ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fra Tanum til Norge i 1876  (läst 700 gånger)

1999-08-05, 15:14
läst 700 gånger

Håkon Jensen

Hei ..er det noen som kan bidra med å finne mine forfedre...
Min olderfar Emanuel Olsson kom til Arendal/ Norge sammen med sin mor Anna Britta Ericsdotter i 1876.
De kom fra Tanum. Hun var født i beg. av 1800 i Kville. Var gift med Oluf Olsson fra Tanum...
Forfedrene deres????

2001-10-11, 18:58
Svar #1

Utloggad Are S. Gustavsen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2020-04-27, 09:23
    • Visa profil
Hei!
 
I Gunborg Holmberg sammenstilling av utflyttede fra Tanum til Norge 1820-1920, har jeg funnet Skomakaren Emanuel Olofsson som 24. september 1880 utvandret fra Lycke (i Tanum) til Arendal. Dette må være den du leter etter da Änkan Anna Britta Eriksdotter er innført på samme dag å ha utflytter fra Lycke til Arendal. De fire øvrige som er innført denne dagen er tre piger som skulle til Kragerö, samt en unggutt som skulle til Fredrikstad.
 
mvh Are

2004-02-13, 20:08
Svar #2

Torgeir Kvalvaag

Unnskyld at jeg kommer inn litt seint, men hvor finner jeg Gunborg Holmberg sammenstilling....?
 
Hilsen
Torgeir Kvalvaag

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna