ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Bodin Örsundsbro  (läst 678 gånger)

2002-03-05, 20:49
läst 678 gånger

Utloggad Mats Örnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2010-10-24, 19:15
    • Visa profil
Är det nån som vet något om axel Bodin,bodde någon
stans vid Örsundsbro Tuna tror jag det hette ,
de hade många barn 12-15 st,Frida och Fanny hette
två av dom vet jag, Axel dog nån gång på 1960-talet, och hans fru dog innan, vet ej vad hon hette MVH Mats örnberg

2002-08-22, 13:26
Svar #1

Svante Bodin

Hej!
 
Det är min farfar, Axel Bodin, du frågar om!
 
Vet inte så mycket om honom, vill gärna veta mer om din forskning.
 
Hör av dig
 
Mvh
Svante Bodin

2002-08-23, 08:29
Svar #2

Utloggad Göran Ulväng

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 145
  • Senast inloggad: 2017-01-11, 09:17
    • Visa profil
    • www.ekhist.uu.se/Staff/GUlvang
Mats och Svante!
Om jag inte missminner mig var Bodins anställda på Staby säteri i Giresta socken, och jag har bestämt för mig att de omnämnts  i  en del tidningsartiklar . Journalisten Göran Palm i Örsundsbro har skrivit åtskilliga artiklar med historiskt innehåll och jag är tämligen säker på att han avhandlat Bodins någon gång. Om ni hör av er till honom kan han kanske hjälpa er. Dessutom tror jag att Lagunda hembygdförening, med säte i Örsundsbro, har tillgång till en inspelad intervju med Sven O Berg, vars familj ägde Staby mellan åren 1892 och 1928.Huruvida Bodins arbetade på gården vid denna tid känner jag inte till, men det kan vara värt ett försök!
Hälsningar
Göran

2002-08-31, 19:10
Svar #3

Utloggad Mats Örnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2010-10-24, 19:15
    • Visa profil
Jag tackar för svaren,har nyss börjat forska på Bodinsidan,så jag börjar med Axel som är min farmors far
Hälsning Mats Ö

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna