ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västerås..  (läst 893 gånger)

2000-06-26, 01:00
läst 893 gånger

Ann-Marie Lindbergh

Min ff.ff.fm.m Susanna Dellvik (Olika stavningar förekommer) född i Tillberga sn (Västbo) 1763.Flyttar med sin mor till Västerås 1765.
När Susanna gifter sig i Sala står att läsa att hon har vittnesbesked om hinderslöshet för äktensk.från Hvittinge.(Uppland,Heby?)
Kan någon hjälpa mig hur jag ska finna hennes föräldrar? De var ej gifta när Susanna föddes men fadern var angiven som Dellvik. Vart i Västerås ska man söka? Är det troligt att Susanna bodde i Hvittinge?
Vet ej i vilken ände jag ska börja i, tacksam för tips.

2000-06-26, 06:36
Svar #1

Utloggad Torbjörn Norman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1384
  • Senast inloggad: 2008-07-08, 22:32
    • Visa profil
Hej Ann-Marie
Titta nedan under Personnamn, Övrigt om personnamn, Oäkta barns efternamn. Där har du en kollega som också forskar i Vittinge (Sagström) ifall ni har några tips att ge varandra.
Domkapitlet i Västerås kan möjligen ha handlingar i ärendet.
Hälsningar Torbjörn i Björklinge

2000-06-27, 00:05
Svar #2

Utloggad Kurt Hultgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 246
  • Senast inloggad: 2022-03-21, 22:57
    • Visa profil
    • www.stationsradet.se
Västerås ligger i Västmanland, inte i Uppland.

2000-06-27, 13:41
Svar #3

AMLindbergh

kurt, tänk att det visst jag också men jag hade lagt den under ordet är fritt eftersom jag inte tyckte att frågan passade någonstans, men det ändrades tydligen.
M.v.h Ann Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna