ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson el. Andersdotter, Ida Johanna, f. i Trögden 1856  (läst 423 gånger)

2002-02-05, 02:18
läst 423 gånger

Utloggad Birgit Hegewald

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2020-04-03, 22:55
    • Visa profil
Söker information om min morfars mor, Ida Johanna Andersson [eller Andersdotter], f. 26 Oktober 1856. Det enda jag vet om henne är att hon dog i barnsängsfeber den 12 november 1880, en vecka efter min morfars födelse. Dödsort: Basta, Veckholm, Uppsala län.  Jag vet inte vilka hennes föräldrar var eller var hon var född, men vi tror hon kan ha varit född någonstans i Trögden [morfars far, Gustaf Gottfrid Swed?n,  var född i Fridhem, Eneby i närheten av Löt.]  De är båda begravda vid Veckholms kyrka. Tacksam för all hjälp och information!

2004-11-09, 23:27
Svar #1

Kurt Karlsson (Kurtk)

Birgit!
Bättre sent än ......
 
Enl Sveriges befolkning 1890 var smeden Gustaf Gottfrid Sved?n (f 1849 i Tillinge (C)) gift med Anna Wilhelmina Berg (f 1859 i Tunaberg (D)). Äldsta barnet, Gustaf Gideon föddes 1880 i Basta, Veckholm (C)(födelsedag 4 november enl Söderskivan). Ytterligare 3 barn föds t o m 1890.
 
Det verkar som något inte stämmer!
 
Mvh

2005-05-16, 22:41
Svar #2

Kurt Karlsson (Kurtk)

Birgit!
Hoppas Du finns därute någonstans och att Du läser detta! Hör av Dej!
 
Du har nog rätt i Ditt inlägg. Jag läste inte anteckningen om Gustaf Gideon i Sveriges Befolkning 1890 tillräckligt noggrannt. Så här ser det ut:
 
Post 416382
 
Gustaf Gideon
 
f. 1880 i Veckholm (Uppsala län, Uppland)
 
hans i föreg. g. s.
Pojke, barn i familjen
 
Basta
Veckholm (Uppsala län, Uppland)
 
Födelseort i källan: Weckholm
 
Vilket bör betyda att Gustaf Gottfrid Sved?n var gift med Din Ida Johanna. Nästa barn föds 1884 och då är han gift med Anna Wilhelmina Berg, F 1859.
 
Gustaf Gideon är min frus farfar!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna