ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vallentuna  (läst 369 gånger)

1999-06-21, 18:59
läst 369 gånger

Eva Jarl

Hej, söker min mans mormors mor Josefina Augusta
Lindholm född i Vallentuna 1838-08-05. Skulle
vilja veta vilka föräldrarna är osv. Har tittat
i Vallentuna, även på olika år men inte hittat
henne.

1999-06-22, 08:54
Svar #1

Veronika Berglund

Hej Eva,
 
har du provat att spåra henne via hfl bakåt i tiden från den punkt där du fann henne?
Jag har haft ett flertal förfäder som uppgivits vara födda på en plats men i själva verket fötts någon annan stans (grannsocken eller helt annan plats), i vissa fall har de sedan i mycket späd ålder flyttat till den socken som sedan angivits i senare hfl men i andra fall har jag inte hittat orsaken till felet (det ger en hel del extra detektivarbete iallafall)
 
Hittills har jag hittat 4 fall av fel födelsesocken.
 
Ett tips om hon får många barn är att kolla upp dopvittnena, speciellt på de tidiga barnen. Ofta är det släktingar, bröder kanske eller modern.
 
Lycka till!
Veronika

2002-12-07, 22:36
Svar #2

Utloggad Arne Forsman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 296
  • Senast inloggad: 2010-04-20, 22:06
    • Visa profil
Johannesudd i Vallentuna.
1909 flyttade min farfar Gustaf Forsman med fru och sonen Herbert (11år) från Stockholm till Johannesudd i Vallentuna. Stugan tillhörde då Lindö gård. Familjen flyttade 1912 till Tulegatan 55 i Sthlm.
Är det nån som känner till vad Gustaf gjorde i Johannesudd. I Stockholm var han snickare.  
Jag undrar också om Herbert gick i skola i Vallentuna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna