ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hermansson, från Uppland?  (läst 374 gånger)

2005-10-02, 21:03
läst 374 gånger

Torbjörn Hermansson

Jag söker mina rötter på farfars sida. Han hette Arthur Hermansson och var född 1898. Hans far skall ha varit Anders Hermansson. Anders far hette möjligen Herman Andersson. De var troligen från Uppland alla tre. Min farfar, Arthur, dog i Vårdinge socken i Södermanland på 1980 talet.  
Jag har flera gånger tänkt att börja släktforska men inte haft tid.  
Torbjörn Hermansson

2005-10-02, 21:40
Svar #1

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2040
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:38
    • Visa profil
Torbjörn
Här får du lite hjälp på vägen. Ur Sveriges Befolkning 1970 hittar jag den här mannen som skulle kunna vara din farfar. Om du nu skaffar fram kyrkböcker från Närtuna så väntar dig en trevlig sysselsättning
Stig
 
 
1898-12-07
 
Hermansson, Artur Vilhelm
 
Nyg 17A
150 10  Gnesta
 
Kyrkobokförd i Björnlunda (Daga kn, Södermanlands län, Södermanland), distrikt 02, fastighet 52467. Mantalsskriven i Frustuna-Kattnäs (Gnesta kn, Södermanlands län, Södermanland), distrikt 01, fastighet 03605.
 
Född 7/12 1898 i Närtuna (Stockholms län, Uppland).
--------------
Källa: Mtl Södermanlands län 1971

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna