ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Herman Markusson, född 1830 i Kollungeröd, Långelanda  (läst 530 gånger)

2001-09-17, 15:43
läst 530 gånger

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
Hej,
 
Finns det någon som känner till Herman Markusson, född 1830-01-15 i Kollungeröd, Långelanda?
 
Herman Markusson, som var min mmmmf, avled 1885-07-01 i Gategård, Norum.
 
Alla tips, råd och upplysningar kring honom och hans förfäder tas tacksamt emot.
 
Med vänlig hälsning,
 
Christian Juliusson

2001-12-30, 22:25
Svar #1

Utloggad Margit Olsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2019-02-03, 13:37
    • Visa profil
Hej Christian
Herman Markusson var mycket riktigt född på Kollungeröd, men detta ligger i Norum, granngård till Gategård. Han var fmf till min man, vars fm var dottern Elisabet. Från vem av barnen härstammar du?
Hälsningar Margit

2002-01-03, 11:32
Svar #2

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
Hej Margit,
 
Och stort tack för upplysningen om Kollungeröd. Jag vet inte varför jag rört till det hela så. Det skall alltså vara Norum! Där ser man...  
 
Jag härstammar i alla fall från Hermans Markussons dotter Alma Olivia (född 1870 i Gategård, Norum), som gifte sig med sjömannen Anders Benjaminsson (1866-1945) från Bonneröd, Ödsmål. Deras dotter Gerda Konstantia (1898-1989) gifte sig med John Arthur Johansson från Starrkärr, Ödsmål. Deras dotter Ruth (född 1922) är min mormor.
 
Om Du har några ytterligare uppgifter kring Herman och hans anor och vidare öden så tas de tacksamt emot.
 
MVH,
 
Christian

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna