ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pensionat Urfjället  (läst 418 gånger)

2002-09-06, 10:40
läst 418 gånger

Birgitta Almqvist

Pensionat Urfjället låg i Kungsängen. Jag söker namnet på ägarna på 1920-talet. En av dem kan ha varit Berta Bjur, men den andres namn vet jag inte. Pensionatet finns som vykort, fotograferat av Carl Sunnegårdh, Midsommarkransen, och har nummer 735.  
Tacksam för ledtrådar
Birgitta Almqvist

2002-09-06, 12:05
Svar #1

Utloggad Kerstin Holmer

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2019-03-09, 09:23
    • Visa profil
Birgitta!
 
Här kan Du läsa om Svenngårdska samlingen och vad den innehåller. Samlingen finns på Kungsängens bibliotek. Där hittar Du kanske något även om Urfjäll.
 
http://www.algonet.se/~ukforsk/ukf/projekt.htm#pärmarna
 
Mvh
Kerstin

2002-09-10, 10:14
Svar #2

Birgitta Almqvist

Kerstin!
Tack för tipset. Har försökt nå dig per mail men får till svar att din adress inte är en godkänd epostadress. Den websida du anger har inget med min fråga att göra utan handlar om svampar. Vi får väl utbyta info på den här sidan i stället.
Ska be mitt bibliotek att beställa ett fjärrlån från Kungsängens bibliotek.  
MVH Birgitta Almqvist som bori Sundsvall

2002-09-10, 10:35
Svar #3

Utloggad Kerstin Holmer

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2019-03-09, 09:23
    • Visa profil
Birgitta!
Det var märkligt, att Du inte kommer till rätt websida! Vad avser min E-postadress så ser jag nu att jag glömt punkten mellan för- och efternamn. Jag sänder Dig mer info i eftermiddag.
Mvh Kerstin som bor i Kungsängen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna