ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Farmors mor, Anna Elisabeth Møller f. 7 eller 11. april 1820  (läst 544 gånger)

2003-10-24, 15:41
läst 544 gånger

Jorunn Marthinsen

I innflyttingsliste i Kirkebok for Glemmen i Norge står det bare at hun er født i Sverige.
Hennes ektemann var Anders Jansson fra Kila i Värmland. Familien kom fra Hunnebostrand til Norge i 1876. I mormonerkirkens arkiv USA har jeg funnet en person født i Hjärtum hvor navn og fødselsdato stemmer. Jeg lånte da mikrofimkort fra SVAR og fant henne igjen i fødlselboken der.
I flg. husforhørsliste i kirkebok fra Kila står det at Anders Jansson fikk attest til å gifte seg med ........Møller i Wassenda 28. april 1844. Jeg har ikke lykkes med i å finne noe ekteskap på mikrofilmkort fra SVAR hverken i Wassenda eller Hjärtum. Fant heller ikke noen med dette navn i fødselsbok 1820 for Vassända/Venersborg. Nå undres jeg på om damen fra Hjärtum kan være min oldemor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna