ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Österlind f: 1846-04-03  (läst 448 gånger)

2003-07-30, 22:08
läst 448 gånger

Eva Grundin

Hej!
Har någon stött på Karl Österlind f:1846-04-03?Enligt husförhörslängder ska han ha fötts i Dannemora, men jag hittar honom inte i födelseböckerna. Hans mor heter Maja Stina Edberg och är född 1818-01-29 i Dannemora. Hans far är okänd. Maja Stina bor vid Karls födelse i Lagga socken, men där finns han inte heller i födelseböckerna. Han kan var född vart som helst. Enligt min mormor så är det några i släkten ( nu avlidna) som har forskat fram att en präst är farfar åt Karl och eftersom han har fått efternamnet Österlind så har jag letat efter en präst som heter Österlind. Jag har hittat en Kommunister Lars Österlind i Lagga så nu håller jag på att forska om någon av hans söner ev kan vara far åt Karl. Det verkar troligt att det kan var någon av sönerna eftersom Karl har fått namnet Österlind. Jag har letat i domböcker utan att ha hittat något och nu vet jag inte hur jag ska komma vidare.
Jag blir så glad om någon vet något om Karl och ev vem som kan var den okände fadern.
Varje liten ledtråd betyder så mycket.
//Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna