ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Föreningen Gamla Galgkroksflickor/pojkar  (läst 977 gånger)

2004-10-24, 21:56
läst 977 gånger

Jan Augustson

Förr i tiden på 1940-1960-talet fanns rubr. förening. Söker kontakt med någon som har kontakter/möjligheter att ge upplysningar om trakterna mellan Carlanderska sjukhuset och forna Buråsliden. Alla gamla släktingar är tyvärr döda, och jag har startat släkt- forskningen försent. Har du/ni information till mig, vänligen maila eller ring mig.
Jan Augustson

2004-10-24, 22:54
Svar #1

Osvald Adielsson

Galgkrogarna ligger/låg inte i Bohuslän utan i Västergötland! Området tillhörde tidigare Örgryte socken men ligger nu inom Göteborgs stad.

2004-10-25, 18:55
Svar #2

Kurt Modig

Till Jan A
 
Min avlidna mor var under många år ordförande i föreningen Gamla Galgkroksflickor. Jag har någonstans i mina gömmor några skrifter som de gav ut. Just nu har jag ingen möjlighet att leta fram dem, men är Du intresserad kan jag göra ett försök lite senare under året.

2004-10-26, 15:04
Svar #3

Jan Augustson

Tack Kurt.
Väntar gärna. Sänder lite privat info till din mailadress.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna