett sådant här tillfälle.
 
Med vänlig hälsning
 
Bertil

2000-01-14, 19:33
Svar #3

Utloggad Eva Hermansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag förstår att man kan bli trött av alla dessa namn och årtal. Tack i alla fall!
Efter idogt letande på landsarkivet idag hittade jag födelseorten, Torsby, men nu är kruxet att jag ej kan utläsa hennes föräldrars namn.

2000-01-14, 19:57
Svar #4

Utloggad Eva Hermansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Förstår att det kan bli tröttsamt med alla dessa namn och årtal. Tack i alla fall!
Jag har idag efter idogt arbete på landsarkivet hittat hennes födelseort, det är Torsby, men jag kan inte utläsa hennes föräldrars namn. Kanske är det någon som vet något.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna