ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Adler  (läst 489 gånger)

2000-02-29, 20:06
läst 489 gånger

Anna-Lisa Göransson

Finns det någon som vet något om Johan Adler och hans hu. Anna Greta Nor(d)berg i Uddevalla.
Mvh. Anna-Lisa

2000-02-29, 20:16
Svar #1

Utloggad Anita Hjorth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2013-05-25, 16:07
    • Visa profil
Anna-Lisa!
Vilken tid rör det sig om?

2000-02-29, 22:26
Svar #2

Utloggad Birgitta Lönnerberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 68
  • Senast inloggad: 2021-01-26, 18:04
    • Visa profil
    • hem.passagen.se/bme
Hej!
Snickare Johan G Adler *9/12 1789 ?3/9 1834
Anna Greta Norberg *17/9 1778
Antar att det är dem du avser?
Det är sidouppgifter för mig, så någon djupare kontroll har jag inte gjort.
 
Det lilla jag har om dem är det jag har skrivit av ur registren till Uddevallas böcker (kollade alla Adler eftersom jag är intresserad av efterkommande till Johannes Johansson Adler och Sara Elisabet Jubel).
Det som finns är på vilken sida i husförhörslängderna de förekommer samt döduppgift för två barn.
 
mvh Birgitta

2000-03-01, 20:43
Svar #3

Anna-Lisa Göransson

Först ett svar till Anita Hjorth. Johan Adler levde mellan 1789-1834. Anna Greta Norberg uppges vara född 1788 i Uddevalla. Har inte hittat henne i FB.
Sedan svar till Birgitta Lönnerberg. Jag tror att  
vi två har talats vid per telefon. Fick då en del uppgifter av Dig. Tyvärr har jag inte haft att tid kolla dem. Men det skall bli av nu. Vill också nämna att en Mäster Henrik Adler invandrade 1640 från Preussen och verkade som sadelmakare i Nya Kopparberget (Ljusnarsberg). Källa är Nora Stads Donationer, Nora 1907. Finns i Saxonarkivet, Örebro Stadsbibl.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna